Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS i wspomaganie kierownicy l251
Autor Wiadomość
Wujeczek 

Samochód: Daihatsu Materia 2012, Daihatsu Cuore
Wiek: 31
Dołączył: 27 Wrz 2020
Posty: 18
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2020-09-27, 22:32   ABS i wspomaganie kierownicy l251

Witam posiadam od niedawna Cuore 1.0 automat 2003 rok. Autko jest super tylko brakuje mu wspomagania kierownicy i ABS.

1. Czy posiada ktoś z Was schematy do tego modelu (schematy ABS i ukł. wspomagania)

2. Czytałem tutaj na forum że wspomaganie da się zrobić pytanie wiec moje pytanie czy ktoś z Was nie ma sprawnego układu wspomagania kierownicy

I pytanie czy ktoś z Was próbował to już robić ? Wiem że niekiedy da się wszystko zrobić jeśli w modelu występował dany system a po prostu z pewnie powódek finansowych odpuszczano z dodatkowego wyposażenia.

3. Jeżeli tak samo dało by się dołożyć ABS do tego samochodu i ktoś z Was posiadał by na sprzedaż cały układ ABS (będę na kupnie)


A tak to nie ma lepszej marki jak Daihatsu :3
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1941
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-09-28, 09:39   

Mam wszystko ale musiałbyś określić czego dokładnie potrzebujesz. No i dochodzi kwestia kompatybilności. Moje rzeczy są z modelu po liftingu a Twój jest sprzed. Były spore różnice ale czy akurat w tym zakresie nie wiem.
Schematy znajdziesz w dziale z linkami. W serwisówkach. Musisz tylko trochę poszperać.
Na forum był wątek na temat dołożenia wspomagania. Jeśli chodzi o ABS to grubsza historia. Czujniki przy kółach, inne piasty, pompa i sterownik. Niby do zrobienia ale rzeźba nie warta efektów. Wspomaganie to tylko kwestia dołożenia kilku elementów i wetknięcia kilku wtyczek.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wujeczek 

Samochód: Daihatsu Materia 2012, Daihatsu Cuore
Wiek: 31
Dołączył: 27 Wrz 2020
Posty: 18
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2020-09-28, 13:48   

Co do wspomagania jak w ogóle sprawdzić czy dolac do maglownicy olej i tak samo jak ciężko jest bez wspomagania chodzi kierownica? Bo zastanawiam się czy przy okazji nie mam maglownicy już zjedzonej a niestety myślałem że będą tutaj takie "kalamitki" jak były w maluchu do smarowania maglownicy i w ogóle.. :-?

Co do ABS i trakcji na razie mnie to tak nie boli choć jestem z południa więc te zimy u nas są tylko na razie i tak żona ma studia zdalne a do pracy to kilka kilometrów po mieście się porusza więc nie pili aż tak ale większego problemu też nie ma bo miejsce i wiązki pod ABS są
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1941
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-09-29, 17:31   

Cytat:
Co do wspomagania jak w ogóle sprawdzić czy dolac do maglownicy

Bez wspomagania nic się nie dolewa. Nic tam się nie zaciera. Kalamitki w Maluchu były do zwrotnic a nie maglownicy. Zwrotnice w Dai to Mc.Pherson i też nic tam się nie zaciera. Jeśli to L7 to do niego wspomaganie jest hydrauliczne i jego dołożenie to grubsza sprawa. Jeśli to L251to tam jest elektryczne i też nic się nie dolewa.
Nie napisałeś który to model a w 2003-cim była zmiana
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wujeczek 

Samochód: Daihatsu Materia 2012, Daihatsu Cuore
Wiek: 31
Dołączył: 27 Wrz 2020
Posty: 18
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2020-10-08, 07:48   

Udało się !!! Sprawa jest bardzo prosta a efekt jaki daje wspomaganie elektryczne jest niewiarygodny! Postaram się napisać mały poradnik jak to dokładnie zrobić

1. Będziemy potrzebowali
- kolumne kierowniczą z wspomaganiem elektrycznym pełną czyli "od kierownicy- do maglownicy" koszt (od 50 do 150zł) ja dałem osobiście 58zł z przesyłką
- sterownik wspomagania (od 50 do 120zl) ja dałem 78zł z przesyłką

2. Kiedy będziemy mieli już części można rozbierać zaczynamy od poduszki 2 śrubki gwiazdka są po bokach kierownicy, one nie wykręcają się do końca !! i sprawa wygląda w ten sposób że przy zdejmowaniu poduszki UWAŻAJCIE ZEBY NIE USZKODZIĆ WTYCZKI SRS bo "zawijak" jest strasznie delikatny !!


3. Po odpięciu poduszki czas na plastiki kierownicy. Są 2 śruby po bokach pod i żeby je znaleźć trzeba przekręcić kierownicą w taki sposób żeby odsłonić włąśnie te śrubki. Ogólnie te plastiki potem są na tak jakby zatrzaskach więc wystraczy je pociągnąć

4. Odkręcenie kierownicy niestety potrzeba do tego 2 osoby jedna trzyma kierownice druga odkręca śruba chyba 19

5. zawijak siedzy po prostu na frezach wiec bardzo delikatnie trzeba go zdjąć

6. WAŻNE A NIE BĘDĘ JUŻ ZMIENIAŁ NUMERACJI CAŁĄ OPERACJE POLECAM NA WYŁĄCZONYM AKUMULATORZE ROBIĆ :D

7. odpięcie wszystkich wtyczek

8. A wiec przyszedł czas na wykręcenie kolumny kierowniczej i trochę teraz od dupy strony ale będzie dużo łatwiej. Musicie wyjąć wycieraczkę i pod pedałami wchodzi kolumna i łączy się z maglownicą ale nie trzeba wyciągać maglownicy ani nic bo jeszcze w kabinie jest krzyżak dzięki któremu w kabinie jesteś wstanie wykręcić kierownice SUPER !! i jak się dobrać do krzyżaka musicie odciągnąc wykładzine która tam właśnie przychycona jest plastikową wtyczką, potem osłonę plastikową trzymają 2 plastikowe wtyczki po prostu szarpnąć z uczuciem i odchodzi. Kluczyk chyba 12 i odkręcamy śrubę krzyzaka jak ją wykręcimy czas na całą kolumne. kolumna trzyma się na 2 śrubach i 2 nakrętkach chyba 12 i widaj je mają kolor złoty one są poniżej kierunków i żeby 2 nakrętki zobaczyć trzeba się schylić pod kolumne. I wystarczy już tylko wyciągnąć przekładnie.

9. kierunki są przykręcone na śrubokręt gwiazdkę więc tam problemu nie ma gorzej jest z stacyjką bo jest tam śruba ze zrywalnym gwintem.... :evil: ja poradziłem sobie tak że deliktnie przecinakiem naciąłem ją od góry i delikatnie zacząłem pukać młotkiem trzymając śrubokręt w rowku i mi się udało ją odkręcić

10. zostało przełożyć kierunki stacyjke itp na nową kolumne ( sprawdziłem kolumne przez prostownik podpinając ja i działała takie upewnienie żeby się nie narobić)

11. ja stacyjkę zamontowałem na nowej kolumnie używając śróby pasującej w odtwór plus jeszcze dałem podkładkę spręzynową. Analogicznie wszystko zakręcamy tak jak odkręcaliśmy

12. Czas na wtyczki i nasz sterownik a więc ja niestety u siebie nie miałem mocowania na sterownik i dorobiłem sobie na płaskowniku przedłużkę i wkręciłem się w wolny otwór w (nie wiem czy profesjonalnie belkę deski rozdzielczej

13. wtyczki w moim przypadku były schowane za puszką bezpiezników i 2 tak jakby po lewej stronie u góry od kierownicy za maskownicą owinięte były czarną gróbą koszulką kable nie do pomylenia jeden bardzo duży i gróby z grubymi dwoma kablami czarnym i czerwonym.

14. wpinamy i otwory i GOTOWE !!!



UWAGA

- robimy to po odpięciu akumulatora
- składając kolumne uwaga na krzyżak bo tam śruba ma normalny gwint i pod koniec jest tj. pionowe frezy i chodzi o to że ta śruba ma znaczenie w który otwór wchodzi bo jeden ma gwint a drugi nie ma !!!wiec musicie przed założeniem śróby to sprawdzić !!!









Myśle że pomogłem i napewno jeszcze edytuje temat bo będę chciał na 100% zrobić ABS w L251. I serdecznie dziękuje publicznie mojemu wujkowi za pomoc bo bez niego nie zrobił bym tego :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8