Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Błędy P0130 i P0133 w 1.0 L251
Autor Wiadomość
serduszko

Samochód: Cuore L251, Outback 3.6
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2021-03-11, 09:47   Błędy P0130 i P0133 w 1.0 L251

Błędy P0130 i P0133 wyskoczyły na niedogrzanym silniku podczas spokojnej jazdy, auto wcześniej miało czasem problem z szybszą jazdą to znaczy potrafiło zamulić podczas przyspieszania. Wymieniłem świece na nowe (znaczna poprawa kultury pracy) ale zwróciłem uwagę że stare były całe w czarnej sadzy. Spalanie mocno odbiega w górę od normy (prawie x2).
Nieszczelności w dolocie nie stwierdziłem.
Czy pompa paliwowa pada w cuore powoli czy "zero-jedynkowo" czyli kaput i koniec ?
Sonda do wymiany? dox-0204 ?
Ktoś miał podobnie?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1570
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-03-11, 19:18   

Nie miałem czegoś takiego w EJ-VE ale przyczyny trzeba szukać w samej sondzie lub układzie zasilania (w paliwo). Myślę, że pompa to dobry trop. Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
serduszko

Samochód: Cuore L251, Outback 3.6
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-13, 20:25   

Joki napisał/a:
Nie miałem czegoś takiego w EJ-VE ale przyczyny trzeba szukać w samej sondzie lub układzie zasilania (w paliwo). Myślę, że pompa to dobry trop. Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie.

Dzięki za odpowiedź, okazuje się że chyba uklad dolotowy robi jakieś psikusy dodatkowo odpowietrzenie silnika jest do bani, jeżdżę na krótkich odcinkach i pod korkiem oleju mam tyle masła że na początku stawiałem na UPG ale wyskoczyłem na trasę i silnik nie przegrzewa się, ogrzewanie chodzi dobrze i płynu nie ubywa wcale.
Muszę sprawdzić odmę czy nie jest zapchana, jak ją znaleźć?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1570
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-03-13, 23:50   

Cytat:
pod korkiem oleju mam tyle masła

W EJ-VE w wersji z plastikową pokrywą zaworów, w której jest filtr powietrza, zimą to normalne. Latem zniknie.
Zimne powietrze przepływające przez filtr, schładza pokrywę i od spodu powstaje rosa. Stąd majonez.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
serduszko

Samochód: Cuore L251, Outback 3.6
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-14, 00:56   

Joki napisał/a:
Cytat:
pod korkiem oleju mam tyle masła

W EJ-VE w wersji z plastikową pokrywą zaworów, w której jest filtr powietrza, zimą to normalne. Latem zniknie.
Zimne powietrze przepływające przez filtr, schładza pokrywę i od spodu powstaje rosa. Stąd majonez.

Poczytałem o tym masełku i wiem że to zimowe must have w moim silniczku :shock: Sęk w tym że wyciągając je co 2 dni - po tygodniu będę miał chyba odłożone całe duże opakowanie masmixa :lol:
Po 1 dniu wychodzi duża łyżka stołowa :-/
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1570
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-03-14, 07:17   

Jeśli majonez jest tylko na pokrywie zaworów to w niczym nie szkodzi.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
serduszko

Samochód: Cuore L251, Outback 3.6
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-14, 14:07   

Joki napisał/a:
Jeśli majonez jest tylko na pokrywie zaworów to w niczym nie szkodzi.

Jest tylko pod korkiem, płynu nie ubywa, nagrzewnica nie zapowietrza się, temperatura 88 do 98 przy mocnym obciążeniu (po obd), chyba pojadę w jakąś krótką trasę ze 100km jednym ciągiem i zobaczę co będzie.
BTW mam do roboty przeguby hamulce i łożyska, jakies dobre rady masz może? Próbowałem napisać pw ale chyba coś nie tak robię.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1570
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-03-14, 18:35   

serduszko napisał/a:
chyba pojadę w jakąś krótką trasę ze 100km jednym ciągiem i zobaczę co będzie.

Nic nie będzie. Zimne powietrze chłodzi skutecznie pokrywę a ten silniczek wytwarza mało ciepła. Dopiero latem majonez zniknie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
serduszko

Samochód: Cuore L251, Outback 3.6
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-24, 11:09   

W temacie błędów i sond lambda.
Napiecia sond po podpięciu pod OBD Torque Pro:
(1)Pierwsza przed katem chodzi podczas jazdy w zakresie 0.08v do 0.11v czasem pokaże 0.00v
To chyba bardzo mało - czy to normalne odczyty??? Może żeczywiscie przekłamuje że jest ubogo i dlatego przelewa paliwem.
(2)Druga sonda za katem chodzi w zakresie od 0.00v przy hamowaniu silnikiem do 1.0v podczas jazdy. Reaguje na gaz i na chamowanie silnikiem ale w większości pokazuje górne odczyty w okolicach 0.8-0.9v, chyba świadczy to o tym że rzeczywiscie Dajka gania na pogatej mieszańce - chyba jednak czas wymienić tą pierwszą sondę.
Po przeszperaniu całego neta i sprawdzaniu róznych wariantów wybór padł: pierwsza sonda lambda regulacyjna do Cuore L251 2004r. to Denso DOX-0619
Okazuje się że taka sama była też wkładana do Travisa i do Subaru Outback 3.6
EDIT:
Denso nieosiągalna, zamiennik uniwersalny Bosch 0258986507 ale się nie zdecydowałem.
Zamówiłem po vinie sondę w Agmarze w Poznaniu. Przysłali mi DOX-0204 całe 260zł plus KW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8