Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sirion M3 głośny napęd
Autor Wiadomość
PitchBlack 

Samochód: Sirion M3 1.3 4WD
Dołączył: 31 Maj 2020
Posty: 12
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2021-08-21, 22:34   Sirion M3 głośny napęd

Cześć
Od niedawna jestem posiadaczem Sirionka 1.3 4WD z 2008 roku.
Jest to moje pierwsze Daihatsu i zarazem pierwsze auto z 4x4 i od dawna nie miałem BP :-)
Pytanie mam do posiadaczy Daihatsu z 4WD i do zorientowanych w temacie ;-) Czy to normalne, że ów napęd trochę wyje.
Ten dźwięk trochę przypomina mi stare autobusy z tylnym napędem jak się rozpędzały.
Dźwięk jest słyszalny na 1 biegu podczas przyśpieszania i początkowo na 2 ale później nie jest już słyszalny. Nie jest to jakieś intensywne wycie. Przy włączonym radiu jest mało słyszalne, ale jest. Jeśli to nie jest normalne to może forumowicze orientują się co lubi padać w tych autkach i od czego można zacząć poszukiwania.
Dodatkowo mam pytanie, czy Sirion ma stały 4WD czy automatycznie dołączany tył.
A czy sprzęgło reagujące dopiero bliżej końca połowy skoku to jest ok?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, podpowiedzi i odpowiedzi.
_________________
PitchBlack
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-08-22, 07:31   

Z tego co wiem to jedynka i dwójka ma proste zęby w skrzyni i normalne, że je słychać. Jeśli słuchać już tak głośno to znaczy, że są mocno zużyte albo mają za duży luz. Może ktoś już wsadził łapy? Te auta przyjeżdżają do nas z zachodu nie bez powodu. Właściwie każde przyjeżdża z powodu jakiejś usterki. Zwykle nieopłacalnej tam naprawy dzwona ale czasem towarzyszą temu lub są powodem sprzedaży, inne usterki.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
PitchBlack 

Samochód: Sirion M3 1.3 4WD
Dołączył: 31 Maj 2020
Posty: 12
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2021-08-22, 10:42   

Fakt auto przyjechało z zachodu, a dokładnie z Italii. Jasna sprawa, że idealne auta nie przyjeżdżają do nas. Plus dla aut z Włoch jest taki, że auta w miarę świeżo sprowadzone można sprawdzić na stronie Włoskiego wydziału komunikacji. Przebieg, drobne dane i informacje o ostatnim przeglądzie technicznym, coś jak u nas w PL. Ale technicznie Włoskie są w średnim stanie. No i obcierki, wgniotki standard ale za to mniej bite.
Kolego Joki, podejrzewasz że owe dźwięki pewnie wychodzą z skrzyni biegów? To jest częste zjawisko w Sirionach. Fakt też biegi jak by gorzej wchodziły z oporem, wcześniej bardziej gładko. Wcześniej na postoju można było nimi rajdać, a teraz coś lekko haczą. Jak by o coś się blokowały, ale żadnych zgrzytów nie ma przy zmianie. Może "doktor skrzynia" się skończył :roll:
Taka regeneracja jest możliwa w tych skrzyniach? Czy same skrzynie z 1.3, a 1.3 4wd czymś się różnią?
I jeszcze jak jest z tym napędem, stały czy dołączany. Różnie piszą w internecie.
_________________
PitchBlack
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-08-22, 18:14   

Napęd jest dołączany a skrzynie bardzo trwałe. Trzeba długo katować żeby zepsuć albo jeździć bez oleju. Czy ze skrzyni czy ze skrzynki rozdzielczej to trzeba posłuchać żeby wyczuć. Może być też z dyfra. Jeśli tylko na 1 i 2 to raczej ze skrzyni.
Nie mam teraz czasu żeby sprawdzić czy skrzynia jest taka sama. Może później albo dzwoń jutro do Agmaru.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
PitchBlack 

Samochód: Sirion M3 1.3 4WD
Dołączył: 31 Maj 2020
Posty: 12
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2021-08-22, 20:34   

Dzięki za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Właścicielką była starsza kobieta (potwierdzone :mrgreen: ) i użytkowała auto w górzystym terenie to mogło Sirionowi dać popalić. A u mnie też nie będzie miało lekko z górkami.
Miałem jutro się przejechać i jeszcze raz posłuchać jak to wyje. Jednak najpierw sprawdzę czy faktycznie jest tam olej, bo może brak :oops:
Ale jak wcześniej oglądałem spód to żadnych śladów wycieku nigdzie nie ma.
A możesz mnie jeszcze tylko naprowadzić gdzie znajduje się korek by sprawdzić stan oleju w skrzyni i tej skrzynce? Bo chyba dyfra nie sprawdzę bo widziałem tylko spustowy i jakiś dzyndzelek na górze, chyba do napełniania.
Bo kończące się czy padające sprzęgło nie będzie dawało objawów wycia?
Pytam się o wszystko bo ja nigdy w żadnym aucie jeszcze nie musiałem zmieniać sprzęgła, jeżdżę od 18 lat i nie raz przebiegi dochodziły do 200 tys. km. i sprzęgło dalej było ok.
A tak jak wspomniałem biegi wchodzą jakoś ciężej albo mi się wydaję przez to wycie.
Próbowałem wyregulować skok jałowy na pedale sprzęgła, z instrukcji którą przesłałeś innemu użytkownikowi forum ale nie mogę poradzić sobie z tą gumą która blokuje tą nakrętkę od regulacji.
A co to jest ten Agmar? :shock:
_________________
PitchBlack
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-08-22, 23:37   

Też nigdy nie zmieniałem sprzęgła w żadnym aucie. Także w dziewięciu Daihatsu z przebiegami nawet grubo ponad 200tys. Myślę, że starsza Pani dała mu ostro popalić.
Korek standardowo z boku u góry. Ma być do korka.
W skrzynce i dyfrze nie wiem. Trzeba sprawdzić w serwisówce.
Agmar to sklep z częściami w Poznaniu.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
PitchBlack 

Samochód: Sirion M3 1.3 4WD
Dołączył: 31 Maj 2020
Posty: 12
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2021-08-27, 10:09   

A może mi Ktoś rozjaśnić sprawę z olejami przekładniowymi i z dyfrem.
1. Będę zmieniał oleje w skrzynce rozdzielczej, skrzyni biegów i w dyferencjale.
Instrukcja opisuje skrzynie biegów i skrzynkę (tak wydedukowałem z Włoskiego), przewiduję olej 75W90 klasę GL-3, GL-4. Czy zastosowanie oleju 75W90 który spełnia klasę GL-4 i GL-5 też będzie dobrym wyborem???
2. Instrukcja nic nie wspomina o dyferencjale :-| Wyszukiwarki olejowe jak nawet wiedzą o istnieniu Siriona 4WD to też nic o nim nie wspominają. Czy zastosowanie identycznego oleju 75W90 GL-4 , GL-5 będzie OK? Czy ktoś wie ile tam wchodzi tego oleju?
Czy w Sirionie było stosowane coś takiego jak LSD???
Niektóre oleje nie mogą być stosowane w tym układzie.

Co myślicie na temat tych olejów:
VALVOLINE TDL 75W90 GL-4/GL-5/MT-1 - myślę właśnie o nim i tu jest notka " nie stosować w LSD.
Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90 MT-1/GL-4/GL-5
TOTAL TRANSMISSION DUAL 9 FE 75W90 GL-4/GL-5/MT-1

Znów się rozpisałem ale te oleje zmienia się raz na 90 tys. km, więc każda pomoc w nakierowaniu mnie w dobrą stronę będzie cenna!
Pozdrawiam
_________________
PitchBlack
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-08-28, 07:17   

Jeśli spełnia normę GL-4 to się nadaje. LSD fabrycznie nie ma.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
messiah22 

Samochód: Terios 1.5 4WD, Sirion 1.3 4WD
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 37
Skąd: Podhale
Wysłany: 2021-09-21, 18:01   

LSD nigdy nie było, te objawy wskazują raczej na skrzynię biegów a nie sam napęd. Oddaj do mechaniorów na przegląd skrzyni, jeśli to początek to naprawa nie będzie droga - miałem coś podobnego w Teriosie, wymieniono łożyska w skrzyni i jest gitara.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9