Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik EJ
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-19, 22:01   Silnik EJ

Silnik serii EJ to konstrukcja własna Daihatsu. Trzycylindrowy. 989cm3.
EJ-DE to starsza wersja z metalowym kolektorem dolotowym, montowana w pierwszych seriach Cuore L7, Move i Sirionie M1:


EJ-VE to nowsza wersja z metalowym kolektorem dolotowym, stosowana w późniejszych wersjach Cuore L7, Siriona M1, YRV:


EJ-VE w wersji z plastikowym kolektorem i filtrem powietrza w plastikowej pokrywie zaworów, stosowany w Cuore L251 i Trevisie:


W obu rozrząd jest na pasku zębatym.
Silnik jest udaną i wyjątkowo bezawaryjną konstrukcją. Cechuje go całkiem niezła kultura pracy jak na jednostkę trzycylindrową. Lepsza niż w późniejszym KR-FE stosowanym w najnowszym Cuore, Sirionie M3, Yarisie i Aygo. Trzeba jednak uważać na jeden szczegół. Otóż pojemność układu smarowania jest bardzo mała. Przy wymianie wchodzi tylko 2l. oleju. Między poziomem minimalnym a maksymalnym jest tylko około 0,3l. różnicy. Zalecany przez producenta olej to syntetyczny 5W30 lub 5W40. Zużycie oleju między wymianami w nowym silniku to około 0,5l. W starym nieco więcej. Z tego powodu bardzo łatwo przegapić ubytek oleju co powoduje przegrzanie silnika i jego przyspieszone zużycie. Użytkownicy, którzy rzadko zaglądają pod maskę i nie sprawdzają stanu oleju nieświadomie doprowadzają do zniszczenia silnika. Stąd zła sława tego motoru, z którą wiąże się czasami konieczność znalezienia silnika na wymianę. Jest to tańsze niż remont.
Trzeba jednak uważać na pewne różnice konstrukcyjne.
Wersji z metalowym kolektorem nie da się zamontować w nowszych modelach Cuore L251 czy Trevisi-e, które też mają ten sam silnik ale ze zmodyfikowaną minimalnie głowicą. Jeden z króćców obiegu czynnika chłodzącego jest w nich zamontowany w głowicy a w starszych wersjach, z metalowym kolektorem zamontowany jest w kolektorze. Dlatego po zamontowaniu silnika z Cuore L7, Move, YRV albo Siriona M1 w nowszych Cuore L251 czy Trevisi-e konieczna byłaby zamiana głowicy na nowszą!
Wymiana w drugą stronę jest bezproblemowa. Silnik w wersji z kolektorem z tworzywa bez problemu można zamontować w starszym aucie ponieważ kanały wodne w głowicy są pozostawione tak jak w starej wersji i króciec wodny w kolektorze trafia na odpowiedni kanał w głowicy. trzeba tylko zaślepić wolny, sąsiedni króciec w głowicy.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
Ostatnio zmieniony przez Joki 2016-12-01, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 619
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-09-06, 19:51   Serce Cuore

Kolego ,ale do L251 podajesz złą ilość oleju do silnika tego auta wchodzi 2,5 litra oleju najlepiej 5W30 syntetyk ,a w skrzyni 75W80 wchodzi 2,2 litra .A wymiana co 5000 tys .km.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-09-06, 21:27   

Wiem co podaje producent ale wymieniam olej regularnie w kilku autach z tym silnikiem i 2l. jest do poziomu max. na bagnecie.
Nie wiem skąd wynika katalogowe 2,5l. Nawet spuszczanie rozgrzanego oleju i odczekanie kilka godzin nie pozwala wlać później więcej niż 2l.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Antonio 

Samochód: Daihatsu Cuore 2005
Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 41
Skąd: Kotowice
Wysłany: 2016-09-08, 12:04   

Wiem co podaje producent ale wymieniam olej regularnie w kilku autach z tym silnikiem i 2l. jest do poziomu max. na bagnecie.
Nie wiem skąd wynika katalogowe 2,5l. Nawet spuszczanie rozgrzanego oleju i odczekanie kilka godzin nie pozwala wlać później więcej niż 2l.

A mi przy wymianie "elfa" weszło katalogowe 2,3L.I przez długi okres się utrzymywało w normie. I tak się teraz zastanawiam czy profilaktycznie nie zastosować ceramizera.
Na razie jednak jest ok. Przestało stukać,nie dymi - odpukać - nic się nie dzieje.
_________________
Szerokości!
@ntonio
Ostatnio zmieniony przez Antonio 2017-11-13, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
west26

Samochód: Trevis
Dołączył: 20 Wrz 2016
Posty: 10
Skąd: Milicz
Wysłany: 2016-09-20, 12:20   

Według serwisu do silnika tzw. suchego( fabrycznie nowy lub po kompleksowej naprawie) powinno wejść 2,6 I, a przy wymianie oleju do 2,3 I.
_________________
Wszyscy jesteśmy wariatami tylko nie wszyscy jesteśmy zdiagnozowani.
 
 
west26

Samochód: Trevis
Dołączył: 20 Wrz 2016
Posty: 10
Skąd: Milicz
Wysłany: 2016-09-20, 12:39   

Antonio napisał/a:
nie zalać silnika profilaktyczne 'ceramizerem'????

Moim zdaniem nie warto wlewać do silnika żadnych wynalazków. To nie jest silnik z lat 80-tych w których można było olej rozrobić ze smarem tylko nowoczesna jednostka do której stosuje się oleje o bardzo wysokich parametrach. Przy pojemności 2,6 I oleju dolanie nawet niewielkiego pojemnika preparatu znacząco zmieni parametry oleju.
Antonio napisał/a:
Przestało stukać,nie dymi - odpukać - nic się nie dzieje.

Jeżeli nie dzieje się nic niepokojącego zostaw tak jak jest. W przypadku przytarcia na panewkach wału, popychaczach lub wałku rozrządu nic nie jest w stanie wypełnić ubytków w tak twardych materiałach .
_________________
Wszyscy jesteśmy wariatami tylko nie wszyscy jesteśmy zdiagnozowani.
 
 
norbert 

Samochód: daihatsu
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: poznań
Wysłany: 2016-10-15, 18:31   

mam pytanie mam siriona 2003 padł silnik 1,0 czy od modelu przed liftem 1999 pasuje ja mam pojemnosc 989 43 kw a tamten silnik jest 989 41 kw
_________________
norbert
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 619
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-10-15, 21:04   

norbert napisał/a:
mam pytanie mam siriona 2003 padł silnik 1,0 czy od modelu przed liftem 1999 pasuje ja mam pojemnosc 989 43 kw a tamten silnik jest 989 41 kw

A jak sprawdzić bez VIN auta ? Podaj go wtedy mogę to stwierdzić .
 
 
norbert 

Samochód: daihatsu
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: poznań
Wysłany: 2016-10-17, 06:45   

JDAM100S000550567
_________________
norbert
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 619
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-10-17, 17:30   

norbert napisał/a:
JDAM100S000550567
Twój silnik jest na pasku tamten też i ma oznaczenie Twój EJVE a tamtego modelu który chcesz podmienić jest silnik z oznaczeniem EJDE jest inny troszkę osprzęt i kilka innych elementów .Generalnie część silnika jest taka sama reszta ma inne podzespoły inne wymiary i nie da go się łatwo zamienić bez kombinacji ,ale nie wiem czy warto popadać w takie koszty i nerwówke .Szukaj lepiej taki sam .Są do zdobycia.

 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-17, 20:33   

Komputer też inny w DE... To wersja starsza bez zmiennych faz rozrządu. Tylko blok taki sam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
norbert 

Samochód: daihatsu
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: poznań
Wysłany: 2016-10-17, 22:37   

czy tylko sirion miał taki czy coure pasuje jak to sprawdzic
_________________
norbert
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-18, 07:01   

Cuore L7 i YRV miały identyczny. Z tym, że nie wszystkie Cuore.
Ten z L251 i Trevis-a też da się przełożyć ale trzeba przekładać osprzęt bo jest inny kolektor, alternator itp.
Więcej zabawy i kosztów.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
norbert 

Samochód: daihatsu
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: poznań
Wysłany: 2016-10-21, 14:24   

mam pytanie czy w silniku z cuore cos trzeba przerabiac czy wystarczy przełorzyc osprzet
_________________
norbert
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-21, 14:40   

Zależy które Cuore. Z L7 nic nie trzeba przerabiać jeśli to ten sam typ bo były też EJ-DE. Nie jestem pewny na 100% osprzętu ale raczej nie trzeba przekładać.
Z L251 lub Trevis-a trzeba przekładać cały osprzęt, pokrywę zaworów i dodatkowo zaślepić jeden z króćców wodnych obok kolektora dolotowego bo w nowszej wersji jest w głowicy a w starej w kolektorze.
Pisałem już o tym na forum.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10