Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kilka pytań po zakupie
Autor Wiadomość
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-10-30, 21:14   kilka pytań po zakupie

Koledzy,

od miesiąca użytkujemy Siriona, rocznik 2007 z silnikiem 1.3 K3-VE. Auto użytkuje żona, która nawiasem mówiąc jest nim zachwycona i nie widzi większych problemów :-)

Auto jest fajne, naprawdę. Natomiast mnie denerwują dwie rzeczy:

1. Jest delikatny problem z wrzucaniem 1 i trochę 3. To znaczy 3 wchodzi tak trochę z oporem. Natomiast z jedynką jest taki problem, że praktycznie za pierwszym razem nie wchodzi. Za drugim razem wchodzi w większości przypadków, a za trzecim mięciutko i gładziutko. Czy Ten Typ Tak Ma? Czy można coś z tym zrobić?

2. Chodzi o dźwięk silnika. Wiem, że nie jest to specjalnie ciche auto, chociaż na biegu jałowym jest mega cichy. Natomiast chodzi o dźwięk przy przyspieszaniu. Czy tak jest, że do około 2000 - 2500 obrotów silnik ma taki jakby terkoczący (nie wiem jak to opisać) dźwięk? Generalnie już tak powyżej 2500 obrotów silnik brzmi normalnie. Czy TTTM? Czy coś jest nie tak? Dodam, że łańcucha na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nic nie słychać.

Dzięki z góry
 
 
nielot 

Samochód: Sirion 1,3
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 36
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-10-31, 19:31   

Mam Siriona 1,3 od 2010 roku jako jeden z pierwszych w moim mieście. Wzbudzał sensację na stacjach paliwowych a moja córka ochrzciła go : "Pokemon" Pomimo szeregu zalet to jest auto dla nie wymagających. Jest niestety głośny w środku, zamykając drzwi mam wrażenie zamykania drzwi w "blaszance" czyli w Wartburgu .Izolacja akustyczna jest znikoma. Będziesz miał problemy z parowaniem szyb zimą a to wynika z wady braku szczelności modułu ogrzewania i klimy który do końca nie pasuje do otworu czerpania powietrza z zewnątrz, naprawa tego to horror związany z demontażem połowy wnętrza auta ale da się z tym żyć. Lewarek zmiany biegów często "staje" na tulejce drążka wybierającego pod samochodem pod lewarkiem . Trzeba nawiercić otwór i przesmarować. Dalej wyrabia się przegub tego drążka przy skrzyni biegów i pojawia się problem z wybieraniem. Stuki listwy przekładni kierowniczej to już jest wada znana a silnik hałasuje. Jest taki moment że bardzo buczy w sposób nie przyjemny i nie jest to nic złego, tak ma. łańcuch słychać szczególnie na biegu jałowym jak jest coś z nim niedobrego. Miałem hałasowanie jak lałem nie odpowiedni olej. Obecnie kilometry lecą i jest cisza (odpowiedni olej) Ostatnia wada to wyciek oleju z zaworu zmiany faz rozrządu, trzeba wymienić oring. A tak jeszcze to korozja niestety go trawi. Mój jest z 2006 roku. Ogólnie mało kłopotliwe, duże w środku auto miejskie ware uwagi. Nie polecam na dłuższe trasy z powodu hałasu w środku. poleciałem Sirionem do Wrocławia , lekko cisnąłem radia nie słyszałem
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-01, 21:08   

nielot napisał/a:
Lewarek zmiany biegów często "staje" na tulejce drążka wybierającego pod samochodem pod lewarkiem . Trzeba nawiercić otwór i przesmarować. Dalej wyrabia się przegub tego drążka przy skrzyni biegów i pojawia się problem z wybieraniem.


Dzięki za informacje. A gdzieś mogę znaleźć jakiś manual co i jak to robić ?

Acha, mam jeszcze pytanie bo zapomniałem - czy drżący lewarek na biegu jałowym to standard? Czy mam walniętą poduszkę?

Kurczę, w sumie poza rdzą (zero rudej u nas a spód kiedyś był ładnie zabezpieczony) reszta się zgadza - silnik fakt głośny. Czy on buczy to nie wiem, dla mnie w tym pewnym zakresie obrotów jakoś dla mnie terkocze. Ale na biegu jałowym jest mega cichutki.
Zawieszenie z przodu trochę tłucze, jeszcze tego nie diagnozowałem. Oby to nie maglownica. :-/
Silnik ma lekki wyciek gdzieś od strony koła pasowego wału, ale też jeszcze nie diagnozowane dokładnie, bo bardziej się poci niż cieknie.

A tak poza tym jest super ;-)
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-01, 21:25   

Po 3 latach użytkowania siriona 1.3 widzę trzy zasadnicze wady:
- stukajace przednie zawieszenie (podobnie miałem w YRV)
- luzy w maglownicy, która wymienilem
- czasami problem z wrzuceniem jedynki (na razie nie ruszam tulejek).

Nie ma korozji, nie problemu z wentylacja, mało pali, dobrze jeździ po mieście i na krótsze wypady, super jako drugie autko. Wiele osób podchodzi i pyta jak się tym jeździ.
Z częściami to zamienniki lub używki jak jakieś plastiki itp.
Polecam łac dobry olej, przejrzeć świece, wymienić płyn hamulcowy i jazda.

Lekkie drgania drążka to norma, tam są pręty nie linki, a one bardzien przenoszą drgania.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-01, 21:47   

Aha, dzięki za informacje.

My, a szczególnie żona jest naprawdę zachwycona na razie. Ja na plusy to dodałbym jeszcze, że jak na japończyka przystało super leciutko wszystko chodzi - wspomaganie czy sprzęgło. Skrzynia też chodzi leciutko, tylko ta jedynka jest problemem.

Trochę tylko tą przekładnią mnie zmartwiliście. Nic, muszę w tygodniu podjechać gdzieś na szarpaki. Na razie wiem, że łącznik stabilizatora mam do zmiany. I oby to było tylko to.

Z tym dźwiękiem silnika musiałbym pewnie porównać z kimś innym.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-11-01, 23:27   

Cytat:
1. Jest delikatny problem z wrzucaniem 1 i trochę 3. To znaczy 3 wchodzi tak trochę z oporem.

Prawdopodobnie tulejki na wybieraku. Da się to naprawić tanio choć nietypowo. Poszukaj mojego tematu w dziale Materii.

Cytat:
Czy tak jest, że do około 2000 - 2500 obrotów silnik ma taki jakby terkoczący

Nie powinien. Auto nie jest ciche ale to jest jakiś luz albo rezonans. Mam to w Materii i też nie wiem co jest przyczyną. Inne tego nie mają.

Cytat:
Trochę tylko tą przekładnią mnie zmartwiliście

To normalne przy elektrycznym wspomaganiu, gdzie tulejki nie są smarowane.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-05, 22:11   

Wczoraj sirion dostał nowy olej. Valvoline 5W-30 A5/A1. Przy okazji potarmosiłem to przednie zawieszenie, bo tłucze niemiłosiernie. Ale nic na kanale nie wypatrzyłem. Pojechałem do znajomego na SKP. Po 15 minutach na trzepakach, nic nie mogliśmy znaleźć. Magiel sprawdzony- wydaje się OK, żadnych luzów nie wypatrzyliśmy.
I dopiero na koniec znajomy złapał za zaciski i... konsternacja. Zacisku są dość luźne i nawet ruszając ręką stukają. Czy to też taki urok siriona? Miał ktoś taki problem? Na razie nie mam za bardzo czasu, żeby je zdemontować. Tylko co? Luz na prowadnicach? I czy to może być aż tak słyszalne środku?
 
 
Yasek 

Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 120
Skąd: Harrogate
Wysłany: 2020-11-06, 00:56   

sirion_1.3 napisał/a:
Luz na prowadnicach? I czy to może być aż tak słyszalne środku?


Tak, jest to bardzo słyszalne i bardzo typowa wada tych pojazdów.
W moim pojawiła sie poniżej 40 000km przebiegu.
Miałem Charade i do śmierci (23 lata) nie miałem takiego problemu z zaciskami.
Zanim, podobnie jak ty ustaliłem przyczynę stuków, szukałem luzów w okolicach bagażnika.
Źródło dżwięku słyszne z pozycji kierowcy było nie do określenia.
Dopiero, gdy skojarzyłem, żę w trakcie hamowania hałas ustaje sprawa stała się jasna.
Podjąłem próbę naprawy rok temu:
http://daihatsu.com.pl/vi...ighlight=zacisk

W tej chwili stuki znowu są głośne, ale mam teraz dwa używane jarzma wraz z prowadnicami i postaram się złożyć jeden cichy zestaw.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-11-07, 10:45   

Cytat:
Miał ktoś taki problem?

Wymienia się prowadnuce na nowe i po kłopocie. Wytrzymują około 200tys. km. Jeśli u kogoś wyrobiły się c wcześniej to musiał być ostro kręcony licznik lub zacisk wymieniony nas inny z demontażu.
Prowadnice oryginalne można pewnie kupić w amayama.com Ja założyłem używane ale sprawne i nie miałem problemu do końca życia auta.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-11, 21:46   

Joki napisał/a:
Cytat:
Miał ktoś taki problem?

Wytrzymują około 200tys. km. Jeśli u kogoś wyrobiły się c wcześniej to musiał być ostro kręcony licznik lub zacisk wymieniony nas inny z demontażu.
.


Toś mnie pocieszył :-P A nasz ma niby 140 :-)
 
 
nielot 

Samochód: Sirion 1,3
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 36
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-11-12, 20:34   

sirion_1.3 napisał/a:
Joki napisał/a:
Cytat:
Miał ktoś taki problem?

Wytrzymują około 200tys. km. Jeśli u kogoś wyrobiły się c wcześniej to musiał być ostro kręcony licznik lub zacisk wymieniony nas inny z demontażu.
.


Toś mnie pocieszył :-P A nasz ma niby 140 :-)

Normalka. Mój kupiony miał 83 tysiące. Wracałem do domu 400 km a na liczniku dalej to samo, niestety...Liczniki dzienne działały a główny stał jak zaklęty. Wniosek... jakiś g...ój cofną i niestety uszkodził wsad. Naprawiłem to "fachowiec" przywrócił to co trzeba, dokręcił kilometry i jest ok. Nie mam bladego pojęcia jaki jest przebieg, wiem tylko ile my przejechaliśmy ale nie miałem problemów z stukającymi zaciskami.
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-12, 21:09   

U mnie licznik działa normalnie. Poza tym dostalem TUV z 2017 roku, więc raczej kosmicznego przebiegu nie ma ;-) Poza tym to tylko przebieg :-)
 
 
messiah22 

Samochód: Terios 1.5 4WD, Sirion 1.3 4WD
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 37
Skąd: Podhale
Wysłany: 2020-11-12, 22:53   

Izolację akustyczną można poprawić, ja to zrobiłem w moim. Silnik głośny bo blisko kabiny, to auto ma tylko 3.6 m długości ! Za to ten silnik to bardzo udana konstrukcja. Potwierdzam stuki, skrzynie biegów mogłyby być lepsze (1). Ale - w mojej ocenie to najlepsze użytkowo auto klasy A, do tego wystepuje z 4wd ;)
 
 
nielot 

Samochód: Sirion 1,3
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 36
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-11-14, 16:48   

messiah22 napisał/a:
Izolację akustyczną można poprawić, ja to zrobiłem w moim. Silnik głośny bo blisko kabiny, to auto ma tylko 3.6 m długości ! Za to ten silnik to bardzo udana konstrukcja. Potwierdzam stuki, skrzynie biegów mogłyby być lepsze (1). Ale - w mojej ocenie to najlepsze użytkowo auto klasy A, do tego wystepuje z 4wd ;)

Lepszy jak Yaris, w końcu z tego powodu Toyota która ma większość udziałów Daihatsu zablokowała sprzedaż tej marki w Europie.
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-14, 22:24   

messiah22 napisał/a:
Izolację akustyczną można poprawić, ja to zrobiłem w moim.


Ja też już myślałem o tym. Ale moim zdaniem w Sirionie nie jest tak różowo. O ile maskę można poprawić z tym fabrycznym wygłuszeniem, to ściany grodziowej ni .... Tam jest tak ciasno, że reki nie wcisnę a co dopiero maty wklejać :cry Moim zdaniem bez wyciągania silnika nie da rady nic zrobić na grodzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9