Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z dużym obiegiem.
Autor Wiadomość
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
  Wysłany: 2020-12-31, 14:32   Problem z dużym obiegiem.

Witajcie.
Na początku chciał bym się przywitać gdyż to mój pierwszy post tutaj.
No i teraz do sedna sprawy.
Zauważyłem, że w Sirionie 1.0 M3 mojej córki nie otwiera się termostat i płyn nie idzie na duży obieg. No to od razu lampka mi się zapaliła - wymień termostat. Tak też zrobiłem. No i bez większego efektu. Po przejechaniu trasy wąż za przepustnicą dalej jest zimy. Ale zrobiłem test na postoju. Pomęczyłem troszkę auto i termostat się otwarł i płyn poszedł na duży obieg.
I tu pytanie czy coś jest nie tak z autem, czy coś jeszcze sprawdzić?
Obawiam się żeby nic się nie wydarzyło z silnikiem.
Co o tym sądzicie?
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2020-12-31, 14:43   

Miało być "wąż za termostatem", a nie " przepustnicą. Pomyłka.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1943
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-12-31, 16:30   

maniek1111 napisał/a:
Co o tym sądzicie?

Jak to w ogóle zauważyłeś? Coś było nie tak? To mały silniczek. Może w trasie wystarczy chłodzenia bloku i małego obiegu przy obecnych temperaturach? Skoro na postoju się otworzył to znaczy, że raczej jest wszystko OK. 🤔
_________________
Sebastian
http://logado.pl
Ostatnio zmieniony przez Joki 2020-12-31, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2020-12-31, 17:03   

Lubię zerknąć od czasu do czasu pod maskę i podotykać to i owo. No i w ten sposób zauważyłem, że waż jest zimy.
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2020-12-31, 18:49   

[quote="maniek1111"]Lubię zerknąć od czasu do czasu pod maskę i podotykać to i owo. No i w ten sposób zauważyłem, że waż jest zimy.
Tylko, że nigdy nie spotkałem się z takim objawem.
 
 
Yasek 

Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 120
Skąd: Harrogate
Wysłany: 2021-01-03, 14:42   

Trochę dużo znaków zapytania !
Co sygnalizują kontrolki temperatury ?
Co to znaczy: " po przejechaniu trasy" ?
Czy jest włączone ogrzewanie wnętrza na max ?
Jest zima, jeśli masz ustawione ogrzewanie wnętrza na max (pracuje na małym obiegu), jeśli trasa to kilka kilometrów, jeśli nie zapala się kontrolka wysokiej teperatury silnika to wszystko jest ok.
Sprawdź jeszcze poziom oleju, może jest go za dużo.
Napisz co ustaliłeś.
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2021-01-03, 17:28   

Sorry, że dopiero teraz odpowiadam.
Kontrolka tylko zielona na początku później nic niepokojącego nie swieci.
Trasa to około 40 km.
Ogrzewanie rozkręcone maksymalnie.
Olej wymieniony może 200 km temu.
 
 
Yasek 

Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 120
Skąd: Harrogate
Wysłany: 2021-01-05, 00:54   

Muszę zgadywać.
1. Brakuje informacji o temperaturze zewnętrznej podczas testu.
2. Te 40 km trasy - zakładam, że płaskiej z okolic Wrześni, bez jazdy miejskiej, czy górskiej.
3. Rozkręcone ogrzewanie na max i wentylator włączony oczywiście.
4. Jedna osoba na pokładzie pewnikiem, może góra dwie.
5. Jazda spokojna na wysokich biegach, żadna opcja "sportowa". (W Sirionie 1.0 i tak nie
występuje ;-) ).

To wszystko może składać się na prawidłowe działanie, o czym świadczą kontrolki.
Nie wspominasz o niepokojących dźwiękach, zapachu, czy super gorącym powietrzu z ogrzewania.
Zastanawia mnie twój post i stwierdzenie : "Tylko, że nigdy nie spotkałem się z takim objawem.".

Kontrolka temperatury pracuje ok, poziom płynu chłodniczego zakładam jest w normie, ogrzewanie działa prawidłowo, po dłuższym grzaniu na postoju włącza się duży obieg.
Dotykać można to i owo, ale warto to porównywać w takich samych warunkach i w podobnych pojazdach.
Inaczej dochodzi się do asurdalnych wniosków, niepotrzebnej pracy i wydatków.
Mamy XXI wiek i takie rzeczy po prostu mierzy się.
Gdzieś trafiłem post, że temperaturę można wywołać na wyświetlaczu w trybie diagnostycznym albo jak masz kilkanaście złotych z użyciem prostego analizatora OBD 2 i wtedy możesz testować nawet więcej:
https://allegro.pl/listing?string=obd2&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-1-1218&order=p
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2021-01-05, 12:46   

Dokładnie tak kolego Yasek.
Temperatura zewnętrzna w granicach „0”
Prędkość 100-110 km/h - spokojna.
Ogrzewanie otwarte na max + klima + wentylator 3 bieg.
Jedna osoba na pokładzie.
Teraz dalej. Mam enty samochód i nigdy nie było takiej sytuacji lub co bardziej prawdopodobne nie stwierdziłem takiej sytuacji.
Mam moduł OBD jakiegoś Elma po BT. Nie pomyślałem co by popatrzeć na parametry od tej strony. Aha i jeszcze jedno. Nie ma objawu bardzo gorącego powietrza z nawiewów.
Jeśli o czym nie napisałem to pytajcie.
Chyba jednak tak ma być i koniec :->
 
 
nielot 

Samochód: Sirion 1,3
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 36
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-01-08, 18:32   

Niestety Sirion nie grzeje mocno. Mój ma wszystko ok . Od samego początku nie grzeszył ciepłem pomimo sprawnego termostatu. Na forach rosyjskich wszyscy narzekają na ogrzewanie a szczególnie ci z dalekiego wschodu. Pomimo zgaśnięcia lampki zimnego silnika , ciepła za dużo nie ma i nie ma się do czego przyczepić jeżeli chodzi o stan techniczny. Mam dostęp do drugiego egzemplarza i to samo. Pisałem już o pewnej wadzie niedopasowania modułu grzewczego z nadwoziem i parowaniem szyb. Tam tkwi problem ale to trzeba rozbabrać pół auta, da się z tym żyć. Pozdrawiam
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2021-01-09, 19:31   

No właśnie zauważyłem, że Sirion nie grzeszy ogrzewaniem - bardzo skromnie grzeje. Przy ogrzewaniu rozkręconym na 100 % powinno " buchać " gorące powietrze, a tu raczej średnio.
Faktycznie układ chłodząco-grzewczy jest nie dopracowany. W zimie nie dogrzewa, a latem przegrzewa silnik (tak wyczytałem z jakiegoś posta).
No cóż pozostaje z tym żyć lub zmienić auto.
 
 
Yasek 

Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 120
Skąd: Harrogate
Wysłany: 2021-01-10, 01:26   

Panowie.
Taka mała dygresja.
Jeśli silnik nie produkuje nadmiaru ciepła to tylko świadczy dobrze o jego sprawności.
Ciepło to praca, ciepło tracone w chłodnicy bez sensu to strata.
Najsprawniejszy silnik to taki, który nie potrzebuje chłodzenia.

Jeśli masz za mało ciepła w kabinie, to jest stara i prosta metoda jak stary jest świat samochodów.
Zasłoń, częściowo wlot powietrza na silnik i chłodnicę.


Co do przegrzewania silnika w lecie, to jeden post niczego nie potwierdza.
Jeśli maniek1111 twierdzi, że po 40km silnik dalej pracuje na małym obiegu, to pewnikiem latem radzi sobie bez problemów.
To jest mały silnik i trzeba brać poprawkę w porównaniu do innych pojazdów.
Mam identyczny model, poruszam się w 80% po mieście i nie narzekam, latem z w korkach czasami włącza się wentylator chłodnicy. Żadnych alarmów, czerwonych kontrolek, buchającej pary. ;-)
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2021-01-10, 11:13   

No tak. Zgadzam się z tym co napisał kolega wcześniej. Jeszcze tylko jedna kwestia no może dwie ;-)
Czy w okresie zimy wasze Sirioniki też mocno parują w środku. U córki mimo pracującej klimy ciężko schodzi para z szyb. Oraz druga to czy klima u Was też pracuje krótkimi momentami? Tzn. włączy się i zaraz wyłączy. Tak cały czas.
Znowu porównanie do mojego auta, w którym pracuje ona w długich odcinkach. W Sirionie włącza się na 5 sekund i wyłącza się i tak w kółko. Natomiast w moim włącza się różnie. Raz na 40 s przerwa i znowu włącza np na 1min.
Czy to może objaw za małej ilości czynnika?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1943
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-01-10, 17:48   

Cytat:
Czy to może objaw za małej ilości czynnika?

Teraz to w ogóle nie powinna się włączać bo poniżej kilku st.C. i tak nie startuje. Natomiast latem tak ma być. Pracuje w kilkusekundowych cyklach. Koło 6-10s. w zależności od obciążenia.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
Ostatnio zmieniony przez Joki 2021-01-10, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniek1111 

Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 114
Skąd: Września
Wysłany: 2021-01-10, 17:53   

Jeśli jest czujnik wilgotności to powinna startować. Co prawda nie ma tu opcji odszraniania ale w zimie czy też poniżej jakiejś temperatury właśnie tak powinna działać czyli pochłaniać wilgoć z auta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8