Klima a spadek mocy, wentylator chłodnicy i zużycie oleju |
Autor |
Wiadomość |
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-08, 16:51
|
|
|
doczepię się do tematu co by nie tworzyc nowych, mianowicie:
1. po włączeniu klimy tez odczuwacie mocny spadek mocy?
2. dosyć często się włącza wentylator....kilka dni autem jeździł mój brat, który trochę się zna na mechanice samochodowej, i stwierdził, że to trochę niepokojące jest
3. czy wasze YRV mocno piją olej? w moim po zrobieniu 8K olej ledwo lizał bagnet |
|
|
|
|
Darek
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 121 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2016-07-08, 19:45
|
|
|
przy LPG trochę więcej zużywa oleju, ale przy benzynie nie powinien brać oleju. Sprawdź uszczelkę pod korkiem miski olejowej czy nie przecieka. |
_________________ M201, było M301 , było L501 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-07-08, 21:22
|
|
|
Ależ trzeba tworzyć nowe tematy bo się bałagan robi. Zaraz wydzielę i tak.
Ad.1. W N/A odrobinkę ale to odrobinkę odczuwalne było. W Turbo nic nie czuć.
Ad.2. Co to znaczy dosyć często?
Ad.3. N/A nie pił prawie wcale. Turbo zużywa od max do min na bagnecie akurat między wymianami. Po 8tys. km. to zdecydowanie za dużo. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Charadowicz
Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 165 Skąd: Dąbrowa G
|
Wysłany: 2016-07-08, 21:34
|
|
|
Ad 2. To podobnie jak u mnie (silnik 1,3 ) przy staniu w ciepły letni dzień np. na światłach, w korku włącza się wentylator na chwilę. Myślę, że to normalne przy tak małej chodnicy, gorzej jakby się nie włączał. |
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-13, 21:19
|
|
|
Joki napisał/a: | Ależ trzeba tworzyć nowe tematy bo się bałagan robi. Zaraz wydzielę i tak.
Ad.1. W N/A odrobinkę ale to odrobinkę odczuwalne było. W Turbo nic nie czuć.
Ad.2. Co to znaczy dosyć często?
Ad.3. N/A nie pił prawie wcale. Turbo zużywa od max do min na bagnecie akurat między wymianami. Po 8tys. km. to zdecydowanie za dużo. |
1. u mnie jest to mocno odczuwalne, normalnie brakuje mocy, i ta moc jakby falowała, raz jej brak czuć jakby mniej a za chwilę jakby mocniej
z klimą byłem na sprawdzeniu u fachowców od klim, dobili czynnika bo było go mało, parametry OK - ale i tak ta klima słabo chłodzi, jak jest u Was?
2. to często w mojej opinii n ie jest często....nie bardzo wiem o co chodziło bratu
3. nie ma żadnych wycieków.....może po prostu ten typ tak ma?
dodam, że ja jeżdżę bardzo agresywnie, w mojej jeździe często obroty są rzędu 6000....i spalanie non stop 7,5-8.0 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-07-13, 21:45
|
|
|
Arek74 napisał/a: | ...
3. nie ma żadnych wycieków.....może po prostu ten typ tak ma?
dodam, że ja jeżdżę bardzo agresywnie, w mojej jeździe często obroty są rzędu 6000....i spalanie non stop 7,5-8.0 |
Przy takim stylu jazdy zużycie oleju ma prawo być duże.
Jeździłem kiedyś CR-V II gen. Jeśli jeździło się spokojnie w okolicach 3krpm. to zużycie oleju nie było w ogóle widoczne.
Jeśli butowało się bez przerwy i często do odcinki to między wymianami, silnik zużywał cały olej widoczny na bagnecie. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-14, 05:53
|
|
|
no i to tłumaczy zużycie oleju
ale nie umiem sobie odmówić takiej jazdy
pytanie, jak ten silnik długo to wytrzyma.....
odpiszcie jeszcze proszę, jak u was chłodzi klima |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-07-14, 22:09
|
|
|
U mnie, kiedy kupiłem Turbo cztery lata temu chłodziła super. Zbiegiem lat czuć lekkie osłabienie ale daje radę. Pewnie czynnika powoli ubywa? |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
DETT
Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 90 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2016-07-15, 17:10
|
|
|
Jeśli ubywa czynnika z klimy to jest nieszczelność. Nie ma rady. To jest zamknięty układ. Czy do lodówki w domu dobija się czynnik? Nie. Chyba że się popsuje/rozszczelni.
Jeśli praca silnika staje się nierówna podczas obciążenia go dodatkowo klimą, to może być problem z elektro-sprzęgłem sprężarki. Czasem jest tak, że co chwila się załącza i odłącza, stąd skoki w obciążeniu. Miałem tak w Fordzie matki do momentu aż sprzęgiełko przestało wogóle załączać klimę. |
_________________
|
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-15, 19:07
|
|
|
DETT napisał/a: | Jeśli ubywa czynnika z klimy to jest nieszczelność. Nie ma rady. To jest zamknięty układ. Czy do lodówki w domu dobija się czynnik? Nie. Chyba że się popsuje/rozszczelni.
Jeśli praca silnika staje się nierówna podczas obciążenia go dodatkowo klimą, to może być problem z elektro-sprzęgłem sprężarki. Czasem jest tak, że co chwila się załącza i odłącza, stąd skoki w obciążeniu. Miałem tak w Fordzie matki do momentu aż sprzęgiełko przestało wogóle załączać klimę. |
czy to może być powodem słabej wydajności klimy? |
|
|
|
|
DETT
Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 90 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2016-07-16, 20:40
|
|
|
Jak najbardziej. Jeśli elektrosprzęgło zapina i odpina co chwila, to tak jakbyś chciał zdmuchnąć wszystkie świeczki na torcie zasłaniając i odsłaniając sobie usta ręką.
Może się to sprzęgiełko też ślizgać, podobnie jak normalne sprzęgło silnik-skrzynia. |
_________________
|
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-18, 22:35
|
|
|
dzięki
jakie są orientacyjne koszty naprawy?
iść z tym do mechanika czy gościa od klimy? |
|
|
|
|
DETT
Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 90 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2016-07-19, 18:17
|
|
|
Najlepiej zacząć od warsztatu specjalizującego się w klimatyzacjach.
Koszt? Hm... Trudno jednoznacznie określić. W Fordzie Focusie Mk1 naprawa/regeneracja/wymiana elektrosprzęgła miała kosztować minimum 300zł. Taniej można kupić używaną sprężarkę z gwarancją rozruchową. Do tego dochodzi jeszcze koszt ściągnięcia starego czynnika przed demontażem i ponowne nabicie klimy po montażu - minimum 100zł. Choć słyszałem o magikach co potrafią te sprężarki regenerować bez rozszczelniania układu. :D
Koszy w Daihatsu mogą być wyższe, bo raczej takie sprężarki nie leżą hałdami na szrotach... |
_________________
|
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-07-19, 21:07
|
|
|
Jakby co to mam na zbyciu sprężarkę z Trevis-a ale nie wiem czy to taka sama? |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-20, 07:49
|
|
|
koledzy, dzięki za pomoc
Joki, trzymaj ją
mam problem tylko z czasem....ale podjadę do warsztatu....tylko za cholerę nie wiem kiedy |
|
|
|
|
|