Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
EJ-VE głośna praca silnika (wariator?)
Autor Wiadomość
Blitzen123 

Samochód: Daihatsu Cuore 2003 1.0
Dołączył: 30 Wrz 2022
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2022-09-30, 15:55   EJ-VE głośna praca silnika (wariator?)

Witam serdecznie,

Niedawno kupiłem Daihatsu Cuore 1.0 2003r. Silnik EJ-VE automat z filtrem powietrza nad silnikiem. Silnik chodzi praktycznie jak diesel, klepie strasznie czy zimny czy ciepły. Poza tym nie ma żadnych większych wibracji, ma moc w całym zakresie obrotów. Zalany 10w40 (planuje płukankę i użycie 5w30)

Myślałem, że mogą to być szklanki lecz bardzo miła Pani z agmar od razu zwróciła uwagę na wariator (koło zmiennych faz rozrządu) i teraz pytanie.

Jeśli okaże się, że wariator jest do wymiany:
-Kupić używany bez luzu
-Kupić nowy ~120 dolarów z przesyłką do PL (niewiadomo jak z dostępnością)

Przy okazji, czy znacie może kogoś w okolicach Katowic co zdiagnozowałby problem? Wiem, że opis to wróżenie trochę z fusów, ale może wiecie z doświadczenia co może go trapić?

Poniżej film ukazujący problem:
https://www.youtube.com/shorts/MoPn62MDmO4
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-10-01, 20:39   

Jedyne co mogę napisać na ten temat to, że chodzi może być na rzeczy. Kiedyś, ktoś z forum kupił ode mnie wałki razem z wariatorem że sprawnego silnika ponieważ okazało się, że u niego ktoś do EJ-VE zamontował walki z EJ-DE, przez co generowane były błędy z systemu zmiennych faz. Okazało się, że po wymianie wałków silnik zaczął pracować znacznie głośniej i klekotać jak Diesel chociaż wariator był na 100 procent sprawny.
Nie wiem jak się sprawa skończyła ale to potwierdza tylko, że położenie wałków może mieć wpływ na to zjawisko.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Barista 

Samochód: Bmw e61
Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2019
Posty: 8
Skąd: Elbląg, Nagold
Wysłany: 2023-06-12, 12:15   

Witam, mam podobny problem z L276 , tyle ze tu nie ma klekotu Diesla, a objaw jest taki ze jadąc autostrada np na 4 tym biegu auto traci moc i szarpie, dodaje gazu a auto nie ma mocy , nie przyspiesza.
Dzwonilem do Pani Agnieszki z Agmar Serwis a ona ze brak mocy najczesciej spowodowany jest wadliwa swieca /swiecami zaplonowymi lub cewki zaplonowe sa do wymiany. Turecki handlarz, co ciekawe tez twierdzi ze to cewki.
Jest to moje drugie Daihatsu Cuore L276 w tamtym mialem podobny problm ale go nie diagnozowalem , auto sprzedlem.
Pytanie do was forumowiczow , czy wymiana cewek i swiec powinna zalatwic sprawe?!
Dodam jeszcze ze swieci sie kontrolka Check engine ale bledy z OBDII pokazuje trzy błędy U0156 U0121 U0001 , jak w zamieszczonym foto C:\Users\krzys\Downloads\1686564090979 (1).jpg tyle co to ma wspolnego z cewkami lub swiecami zaplonowymi?
Zostaje mi oddac auto lub z nim zostac o ile wymieni komplet swiec i cewek na nowy. Wklei bym zdjecia ale cos nie moge...
Co począć???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10