Mocowanie maglownicy. |
Autor |
Wiadomość |
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-23, 16:34 Mocowanie maglownicy.
|
|
|
Witam wszystkich.
Od razu do sedna. Czy ktoś mógłby sprawdzić organoleptycznie czy na postoju gdy porusza energicznie kierownicą to maglownicy po lewej stronie rusza się na mocowaniu. Dzisiaj badając co stuka zauważyłem takie zachowanie w córki Sirionie.
Nie wiem czy tam są jakieś podkładki z gumy która ma tak się zachowywać czy ma tam hyc wszystko sztywne. |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1944 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-23, 18:30
|
|
|
Od strony kierownicy jest na sztywno. Od strony pasażera jest poduszka ale nie powinno być bez żadnego luzu.
|
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-23, 18:39
|
|
|
Czyli jest jakiś problem. U mnie ewidentnie widać jak maglownicy się rusza w mocowaniu przy kierownicy.
No to znowu robota |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1944 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-23, 21:19
|
|
|
To musi być coś po dzwonie lub czyjejś ingerencji. Samo nie ma prawa się poluzować. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-23, 21:29
|
|
|
Ręką jak szarpiesz to ani drgnie ale jak na wyłączonym silniku energicznie ruszasz kierownicą prawo-lewo to widać, że się rusza. Nie jest to 5 mm, a może 1mm.
Śruby są dociągnięte wiec zastanawia mnie co tam się urodziło.
Odkręcę i podłoże grubszą podkładkę. Zobacxymy. |
|
|
|
|
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-24, 17:46
|
|
|
Sprawdziłem mocowanie maglownicy i wszystko jest ok. Mocowanie z lewej strony jest na tulejkach gumowo-metalowych i dlatego są minimalne ruchy prawo-lewo.
Natomiast są wyczuwalne stuknięcia przy wjeździe na minimalny próg. Bardziej jest to wyczuwalne przy skręconych kołach.
Stwierdziłem też, że drążek kierowniczy nie ma już sztywności na przegubie kulowym. Tu nasuwa się pytanie czy problem leży po stronie maglownicy czy też po stronie wyrobionych drążków kierowniczych.
Czy maglownica w sirionie jest słabą konstrukcją czy też pancerna oraz czy ma śrubę do likwidacji ewentualnego luzu. |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1944 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-24, 23:08
|
|
|
Maglownica ma wspomaganie elektryczne, przez co tuleje wewnętrznych drążków nie są smarowane. Przez to po około 200 - 300tys.km. wycierają się i robi się luz. Można regenerować tak jak ja robiłem w Materii. Można wymienić. Są zamienniki. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-25, 04:15
|
|
|
Czy te tuleje sam wymieniałeś ? |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1944 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-25, 09:25
|
|
|
maniek1111 napisał/a: | Czy te tuleje sam wymieniałeś ? |
Skądże? Trzeba to oddać do specjalisty od maglownic. Da się pewnie samemu ale bez sprzętu, prasy, tokarki, rozwiertaków itd, odpowiedniego materiału to raczej skazane na niepowodzenie. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-25, 09:49
|
|
|
Sprawdz krzyżak górny a szczególnie dolny (pod kierownica i przy grodziowej). Taki stuk to właśnie objaw jego zużycia. Wymiana dolnego krzyzaka dla amatora do godziny roboty. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-25, 13:53
|
|
|
Przyznam się, że nigdy tego nie robiłem ( sprawdzania krzyżaków ). Od której strony do niego się dobrać i jaką metodą go sprawdzić? |
|
|
|
|
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-25, 17:47
|
|
|
Panowie.
Krzyżaki sprawdzone - sztywne brak luzów.
Odłączyłem końcówkę drążka od samego drążka - końcówka sztywna brak luzów.
Drążek kierowniczy ładnie stoi nie opada żadnych luzów - brak stuków.
Łącznik stabilizatora nowy.
Nie mam już koncepcji co może być powodem tych denerwujących stuków. |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-25, 18:04
|
|
|
To pozostaje luz na samej przekładni zębatej. Wtedy można regulować śruba ale dostep fatalny i trzeba praktyczne wyjąć magiel. Jeżeli to jest stuk tylko na postoju i przy niewielkim ruchu kierownica ja bym olał. Wg mnie układ kierowniczy w sirionie jest taki sobie, daleki od idealu:) |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
maniek1111
Samochód: Daihatsu Sirion M3
Dołączył: 31 Gru 2020 Posty: 114 Skąd: Września
|
Wysłany: 2021-06-25, 18:22
|
|
|
Tak już wcześniej pisałem puka przy krótkich nierównościach typu tarka przed światkami lub podjazd pod jakiś uskok między jezdnią, a chodnikiem. |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-25, 18:27
|
|
|
To ja miałem to samo. Wkurzylem się i wymieniłem magiel. Stary po demontażu okazało się że nie ma jakiegoś luzu na tulejkach, a raczej na ślubie regulacyjnej. Jak chcesz wystawiłem go na sprzedaz do ew. regeneracji. Oryginał po przebiegu ok 145 tys. km. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
|