Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przerywa 1.0 ejve L7
Autor Wiadomość
wixxx 

Samochód: Cuore L7
Dołączył: 09 Lut 2022
Posty: 3
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-02-10, 12:14   Silnik przerywa 1.0 ejve L7

Witam borykam się z problemem przerywania silnika od jakiegoś czasu w momencie kiedy raptownie dodam gazu silnik chodzi na 1cyl przy minimalnym dodani gazu silnik chodzi normalnie czasami na wolnych obrotach chodzi normalnie czasami na 1 cyl . Na początku wymieniłem świece, cewki i wyczyściłem przepustnice nic nie pomogło następnie podmieniłem modul zapłonowy dalej to samo.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1933
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-02-10, 16:50   

Moim zdaniem to kwestia zasilania w paliwo. Np. wydajności pompy itp. Skąd wiesz, że chodzi na jednym cylindrze? Trzeba by zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie i co się dzieje z ciśnieniem przy depnieciu.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
wixxx 

Samochód: Cuore L7
Dołączył: 09 Lut 2022
Posty: 3
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-02-10, 18:35   

Objaw na początku był tylko na ciepłym silniku na zimnym było ok, aktualnie to temperatura nie ma znaczenia. Wiem że chodzi na 1cyl bo w momencie kiedy na wolnych obrotach go "odcinalo" to sprawdzałem to wypinająć cewki więc wiem że chodzi na jednym cylindrze. A co do paliwa to czyściłem zbiornik i sitko w pompie ale to nic nie dało jutro sprawdzę cisnienie paliwa.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1933
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-02-11, 07:40   

Jeśli sprawdzone, że to na pewno na jednym cylindrze to paliwo chyba jednak odpada? Sprawdzić ciśnienie na listwie nie zaszkodzi, tym bardziej, że to łatwe ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić z jakiego powodu spadek ciśnienia przy depnięciu miałoby spowodować skutek tylko na niektórych cylindrach?
Jeśli to nie wina pompy to coś z synchronizacją zapłonu. Może system zmiennych faz? Da się wyblyskać lub odczytać jakieś kody błędów?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
wixxx 

Samochód: Cuore L7
Dołączył: 09 Lut 2022
Posty: 3
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2022-02-11, 12:14   

Problem jest taki, że nie ma żadnych błędów, więc czysto teoretycznie czujniki są sprawne. Spróbuję chyba podmienić wałki rozrządu, może jest jakiś mikro ubytek i zaburza synchronizację. Miałby ktoś walki rozrządu na sprzedaż do ejve ?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1933
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-02-12, 06:47   

Myślę, że to już zbyt wydumany problem a prawdziwy jest dużo prostszy.
Był przypadek, kiedy ktoś miał podmienione wałki. W EJ-VE zamontowane od EJ-DE, w których nie ma elementów odpowiedzialnych za generowanie impulsów przez czujnik położenia wału. Bo w EJ-VE mnie ma czujnika położenia wału. Mierzone jest położenie jednego z wałków rozrządu. I silnik działał normalnie tylko generował alarm usterki czujnika! Akurat sprzedawałem temu komuś wałki od EJ-VE.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-13, 11:41   

A same wtryskiwacze sprawdzone? Mi na wtryskiwaczach się syf zebrał
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wujeczek 

Samochód: Daihatsu Materia 2012, Daihatsu Cuore
Wiek: 31
Dołączył: 27 Wrz 2020
Posty: 17
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-03-14, 17:41   

Ło jeju Panie nim wymieni Pan cały silnik to polecam sprawdzić moduł zapłonowy bo może on zacząć świrować i raz podać prąd raz nie albo nawet i podać prąd ale już mały albo słaby. W moim L251 wypadał zapłon i nie działał na pierwszy cylinder i okazało się że cewki są okej ale profilaktycznie je wymieniłem na nowe (to też nie jest jakiś duży koszt bo 90zł a są 3 i moduł 70zł plus 3 nowe świece orginalne denso 50zł w EJ VE.

a jak to nie pomaga to pasowało by sprawdzić kompresje na tłokach bo może się okazać że masz już wytarte pierścienie albo nawet i spuchnięte albo pęknięte tłoki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10