Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Copen, czy warto?
Autor Wiadomość
Pitu
Gość
Wysłany: 2015-09-19, 10:11   Copen, czy warto?

Witam.

Rozglądamy się za autem dla żony i w oko wpadł w/w Copen. Roczniki gdzieś między 2004-2007. Dostępne silniki to 0.7 turbo zdaje się i 1.3. Jak z ich trwałością? Rozrząd jest na łańcuszku czy pasek? Orientacyjne spalanie w trybie miejskim?
Zauważyłem, że sporo z nich ma problemy z korozją, głównie tylne błotki sądząc po zdjęciach. Z drugiej strony jest wiele egzemplarzy nie dotkniętych rudą. Ruda to reguła, czy raczej zaniedbanie, może kiepska naprawa? Na co szczególnie zwrócić uwagę w czasie oględzin auta?
Z góry dziękuję za info.

Jacek
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-19, 10:12   

Silnik 0,7T to unikat z rynku japońskiego i unikałbym go bo w razie: "W" wszelkie części tylko przez sklep internetowy z Japonii. Drogo nie jest ale nie każda część jest dostępna od ręki a na te, które są i tak trzeba czekać tydzień. Z resztą wątpię abyś taki znalazł. Nie było ich w dystrybucji w EU.
Silnik 1,3 (tak jak cały zespół napędowy, skrzynia) to normalny 2SZ-FE z Yaris-a. W Daihatsu ma symbol K3-VE ale to dokładnie to samo. Znajdzie się go w wielu Toyotach, Daihatsu i małych Subaru.
Jeśli chodzi o rudą to Daihatsu podobnie jak Toyota nie należy to najbardziej odpornych. Do 10 lat jest spokój. Później w zależności od tego jak auto było zadbane mogą pojawiać się małe ogniska korozji. Głównie na krawędziach błotników i progach. Jeśli w aucie młodszym niż 10 lat wychodzi w sposób widoczny gołym okiem, to niemal pewne, że była jakaś niestaranna naprawa.
Części eksploatacyjne są normalnie dostępne w Internecie i sieciach handlowych a nawet lepszych sklepach z ulicy. Te bardziej unikalne, blacharka, jakieś specyficzne części wnętrza czy mechanizmów wnętrza (dachu itp.) albo ze sklepu internetowego z JP albo używane. Na Allegro jest sporo. Zawsze się coś znajdzie. Trzeba mieć jednak na uwadze, że w przypadku np. stłuczki, do naprawy trzeba będzie poszukać trochę części samodzielnie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Pitu
Gość
Wysłany: 2015-09-19, 10:12   

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Nie dopisałem, że mieszkamy w UK i tutaj silników 0.7 jest bardzo dużo w ofercie. Przebiegi sa różne, ale wiadomo - z tym wiąże się też cena. Żona kilka lat nie nie miała samochodu i nie prowadziła, więc szukam czegoś stosunkowo taniego, wytrzymałego i nietuzinkowego. Mimo braku automatu Copen wpisuje się jakoś w te wymagania. Czytając Twoje posty o niezawodności Daihatsu mam cichą nadzieję, że Copen nie jest wyjątkiem.
Wiesz może, czy 0.7 miał rozrząd na łańcuszku i jak z jego trwałością? Oczywiście wolałbym kupić coś z miejszym przebiegiem, ale potencjalnie zadbane auto z przebiegiem 160 tys km warto rozważać? Układ napędowy to zawsze lekka loteria w używce.

Jacek
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-19, 10:13   

Nie znam tego silnika. Na kontynencie nie występuje w ogóle. W UK to pewnie import z JP ze względu na LHD?
Jeśli to KF-FE to łańcuch. Jeśli to JB-DETi to nie wiem.
Co do niezawodności to myślę, że jest jak w każdej Toyocie, W końcu Daihatsu to tak jak Lexus, Toyota, tylko, że w wersji: "dla ubogich" ;)
Moje cztery, z którymi na co dzień obcuję nie psują się wcale.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Pitu
Gość
Wysłany: 2015-09-19, 10:14   

Wygooglałem nieco więcej informacji. Siknik jest ma łańcuchu, był dostępny w UK w oficjalnej dystrybucji i pomimo, że Daihatsu zawiesiło sprzedaż aut w Europie to nadal mają w UK sieć serwisową. Dostępność części nie stanowi problemu. Ten sam silnik (prawdopodobnie lekko zmodyfikowany, muszę doczytać) jest w najnowszym Copenie dostępnym tutaj, roczniki 2014, tyle że była też wersja z automatyczną skrzynią.
Pozostaje poszukać przyzwoitego egzemplarza i zrobić jazdę próbną. Auto nietuzinkowe i fajnie się prezentuje czarne lub srebrne z czerwoną skórą.

Pozdrawiam
Jacek
 
 
Pitu
Gość
Wysłany: 2015-09-19, 10:14   

Z dodatkowych informacji na temat wspomnianego silnika 0.7 turbo - wg zaleceń producenta przeglądy są co 3 tys. mil. Przyznam, że byłem zaskoczony.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-19, 10:15   

Wysilona turbobenzyna to i przeglądy często...
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9