Materia |
Autor |
Wiadomość |
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-09, 17:27
|
|
|
ja mam 192 wzrostu, i mam problem z obserwacją świateł w Roomsterze...ale nie jest to wyjątkowo upierdliwe, nie często staje się jako pierwszy na światełkach, albo staję trochę dalej, albo tą chwilę przechylam głowę
też lubię jak się wysoko siada....w moim YRV to mnie własnie wkurza, żeby wysiąść, musza trzymac się słupka...ale ta cecha dotyczy większości osobówek |
|
|
|
|
Mariusz69
Samochód: Honda Civic "ufo"2.2 icdt
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-09, 18:47
|
|
|
Arek74 napisał/a: | ja mam 192 wzrostu, i mam problem z obserwacją świateł w Roomsterze...ale nie jest to wyjątkowo upierdliwe, nie często staje się jako pierwszy na światełkach, albo staję trochę dalej, albo tą chwilę przechylam głowę
też lubię jak się wysoko siada....w moim YRV to mnie własnie wkurza, żeby wysiąść, musza trzymac się słupka...ale ta cecha dotyczy większości osobówek |
Obserwacja świateł jest oczywiście uciążliwa ale bez przesady.Prawdę mówiąc to teraz w "ufo"to najmniejszy problem bo mam szklany dach.Ale wsiadanie bez trzymanki za słupek jest rzeczywiście trudne. A i wysiadanie nie jest łatwe.Mam pokopane drzwi w okolicach głośnika. |
|
|
|
|
Garbus
Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 47 Skąd: Mielec - podkarpacie
|
Wysłany: 2017-02-11, 13:51
|
|
|
To zestawienie z Seicento trochę nie na miejscu
bardziej bym porównał do np. Golfa III
taka sama szerokość auta, golf dłuższy o 20cm
a pomimo tego Materia ma większy rozstaw osi, i to robi robotę jeżeli chodzi o ilość miejsca wewnątrz. Dodatkowo Materia jest wyższa od niego aż o 23cm, to przepaść. |
_________________ 08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3 |
|
|
|
|
konrad_80
Dołączył: 04 Lut 2017 Posty: 8 Skąd: Niepołomice
|
Wysłany: 2017-02-11, 17:32
|
|
|
Garbus a jak z blacharka w Materi, przypuszczam że na ocynk nie ma co liczyć :) chyba że się mylę. |
|
|
|
|
Garbus
Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 47 Skąd: Mielec - podkarpacie
|
Wysłany: 2017-03-05, 22:36
|
|
|
W obu jakie ja miałem, nie było z tym żadnych problemów.
Jedynie na tej z 2007 roku, miałem odprysk na krawędzi maski od kamienia i tam dopiero zaczynało się jakieś ognisko tworzyć.
Myślę, że najgorsze, to źle poprzeprowadzone naprawy blacharskie, bo takie egzemplarze też przecież są i to najczęściej w nich jest problem |
_________________ 08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3 |
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-06, 13:44
|
|
|
a można te silniki 1.5 lub 1.3 czipować?
gdyby tak zrobić ze 103 , 123 koniki, to już by było miło |
|
|
|
|
Garbus
Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 47 Skąd: Mielec - podkarpacie
|
Wysłany: 2017-03-06, 14:01
|
|
|
Nie mam pojęcia czy można. Z benzynami nie jest tak łatwo, trzeba wygrywać nowe mapy w komputer, z dieslem byłoby łatwiej. Natomiast można zrobić SWAP z silnika z YRV 1.3 Turbo 130 km, byłaby zabawa. |
_________________ 08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-03-06, 16:24
|
|
|
Garbus napisał/a: | ... można zrobić SWAP z silnika z YRV 1.3 Turbo 130 km, byłaby zabawa. |
I wtedy czipować nawet do 200KM. Ponoć tyle wytrzymuje bez przeróbek? |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-07, 08:03
|
|
|
Samym czipem napewno 200km się nie uzyska.
Chcąc uzyskać naprawdę dużą moc najlepiej byłoby wziąć K3-VE2 i zamontować do niego fanty z K3-DET, większy intercooler i turbinka. Po wystrojeniu na benie 100 oktanów albo najlepiej na E85 pewnie nawet ponad 200km by się dało wycisnąć.
A z zamontowaniem tego do Materii pewnie też jakiegoś wielkiego kłopotu by nie było ;) |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-03-07, 11:35
|
|
|
Głowy nie dam. Obserwuję grupę K3-VET Club i wygląda, że do 250km kręcą nawet ponoć bez przeróbek tylko z większą sprężarką. Może niedokładnie rozumiem bo przez tłumacza Google z Malajskiego.
;) |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
ZBYSZEK
Samochód: DAIHATSU MATERIA
Wiek: 59 Dołączył: 13 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 2017-09-24, 19:35
|
|
|
Witam
Poszukuję instrukcji obsługi Materia 2007, oraz serwisówki dobrze by było po angielsku. Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
Garbus
Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 47 Skąd: Mielec - podkarpacie
|
Wysłany: 2017-09-24, 20:31
|
|
|
zdrowalinia.com.pl/DaihatsuMateria.rar |
_________________ 08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3 |
|
|
|
|
|