Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Materia
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1064
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-24, 12:52   

Fajnie, że w końcu pojawił się ktoś w tym dziale :)
Z tego co piszesz Materia jest godnym następcą YRV. Szkoda, że oprócz regulacji oparcia tylnej kanapy nie pozostawiono jej przesuwania. Obie rzeczy są w YRV. Reszta tak samo tylko uchwytów na napoje w poprzedniku mało. Za to aerodynamiczne jest całkiem fajnie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
CooMen 

Samochód: Materia 1,5
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-24, 16:47   

Witam . Właśnie ,że tylna kanapa jest do przesuwania, lecz wiadomo kosztem
już i tak małego bagażnika. Po złożeniu oparć bez problemu mieszczą się dwa
rowery 26' .
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-10-24, 18:16   

Potwierdzam,
tylna kanapa jest na szynach, z tego co sobie przypominam ruch chyba 20cm na korzyść bagażnika.

Ja Materią jechałem nad może 740km, rodzina czteroosobowa, bez większych problemów z załadunkiem bagażu, lodówki turystycznej itp.
Znajomy Materią jeździ na Węgry na Balaton, mając w domu do dyspozycji Focusa 5d, a wsiada w Daihatsu :mrgreen:
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-10-24, 18:19   

Link z przywitania na forum
http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?p=868#868

Na ten moment z jedną fotką, będą kolejne :-P
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-25, 07:57   

Garbus napisał/a:


Znajomy Materią jeździ na Węgry na Balaton, mając w domu do dyspozycji Focusa 5d, a wsiada w Daihatsu :mrgreen:


piękne, hehehehe

ale chyba komfortem jazdy Focus jest lepszy, Dai zapewne wygrywa funkcjonalnościa?

Garbus, CooMen poleca silnik 1.3....Ty jeździłeś oboma, a tobie który bardziej odpowiada i dlaczego?


a jak auta włoskie, bo widze, ze masz historię włosko/japońską ?
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-10-25, 11:54   

Arek74 napisał/a:
Garbus napisał/a:


Znajomy Materią jeździ na Węgry na Balaton, mając w domu do dyspozycji Focusa 5d, a wsiada w Daihatsu :mrgreen:


piękne, hehehehe

ale chyba komfortem jazdy Focus jest lepszy, Dai zapewne wygrywa funkcjonalnościa?

Garbus, CooMen poleca silnik 1.3....Ty jeździłeś oboma, a tobie który bardziej odpowiada i dlaczego?


a jak auta włoskie, bo widze, ze masz historię włosko/japońską ?


Dawid, kolega, powiedział tak,
po trasie np: Mielec-Poznań czuje się mniej zmęczony w Dai niż w Focusie.
Tłumaczy to tym że pozycja siedząca w Materii jest o wiele lepsza, wysoka, proste plecy.
większość aut ma pozycję bardziej zbliżoną do półleżącej, a to nie dobrze nam robi na odcinek lędźwiowy. Nie raz widziałem jak gdzieś na trasie ludzie się zatrzymują żeby się rozprostować, a co ich boli najbardziej to właśnie ten odcinek pleców. W Materii tego nie ma.
Gdyby dołożyc do tego może bardziej kubełkowe fotele, było by bosko.

Co do napędu, tak naprawdę to są identyczne jednostki 1,5 ma większy skok tłoka stąd różnica w pojemności.
1,3 był troszeczkę z słaby, 1,5 taki w sam raz, wiadomo to nie rakieta, ale do bezpiecznego poruszania się w zupełności wystarcza. Są wystarczająco dynamiczne.
Oba jeżdżąc tylko po mieście zadowalają się taka samą liczbą paliwa, około 7l.
jadąc nad nasze może uzyskałem wynik 5,3. Dwie dorosłe, dwoje dzieci (6 i 10lat) i full bagażu, trasa 1400km, normalna jazdo 90-110km/h.
Gorzej jest na trasie manewry wyprzedzania trzeba jednak dobrze zaplanować.
W Materii drastycznie wzrasta opór powietrza powyżej 110km/h. niestety to cena nietuzinkowatego wyglądu auta. Tu na pewno YRV wypada o niebo lepiej.
Ale przyznam że zdarzało mi się pogonić tą 1,3 140km z czterema osobami na pokładzie i dawała radę.

Co do włoszczyzny, lubię i szanuję.
Ale tylko Lancia, to super liga w grupie Fiata, przynajmniej kiedyś.
Fiat dla ludu
Alfa dla tych co maja troszkę więcej
Lancia pełen wypas - tu nie patrzyło się na spalanie czy użyte materiały, wszystko pierwsza klasa.

Najbardziej wspominam Kappę. To mistrzostwo świata. ale wiadomo powstała jeszcze w 90latach, wtedy auta budowali jeszcze inżynierowie, a nie jak teraz ekonomiści.
Pewien mechanik powiedział że największą jej wadą jest to że już jej nie produkują. W pełni się z nim zgadzam. A to był mechanik z kolumny transportu rządowego, wie co mówił. W 90latach przecież to było auto rządowe.

Natomiast Thesis, powstało o wiele za wcześnie.
To co dzisiaj koncerny wstawiają na wyposażenie, led, telefony, sterowanie głosem i wszystkie te gadżety, Thesis miał już 15lat temu. Pod względem wyposażenia bił na głowę ówczesną konkurencje. Najbardziej dojechaną rzeczą w niej był szyber dach solarny.
W czasie słonecznej pogody cały czas wnętrze auta jest wentylowane dzięki wytworzonej w ten sposób energii elektrycznej. Potrafiła wezwać pomoc podczas wypadku samodzielnie, w standardzie miała telefon GSM, podając współrzędne GPS, można by tak wymieniać. Pierwsze auto seryjnie wyposażone w oświetlenie LED, dziś się to robi standardem, ale 15 lat temu kiedy weszła do produkcji, a zaczęli ją projektować bodajże w 99r. Wyprzedzili epokę o dużo za wcześnie.

Ale podsumowując złego słowa powiedzieć nie mogę. Mój egzemplarz pojechał do Moskwy :lol: , może jakiś oligarcha będzie się teraz nią woził :shock:
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-10-25, 11:59   

Jak ktoś by sobie życzył ma kompletną serwisówkę do Materii w języku angielskim.
Dosłownie wszystko.
Od podstawowych rzeczy, co gdzie i jak,
poprzez procedury serwisowe i diagnostyczne,
poprzez body manual, punkty do naciągania na ramach itp.

Naprawdę materiał przydaje się jak trzeba zamówić jakąś część,
bo do czego sie mogę przyczepić, to to, że w katalogach Materia jest kiepsko zakwalifikowana.

Idziesz do sklepu zamówić część mówisz Materia a gość :shock: :-/ a co to :mrgreen: :lol:
a ty :roll: :roll: :roll: :evil:
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-25, 14:51   

dzięki za obszerną odpowiedź, oby wiecęj takich entuzjastów w naszej ekipie


myślę, że gdy mi się kiedyś skończy YRV, t kupię Materie ;-)

Twoja Materia ma skrzynię manual czy automat?


mnie korki we Wrocku wykańczają, i w przyszłości tylko automat


moja żona jeździ Roomsterem, uwazam, że to tez mistrz świata w wykorzystaniu miejsca we wnętrzu
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-10-27, 07:13   

Manual, nie miałem do czynienia z auto, natomiast widziałem dwa ogłoszenia z uszkodzonymi skrzyniami.

Właśnie pojawiło się kolejne ogłoszenie z automatem, ale znowu uszkodzone. Tryb awaryjny.
Jest chyba coś na rzeczy z tymi skrzyniami.
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Mariusz69 

Samochód: Honda Civic "ufo"2.2 icdt
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-29, 14:40   

Witam.
Mam parę dotyczących pytań dotyczących Materii.Na razie przemieszczam się Hondą Civic "ufo" 2.2 diesel ale mam zamiar ją sprzedać i kupić coś bardziej miejskiego.Co prawda Daihatsu Materii na żywca nie oglądałem ale kiedyś widziałem Nissana Cube i mam nadzieję że jakieś zdanie co do rozmiarów zewnętrznych sobie wyrobiłem.Ale do rzeczy.Mam 190 cm wzrostu i zależy mi na tym aby jakoś wygodnie w środek auta się wkomponować.Kolega opisywał że w dwie osoby dorosłe plus dwójka dzieci mieście się spokojnie to ja w dwie osoby plus czasami duży pies a czasami też trzecia dorosła osoba
zmieścimy się raczej spokojnie.
Hondę chcę sprzedać bo 2.2 dieselek i miasto takie jak Łódź to nie jest dobre zestawienie.Za długo się nagrzewa,częste wsiadanie i wysiadanie nie jest najwygodniejsze.Promień skrętu nie jest zbyt mały,przód jest zawieszony bardzo nisko a ubezpieczenie OC zaczyna zabijać.A jeszcze planowane utrudnienia związane z poruszaniem się dieslami po centrach miast mogą znacznie ograniczyć moją mobilność.Tym bardziej że mieszkam prawie w centrum.
Interesuję mnie Materia z silnikiem 1,5 z manualem w granicach do 20 tys zł.Przeglądając oferty w internecie widzę że jest to do zrealizowania.
Teraz czas na pytania.
1. Jak jest z dostępnością części do Daihatsu?
2.Jak z wysokością zawieszenia.
Pytam bo dojeżdżam na działkę pod miastem i ostatni kilometr pokonuję leśną drogą.
3.Jakie jest spalanie w mieście? Jak 8-8,5 to ok
4.Jak z komfortem jazdy?Przyznam że po tym jak twardo jest zawieszona Honda to chciało by się coś trochę bardziej komfortowego.
Trochę się rozpisałem bo auto mi się podoba a kto jak nie użytkownicy pomogą najlepiej.
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2017-02-02, 22:06   

Mariusz69 napisał/a:
Witam.
Mam parę dotyczących pytań dotyczących Materii.Na razie przemieszczam się Hondą Civic "ufo" 2.2 diesel ale mam zamiar ją sprzedać i kupić coś bardziej miejskiego.Co prawda Daihatsu Materii na żywca nie oglądałem ale kiedyś widziałem Nissana Cube i mam nadzieję że jakieś zdanie co do rozmiarów zewnętrznych sobie wyrobiłem.Ale do rzeczy.Mam 190 cm wzrostu i zależy mi na tym aby jakoś wygodnie w środek auta się wkomponować.Kolega opisywał że w dwie osoby dorosłe plus dwójka dzieci mieście się spokojnie to ja w dwie osoby plus czasami duży pies a czasami też trzecia dorosła osoba
zmieścimy się raczej spokojnie.
Hondę chcę sprzedać bo 2.2 dieselek i miasto takie jak Łódź to nie jest dobre zestawienie.Za długo się nagrzewa,częste wsiadanie i wysiadanie nie jest najwygodniejsze.Promień skrętu nie jest zbyt mały,przód jest zawieszony bardzo nisko a ubezpieczenie OC zaczyna zabijać.A jeszcze planowane utrudnienia związane z poruszaniem się dieslami po centrach miast mogą znacznie ograniczyć moją mobilność.Tym bardziej że mieszkam prawie w centrum.
Interesuję mnie Materia z silnikiem 1,5 z manualem w granicach do 20 tys zł.Przeglądając oferty w internecie widzę że jest to do zrealizowania.
Teraz czas na pytania.
1. Jak jest z dostępnością części do Daihatsu?
2.Jak z wysokością zawieszenia.
Pytam bo dojeżdżam na działkę pod miastem i ostatni kilometr pokonuję leśną drogą.
3.Jakie jest spalanie w mieście? Jak 8-8,5 to ok
4.Jak z komfortem jazdy?Przyznam że po tym jak twardo jest zawieszona Honda to chciało by się coś trochę bardziej komfortowego.
Trochę się rozpisałem bo auto mi się podoba a kto jak nie użytkownicy pomogą najlepiej.


ad.1
Materia zbudowana jest w oparciu o mechanikę Toyoty, więc nie masz się czego obawiać
Głównie to elementy Corolli, Avensisa, Yaris, część części z Mazda 2 i i bliźniaczy mechanicznie Sirion

ad.2
Zawieszenie jest na normalnej wysokości jak większość osobówek. Sam dojeżdżam do leśnej daczy, 3km droga leśna gruntowa z wystającymi korzeniami itp., bez obaw da radę :)

ad.3
tu odwołam Cie do serwisu motostat.pl, są tam moje dwa Dai 1,3 i 1,5
motostat.pl

ad.4
Materia jest też dość sztywno zestrojona ze względu na wysokość nadwozia, po prostu nie może się zbytnio wychylać w zakrętach. Tylna oś jest twardsza, Materia ma 500kg ładowności.
Wystarczy że przeczytasz wątek od początku, odnosiłem się też do komfortu podróżowania.
Wskazywałem uwagę na słabe wyciszenie.
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
CooMen 

Samochód: Materia 1,5
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-03, 13:44   

A tu moje uwagi:

ad.1
Dostępność części do silnika 1,3 (K3-VE) jest znacznie lepsza niż do 1,5 (3SZ-VE) .

ad.2
Materia wydaje się dość niska , lecz nie miałem z tym problemów

ad.3
Tu nie za wiele mogę dodać , gdyż mając instalację piątej generacji jeżdżąc na LPG mój koszt przejazdu 100km to jedyne 18zł. Myślę , ze Garbus już dużo dodał.

ad.4
Uważam , że przy twoim wzroście 190 cm będzie Cię "bolało" brak widoczności sygnalizacji świetnej .
O czym już Garbus pisał wcześniej. Podsufitki na pewno głową nie będziesz dotykał.
 
 
CooMen 

Samochód: Materia 1,5
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-03, 21:34   

Zapomniałem dodać, że Materia jest tylko pół metra dłuższa
od Seicento,więc z znalezieniem miejsca do parkowania w centrum miasta nie miałem problemu.
 
 
Mariusz69 

Samochód: Honda Civic "ufo"2.2 icdt
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-08, 12:02   

CooMen napisał/a:
Zapomniałem dodać, że Materia jest tylko pół metra dłuższa
od Seicento,więc z znalezieniem miejsca do parkowania w centrum miasta nie miałem problemu.

Dzięki za odpowiedzi.
Dawno temu jeździłem Seicento .To był jeszcze silnik o pojemności 0,9.i jakoś w mieście dawał radę.A i w góry dojechał i nad morze...
A jak już tak porównujemy to jak jest z szerokością w Materii? Bo w Fiacie przy wrzucaniu wyższego biegu to pasażer musiał się przytulać do swoich drzwi.Szczególnie zimą przy grubszym ubraniu było to dokuczliwe.Ale jestem w stanie to przeżyć tym bardziej jak się kiedyś jeździło maluchem.Najważniejsze że w Materii siedzi się trochę wyżej a o to mi chodzi.
Czy przy fotelach są podłokietniki?
Części do silnika 1.3 lepiej dostępne ale czy to jakoś jeszcze jedzie? Co prawda po hondzie to do wszystkiego jeżeli chodzi o przyspieszanie będzie się trzeba przyzwyczajać ale nie o to mi tak naprawdę chodzi. Z wiekiem spada zapotrzebowanie na podniesioną adrenalinę a wzrasta na święty spokój.Tym bardziej że przy takim ruchu jak jest teraz na drogach to trzeba mieć oczy dookoła głowy żeby siebie i kogoś nie pozabijać.
Jeszcze jedna rzecz .Jak z korozją ?Materia to nie jest jeszcze jakiś stary rocznik samochodu ale jak już nowe Mercedesy gniją to warto się dopytać.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1064
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-08, 20:09   

Miejsca jest tam zadziwiająco dużo. Szczególnie na szerokość. Kształt przekroju kabiny zbliżony do prostokąta daje bardzo dużo przestrzeni.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9