Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik K3
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-19, 17:50   Silnik K3

Chciałbym przybliżyć nieco temat silników stosowanych w najpopularniejszych obecnie modelach Daihatsu. Dzisiaj napiszę kilka słów o silniku K3, stosowanym w Sirionie, YRV, Materii, Teriosie, Copenie a także niektórych modelach Toyoty.
Silnik ten to konstrukcja znana z gamy silników Toyoty serii SZ. W tym wypadku jest to po prostu 2SZ-FE z ewentualnymi modyfikacjami.
Podstawowa wersja K3-VE to bliźniaczy model toyotowskiego 2SZ-FE stosowanego m.in w Toyocie Yaris. 1298cm3, 87KM, zmienne fazy rozrządu. Silnik niezawodny, na łańcuchu. Hydrauliczny napinacz łańcucha jest jednak wrażliwy na jakość oleju. Dlatego warto stosować zalecane, syntetyczne oleje 5W30 lub 5W40. Znane są przypadki zerwania łańcucha w wyniku słabego napięcia i ocierania o obudowę. Kiedy zaczyna być słychać ocieranie łańcucha o obudowę to znak, że trzeba zmienić olej.
Silnik występuje jeszcze w dwóch, mocniejszych odmianach.
Druga wersja tego silnika to K3-VE2. Różni się głowicą (większa kompresja) a co za tym idzie mocą. 102KM żwawo napędza np. Siriona Sport I gen.
Trzecia, najmocniejsza odmiana to K3-VET stosowany w YRV GTti i niektórych wersjach Terios-a. To uturbiona odmiana K3-VE. 129KM a w wersji japońskiej 139KM.

Ostatnia odmiana chętnie wykorzystywana do swap-ów ponieważ da się go zamontować m.in. do Cuore, dzięki czemu powstaje mały: "wariat". Swap-y te są bardzo popularne w Malezji, gdzie Cuore L7 znane jest jako Perodua Kelisa
_________________
Sebastian
http://logado.pl
Ostatnio zmieniony przez Joki 2015-09-27, 18:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
LeszekPL

Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 18
Skąd: Muszyna
Wysłany: 2015-09-19, 20:39   

W moim silniku, a właściwie żony bo to jej samochód :-) jest olej Liqui Moly 10W40. Przynajmniej tak jest na wlepce pod maską. Samochód przywieziony z niemiec. Piszesz, żeby stosować syntetyczne ale jak już był zalany półsyntetykiem to chyba nie ma co zmieniać na syntetyczny.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-19, 20:46   

Rożne są szkoły. Ja przy pierwszej wymianie w swoim zalałem 5W30 i tego się trzymam. Tak jak instrukcja mówi. Zużycie jest rzędu 1l. na 15tys. km. Silnik ma 170tys. przebiegu.
W poprzednim (bez turbo) miałem stary olej, nie wiem jaki. I po uruchomieni, na zimnym łańcuch tarł o obudowę. Było słychać. trzeba tylko wyłączyć nawiew i radio a da się słyszeć chrobotanie. Po nagrzaniu nie było problemu.
Wymiana na nowy 5W30 załatwiła temat ocierania łańcucha na zimnym silniku. Być może to samo byłoby na nowym 10W40? Nie wiem.
Kolega mechanik potwierdził, że te silniki a właściwie ich wrażliwe napinacze, lubią świeży olej.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-27, 17:55   

UWAGA! Jest potwierdzone info, że rozrząd z Toyotowskiej wersji 2SZ-FE z Yaris-sa pasuje 1:1 tylko katalogi sprzedawców o tym milczą.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
LeszekPL

Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 18
Skąd: Muszyna
Wysłany: 2015-09-29, 19:18   

Ciekawe czy filtr oleju z toyoty pasuje do siriona. Skoro to te same silniki to powinien. Wprawdzie w daihatsu jest sam wkład, a w toyocie puszka ale gwinty może te same.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-30, 10:10   

O widzisz! Tego nie wiedziałem. W Sirionie M1 i YRV jest normalnie puszka, taka sama jak w silnikach EJ i wielu innych.
Nie widziałem jak wygląda ten wkład w Sirionie ale np. w Speedsterze gdzie też jest takie rozwiązanie nie ma szans na zamianę na puszkę bo jest tylko pokrywka, którą się odkręca do włożenia filtra.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 95
Skąd: Głowno
Wysłany: 2015-09-30, 18:03   

filtron podaje, że pasuje do :
Daihatsu MATERIA 2006.10 0.
Daihatsu SIRION 2005.01 0.
Subaru JUSTY IV 2007.01 0.
Toyota AURIS 2006.10 0.
Toyota AURIS 2012.10 0.
Toyota AURIS TOURING SPORTS 2013.07 0.
Toyota COROLLA sedan 2013.06 0.
Toyota IQ 2008.11 0.
Toyota URBAN CRUISER 2007.07 0. »
Toyota VERSO S 2010.11 0.
Toyota YARIS 2010.12 0.
Toyota YARIS 2005.08 0.
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
kmakar

Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Uć
Wysłany: 2016-07-25, 08:38   

Witam na forum. Mam jedno nurtujące mnie pytanie, czy silnik w Teriosie 1998 r. jest na łańcuchu czy na pasku rozrządu?? Pytam, bo w jakimś artykule przeczytałem, że pasek zastąpili łańcuchem dopiero po lifcie w 2001 r.
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 570
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-07-25, 16:03   silnik

kmakar napisał/a:
Witam na forum. Mam jedno nurtujące mnie pytanie, czy silnik w Teriosie 1998 r. jest na łańcuchu czy na pasku rozrządu?? Pytam, bo w jakimś artykule przeczytałem, że pasek zastąpili łańcuchem dopiero po lifcie w 2001 r.
pisałem już na forum o tej sprawie na pewno auto z 1998r. jest na pasku .Po lifcie było na łańcuchu ten też silnik na łańcuchu jest bardzo mocno zmodernizowany i w zasadzie to inny silnik tyle tylko ,że ma podobną moc 82 KM paskowy a łańcuchowy 86 KM .By sprawdzić jak napędzane jest auto wystarczy wejrzeć w VIN .Auta z paskiem mają w VIN JDAJ100.........a na łańcuchu w VIN mają JDAJ102........
 
 
compass200 

Samochód: terios
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 8
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: 2016-10-14, 21:09   

Witam Wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem tego Forum. Posiadam Daihatsu Terios 1.3
rocznik 2007,sprowadzonego z Włoch.
według książki serwisowej jest to silnik k3-we.
pytanie
czy te silniki były montowane w tych modelach?

vin JDAJ211
jest problem z częściami,kupiłem filtr powietrza do 1,3-nie pasował.
kupiłem do 1,5-dobry.
teraz mam wymienić pasek,do jakiego kupować ?.
w dowodzie mam 1,3,
czy to jest silnik 1,5? a włosi żle wpisali?
w necie jest że wszystkie po 2006 to 1,5.
gdzie na silniku szukać jakiś oznaczeń.
za pomoc z góry dziękuję.
_________________
COMPASS200
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-15, 13:43   

K3 powinien mieć na dole bloku od strony wydechu odlany symbol: "K3".
Jest nisko, ciężko dostrzec. I nie wiem czy na każdym jest?
Z resztą pewnie Soiret zaraz Ci wszystko poda jak na talerzu po VIN? Tylko cały musisz podać.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 95
Skąd: Głowno
Wysłany: 2016-10-15, 13:46   

wygląda na błąd w KS.
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 570
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-10-15, 15:03   

Teriosy z rocznika 2007 były wyposażone w silniki 1,3 a w szczególności w Włoszech i Grecji najwięcej ich tam sprzedawano .I tam też oferowano ten sam model ,ale z dwoma różnymi silnikami czyli 1,3 oraz 1,5 silnik 105 KM ,który to motor był bardziej popularny w tym modelu.Na pewno nie ma żadnego błędu w dowodzie .Z tym silnikiem auto ma moc taką jak model 1 generacji po lifcie 86 KM . Jaki chcesz pasek zmienić ? Podaj VIN auta może być na PRIV ,bo możesz znów złe kupić podam numer części i tylko tak najlepiej dobierać je.Części można kupić bez problemu tylko niestety sprzedawcy nie mają pojęcia o jakie auto chodzi a niekiedy mają braki w katalogach .Ten model nigdy nie był sprzedawany w Polsce a jedynie na zamówienie jak istniał salon w Łodzi tej marki .Aktualnie z Zachodu Europy są sprowadzane i dostępne to bardzo dobry i niezawodny silnik w moim modelu J102 jest taki sam silnik z tym ,że moje auto to model z pierwszej generacji po lifcie .
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 570
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-10-18, 19:45   

compass200 napisał/a:
Witam Wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem tego Forum. Posiadam Daihatsu Terios 1.3
rocznik 2007,sprowadzonego z Włoch.
według książki serwisowej jest to silnik k3-we.
pytanie
czy te silniki były montowane w tych modelach?

vin JDAJ211
jest problem z częściami,kupiłem filtr powietrza do 1,3-nie pasował.
kupiłem do 1,5-dobry.
teraz mam wymienić pasek,do jakiego kupować ?.
w dowodzie mam 1,3,
czy to jest silnik 1,5? a włosi żle wpisali?
w necie jest że wszystkie po 2006 to 1,5.
gdzie na silniku szukać jakiś oznaczeń.
za pomoc z góry dziękuję.


Szkoda ,że kolega wyłączył w opcji możliwość odpowiedzi w pytaniu na PRIV ,bo niestety nie mogę odpowiedzieć jest blokada na nie .Ale podam numer częsci tutaj 90048-31066 możesz też zamówić tutaj http://www.iparts.pl/czes...850-717937.html jeśli chcesz oryginał bez problemu w całej Polsce salony Toyota tylko podawaj numer części a nie do jakiego auta.
 
 
compass200 

Samochód: terios
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 8
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: 2016-10-18, 21:02   

Szkoda ,że kolega wyłączył w opcji możliwość odpowiedzi w pytaniu na PRIV.

jestem niezbyt kumaty w necie ,co mam załączyć aby priv działał?

obojętnie co chcę pasek ,rozrusznik,czy inne części podaję ten numer? 90048-31066 .
_________________
COMPASS200
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 8