Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o awarię
Autor Wiadomość
vegetto1987 


Samochód: Daihatsu Sirion M3 2005 1.3 64 kW 87 KM
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 2016-11-16, 15:33   Pytanie o awarię

Witam serdecznie.

Mam problem.

Wczoraj jadąc moim Sirionem przejechałem około 10 km, a po tym samochodem zaczęło szarpać i w czasie stania na światłach jakby moc siadała...

Co to może być?

Serwis mi powiedział, że filtr paliwa (jego podejrzewałem, że mam do wymiany) jest niewymienialny. To prawda?

POMOCY!
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-11-16, 16:11   

Filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku.
To może być pompa, może być filtr ale może też być mnóstwo innych rzeczy.
Za mało danych.
Daj jakiś film albo jedź do kumatego mechanika.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
vegetto1987 


Samochód: Daihatsu Sirion M3 2005 1.3 64 kW 87 KM
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-11-16, 17:32   

Joki napisał/a:
Filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku.


Skoro jest zintegrowany, to dlaczego można go kupić? Jest w sprzedaży...
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-11-16, 17:51   

Można kupić z pompą. Być może da się wydłubać? Nigdy nie próbowałem ale te filtry, które widziałem w sprzedaży w Internecie to były filtry dodatkowe, montowane na przewód paliwowy.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
katowice174 

Samochód: Daihatsu Sirion M1
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: katowice
Wysłany: 2016-11-16, 20:32   

Miałem to samo przy predkosci około 80km bardzo autem szarpało a na swiatłach falowały mi obroty okazało sie ze jedna cewka w moim sirionie była zepsuta miała przebicia do tego doszla sonda lambda po wymianie cewki i sondy autko śmiga jedynie czego nie potrafie zrobić to ustawić wariatora :( ciągle mi sie swieci bład czujnika położenia wałka rozrządu... oczywiscie czujnik wymieniony i dalej to samo.... Pozdrawiam
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-11-16, 21:00   

Jakby co to mam cewki na zbyciu jak i cały osprzęt. Tylko kolektora dolotowego już nie ma.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
katowice174 

Samochód: Daihatsu Sirion M1
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: katowice
Wysłany: 2016-11-16, 21:39   

Joki szkoda że tak pózno mi mówisz o częsciach :P ale dobrze wiedzieć na przyszłość ;) przynajmniej tutaj z pewnego żródła są :)
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-11-16, 23:43   

Nazbierało się trochę...
Trzeba zawsze na forum pytać.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
katowice174 

Samochód: Daihatsu Sirion M1
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: katowice
Wysłany: 2016-11-17, 00:00   

A tak przy okazji dostane informacje jak sie dobrać do pompy paliwa?? trzeba jakoś bak odkręcać czy standardowo jest pod tylnym siedzeniem?? tyle że próbowałem dzwignąć tylną kanape i nie bardzo sie da :/ Pozdrawiam
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-11-17, 08:38   

W YRV trzeba bak odkręcać. Myślę, że w Sirionie też.
Najpierw jednak warto sprawdzić ciśnienie i przepływ paliwa bo można się napracować na marne.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
vegetto1987 


Samochód: Daihatsu Sirion M3 2005 1.3 64 kW 87 KM
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 2016-11-22, 14:00   Po wizycie u mechanika....

Wymieniłem olej, filtr oleju i cztery świece - jest poprawa ale nadal szarpie.
Mechanik poradził, bym pojechał na komputerową diagnostykę i sprawdził cewki zapłonowe, oraz pompę paliwa.

Pojechałem to zrobić i... komputer nie wykazał żadnych błędów.
Podejrzewają układ wydechowy i możliwość wymiany katalizatora (ostatecznie).

W czwartek jadę zostawić mu samochód, bo chcą z nim coś spróbować zrobić.

Teraz wygląda to tak.
Na zimnym silniku zaraz po starcie (gdy trochę postał) jest okej, ale gdy już się rozgrzeje po jakiejś odległości przejechanej zaczyna poszarpywać. Raz mocniej, raz słabiej.

Macie może jakieś sugestie?
POMOCY
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 47
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-11-22, 23:24   

Hej, Witam,

Z tą wymianą katalizatora to chcą cię naciągnąć na koszty (i to nie małe). :-/

Przede wszystkim, radzę zrobić porządną analizę komputerową silnika, ale dynamiczną w jeżdzie, w momencie występowania usterki, a nie statyczną w warsztacie.

Bierzecie laptopa podpinacie pod auto i w drogę.

Do tego zrzucacie logi, wykresy, i wychodzi jak na dłoni co jest nie tak i co za to odpowiada. :idea:

Z tym katalizatorem, wystarczy porządna analiza spalin i pokaże czy sprawny czy nie.

Ja mam kupiony interfejs BT OBDII, i auto diagnozuję telefonem z aplikacją Torque.
Jest wszystko, ciśnienia w listwach, korekty wtrysków, kąty zapłonu, itd, itd, itd.
Tak naprawdę można sobie samemu diagnozować auto.

Ten swój interfejs kupiłem bojarze za 35zł na Allegro
taki jak ten LINK

Jest wpięty cały czas w gniazdo, ponadto służy jako komputer pokładowy, bo w Materii nie ma takowego. Wylicza spalanie średnie, chwilowe, można zmierzyć dynamikę auta, itd, itd.

Polecam, można poczytać na stronach o aplikacji czy znaleźć nawet coś na YouTube choćby tu LINK

Z autem się nie poddawaj tylko jedź do dobrego warsztatu elektrodiagnostyki :-) , i będzie git.

Pozdrawiam
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
vegetto1987 


Samochód: Daihatsu Sirion M3 2005 1.3 64 kW 87 KM
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-05, 15:12   

Na chwilę obecną robi mi się sytuacja patowa...
Pojechałem samochodem do Grudziądza, gdzie mam zaufanego mechanika.
Szarpało, ale dałem radę.

Zostawiłem go na parę dni i do dziś słyszę tylko przez telefon od Teścia, że kolejni mechanicy poddają się.

Podobno wyciągnięty został silnik i fizycznie sprawdzony został - NIC.
Podejrzewano czujnik ciśnienia oleju - wykluczone.
Dziś miał być sprawdzany po raz kolejny komputerowo, więc siedzę i czekam na wieści....


Macie może jakieś pomysły?
Podobno jeszcze może być problem z sondą?

Proszę o pomoc! :-/
_________________
Only God Can Judge Me.
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 121
Skąd: Głowno
Wysłany: 2016-12-05, 16:28   

http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?t=85
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
vegetto1987 


Samochód: Daihatsu Sirion M3 2005 1.3 64 kW 87 KM
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-05, 18:12   

Darek napisał/a:
http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?t=85


Nie ma nigdzie w internecie napisane, że moje objawy pasują do tego...
_________________
Only God Can Judge Me.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8