Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sirion nie pali na mrozie
Autor Wiadomość
krzys271

Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 4
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-01-27, 20:08   Sirion nie pali na mrozie

Witam wszystkich w listopadzie 2016 żona stała się posiadaczką Siriona 1.0 i M1 z 1998r . Problem w aucie zaczął się z pierwszymi mrozami auto przestało zapalać to znaczy odpala na parę sekund i gaśnie i już nie chce odpalić w ogóle ale dzieje się tak tylko gdy temperatura jest poniżej zera lub w jego okolicach do 2 stopni , gdy robi się cieplej wsiadamy do auta i odpala jak gdyby nigdy nic . układ paliwowy jest drożny sprawdzone myśleliśmy że są stare świece i dają zbyt słabą iskrę i je zalewa bo paliwo stało w cylindrach wymieniliśmy na nowe ale nie pomogło iskra jest sprawdziliśmy . Może ktoś z was miał podobny problem i mi pomoże .
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-01-27, 22:14   

Miałem taki problem w M1 z 2004 z tym, że to było po wymianie silnika.
Mechanik nie dokręcił jednej nakrętki od masy komputera. Konkretnie to jest taka listwa masowa za kolektorem dolotowym.
Efekt był taki, że kiedy robiło się zimno, metal się kurczył, nakrętka luzowała i nie było kontaktu.
Sprawdź czy kiedy nie odpala to czy po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu włącza się na kilka sekund pompa paliwa. Słychać ją. Sprawdzaj w ciszy.
Jeśli się nie włącza to szukaj przyczyny w elektryce i komputerze lub immobilizerze.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
krzys271

Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 4
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-01-29, 10:49   

Pompa działa sprawdzona , imobilaizer tez raczej sprawny bo gdy dodaję gazu jak już zaskoczy to silnik działa tak jakby nie na wszystkich cylindrach ale chodzi do czas gdy trzymam gaz wciśnięty ale gdy tylko odpuszczam gaz zaraz gaśnie . Wyczytałem gdzieś że może to być wina uszkodzonego czujnika temperatury płynu i moje pytanie który to czujnik płynu chłodzącego w tym silniku bo za bardzo się na tym nie znam .
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-01-29, 14:52   

Czujnik temperatury jest od przodu w bloku. Widoczny na wierzchu. Nic go za bardzo nie przykrywa. Z czujnika wystaje złączka do jednego kabelka. Złączka to taki grzybek, na który wsuwa się z boku wsuwkę z plastikową nakładką.
Od razu widać po podniesieniu maski. Jeden kabelek biegnący do wystającego z bloku elementu.
Jeśli jednak działa ale gaśnie przy niskiej temperaturze to może być czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, albo czujnik obrotów silnika albo wałka rozrządu. Każdy z nich może być nawet sprawny ale dawać zły sygnał przez słaby kontakt itp.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
b78

Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-02-07, 09:28   

witam,
czy kolega uporał się z tym problemem bo u mnie dziś rano miała miejsce identyczna sytuacja?
 
 
krzys271

Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 4
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-02-10, 22:42   

Witam tak udało się rozwiązać problem okazało się że w układzie wydechowym nazbierało się tyle wody że gdy przychodził mróz zamarzała w tłumikach i spaliny z silnika nie miały jak się wydostawać i dławiły silnik . A wody nazbierało się tyle dlatego że auto służy żonie tylko do dojazdów do pracy a ma nie całe 1,5km do przejechania i nie nagrzewały się na tyle tłumiki by ją odparować .
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-11, 09:05   

Przy takich przebiegach w wydechu zbiera się mnóstwo wody. Dodatkowo tłumik bardzo szybko koroduje.
Na Twoim miejscu zrobiłbym w tłumiku końcowym małą dziurkę od spodu do spływania nadmiaru skroplin.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
krzys271

Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 4
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-02-12, 20:54   

Dziura w tłumiku już jest w taki sposób spuściliśmy właśnie wodę a było tego z 3 litry .
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-02-13, 12:52   

Przy krótkich przebiegach to same straty.
Zakupiłem prowizorkę, coś takiego, czyli grill ;-) http://allegro.pl/grill-q...6712831578.html pod misę olejową.
Testowałem wczoraj w garażu, podgrzewając ok 15 minut silnik o wiele szybciej się nagrzewa ( wskaźnik ).
Docelowo aby bez kontroli i ciągłego ;-) zerkania pod misę w czasie grzania mam na oku coś takiego:
http://allegro.pl/podgrze...6717445662.html
tylko nie wiem czy zmieszczę w komorze silnika.
 
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-13, 14:30   

Grzałka jest OK tylko podobnie jak podgrzewacz miski chyba nie rozwiązuje problemu wydechu?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-02-13, 20:55   

Pewnie nie ( ja mam mniej czujników ), u mnie byłby inny komfort wsiadania i jazdy autem po każdym 7-10 godzinnym jego postoju. Dla samego silnika też nie powinno zaszkodzić.
 
 
 
b78

Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-02-19, 22:12   

krzys271 napisał/a:
Witam tak udało się rozwiązać problem okazało się że w układzie wydechowym nazbierało się tyle wody że gdy przychodził mróz zamarzała w tłumikach i spaliny z silnika nie miały jak się wydostawać i dławiły silnik . A wody nazbierało się tyle dlatego że auto służy żonie tylko do dojazdów do pracy a ma nie całe 1,5km do przejechania i nie nagrzewały się na tyle tłumiki by ją odparować .

Dzięki za odpowiedz podejrzewam, że u mnie było to samo. Dwa dni temperatura na plusie i auto odpala za pierwszym razem, a z tłumika jak by ktoś wodą chlapał. A pro po tej dziurki w tłumiku - wystarczy w ostatnim, gdzieś na końcu, duża? Będę miał sposobność to może coś wywiercę.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-20, 08:26   

Tak, w ostatnim. Od spodu. Mały otworek. Fi 3 wystarczy.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-02-23, 22:05   

W 125p tak robiłem, w tłumiku z nierdzewki byłoby mi szkoda wiercić. Lepiej przegonić auto dłużej raz na jakiś czas.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 9