Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczny Sirion M1
Autor Wiadomość
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-04, 11:56   Elektryczny Sirion M1

Jestem w trakcie budowy Siriona z napędem elektrycznym. Poza samą wymianą silnika robię też remont całego samochodu. W planach nowy lakier, zawieszenie, hamulce itp itd.
Auto oryginalnie miało silnik 1.0, który już jest zastąpiony indukcyjnym silnikiem generującym 160Nm i 73konie mocy.

Wszelkie komentarze mile widziane ;)

Oto mój samochód przed modyfikacjami:


A tak ma mniej więcej wyglądać, gdy będzie gotowy:
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-04, 12:06   

Demontaż oryginalnego silnika:


Oczyszczona komora:


Nowe hamulce tył, amortyzatory i sprężyny:
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-04, 12:09   

Skrzynia i nowy silnik. Koło zamachowe i sprzęgło zastąpione sprzęgłem kłowym przez wzgląd na brak potrzeby zmiany biegów.

_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-04, 12:11   

Początek prac lakierniczych i przymiarka gniazda ładowania

_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
pawka 

Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 55
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-04, 12:22   

Pięknie! A jak kolega rozwiąże sprawę ogrzewania? Bo czytałem , że to dość duży problem.Trzymam kciuki !!
_________________
Paweł
 
 
Wojtex 

Samochód: Daihatsu cuore
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 64
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-04, 13:02   

Teraz już wiem z kim mam doczynienia, serdecznie witam i życzę powodzenia w kolejnym projekcie :D
Poznałem na pierwszym zdjęciu cuore z silnikiem k3ve2, kiedyś z Panem rozmawiałem o tym projekcie przez telefon :) Ja od tego cuore na białych oz racing :)
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-03-04, 13:53   

Szacun! Będziemy kibicować.
Skrzynia biegów normalnie zostaje?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-04, 15:20   

Dzięki. Skrzynia jako skrzynia zostaje ale będzie zablokowana na trzecim biegu. Bieg wsteczny będzie realizowany przez zmianę kierunku obrotów silnika.

Z ogrzewaniem w zasadzie nie ma problemu, poza dużym poborem energii. Chcę zamontować grzałkę powietrza na chłodniejsze dni, grzałkę wody na zimne. Mam tez benzynowe webasto, prawdopodobnie będzie też zamontowane. Wszystko sterowane manualnie lub z zegara, żeby można było nagrzać auto, gdy jest jeszcze podłączone do sieci.

@Wojtex, pamiętam, miło mi. Tak właśnie się zastanawiałem czy temat w dziale Cuore dotyczy TEGO auta czy nie. ;)
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-03-04, 17:09   

No to na wstecznym będzie można robić triki jak w filmach akcji. Może do jakiegoś filmu wypożyczysz? ;)
Co do ogrzewania to nie da się wykorzystać ciepła z radiatora sterownika?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-05, 00:10   

Teoretycznie można, w praktyce bez sesnu. Kontroler ma wysoką sprawność więc moc tracona przy pełnym wysterowaniu byłaby w granicach 2.5kW a podczas jazdy ze stałą prędkością w okolicach 100kmph byłoby to mniej niż 750W. To za mało do dobrego ogrzania wnętrza na mrozie. Poza tym konieczne byłoby rozłączanie nagrzewnicy na okres letni i kierowanie ciepła do chłodniczki z przodu a zatem powstaje uciążliwość przełączania zaworów itp itd.

A co do filmu, jak będzie jakaś produkcja akcji w Polsce to mogę wypożyczyć ;P
Choć chyba jest opcja zaprogramowania maksymalnych obrotów na biegu wstecznym aby ograniczyć prędkość
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-03-05, 21:45   

Super sprawa, sam gdzieś w zasobach netowych widziałem relację montażu w charadzie.
Idealne do miasta !
Trzymam kciuki.
Ile kg akumulatorów potrzeba, albo inaczej, czy dużo wzrośnie masa w finalnym aucie ?
 
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-06, 20:37   

Akumulatory ważą jakieś 150kg, spodziewam się, że masa samochodu wzrośnie nieco mniej
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-03-07, 21:06   

Demontując silnik, zbiornika paliwa, serwo (?), chłodnicę (?), pompę wspomagania (?) i wiele innych może to być już mniejsza różnica wzrostu masy auta.
Jedyny minus to "tankowanie". Do codziennego miejskiego użytku super, eko, cicho i tanio jeśli jest jeszcze ogrzewany garaż.
Do mojego, kiedy raz na jakiś czas odpalam już niekoniecznie, tzn, nagły wyjazd po 3-5 dniach postoju byłby niepewny ( stan baterii) ;-)
 
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-07, 22:51   

jaki jest przewidywany koszt przejechania 100km ?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-08, 08:22   

Wg podstawowej taryfy w Poznaniu wyjdzie 8pln/100km.

To nie do końca tak, że wszystko można zdemontować, wspomaganie hamulców musi być zachowane - wymóg techniczny i zdroworozsądkowy. Tak samo ABS, poduszki, wspomaganie kierownicy i wszystkie inne akcesoria będą działać bo inaczej to bez sensu, auto ma być lepsze niż w oryginale a nie gorsze.

A co do ogrzewanego garażu to mam raczej złe doświadczenia. Oczywiście, fajnie jest wsiadać do ciepłego auta ale jak codziennie się śnieg rozmraża i ciągle jest wszystko mokre to podwozie koroduje masakrycznie. Dlatego właśnie chcę mieć zegar, który włączy grzanie zanim będę wychodził.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9