Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Autko za 2500zł. Raport po trzech latach i 60tys. km.
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-25, 23:22   Autko za 2500zł. Raport po trzech latach i 60tys. km.

Ponieważ jutro autko mojej żony, na którym nauczyła się jeździć tuż po zdobyciu prawa jazdy idzie do nowego właściciela, nadszedł czas na podsumowanie zakupu samochodu za - 2500zł.
Równo trzy lata temu, od handlarza z Ciechanowa przyjechało to Daihatsu Cuore, rocznik 1999 z przebiegiem autentycznym 62tys.km:


W: "pakiecie startowym" trzeba było wymienić bębny i szczęki tylnych hamulców za około - 300zł bo z jednej strony były zużyte. Okazało się, że przez zardzewiały samoregulator. Doszły więc także używane samoregulatory za - 50zł. Mechanik wymienił niestety szczęki tylko z jednej strony bo mu się chyba nie chciało (z dobrej strony wyglądały na dobre), co zemściło się później.
Kolejnym wydatkiem była wymiana oleju i filtrów przy 77tys. km. W sumie - 100zł.
Następnej jesieni po odpuszczeniu ręcznego, zaczęło blokować jedno tylne koło. Okazało się, że odpadła okładzina starej, wyglądającej dobrze szczęki. Wstawiono więc nowe także z drugiej strony - 50zł.
Następny wydatek to wymiana oleju i filtrów przy 90tys. km. - 100zł.
Później wiosną mechanik przy przeglądzie stwierdził, że klocki i tarcze szrot, więc poszły nowe - 120zł.
Kolejna wymiana oleju i filtrów przy 105tys. km. - 100zł.
Później jeden z zacisków z przodu się zapiekł i przestał odbijać. Czyszczenie, przesmarowanie - 50zł.
I na koniec, wiosną tego roku wymiana całego wydechu bo skorodował na wylot - 280zł.
Razem wszystkie koszty to około 3650zł czyli 1216zł na rok. Dodatkowo także paliwo (około 4,5l./100km.), opłaty za rejestrację i badania techniczne ale to niezależne przy każdym aucie, więc się nie liczy do porównań.
Auto jeżdżone niemal codziennie do pracy, 25km. w jedna stronę. Dzisiaj wygląda tak i ma 120tys.km. za zegarze:


Lakiernik zabrał je w rozliczeniu za zrobienie następcy, który przyjechał miesiąc temu z Niemiec:


I to byłoby na tyle. Opłaciło się czy nie? Oto jest pytanie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2016-12-04, 11:45   

Czy opłaciło się..., czy nie, trzeba porównać następne auto, jego zakup, wkład po zakupie, koszty i cenę późniejszej sprzedaży.
Kalkulator prawdę powie.

Ja z innej beczki.., Cuore i silnik Siriona 1,3 102KM, jakimi przeróbkami i jakim kosztem można mając Siriona z takim silnikiem ?
http://otomoto.pl/oferta/...e-ID6y71aN.html
 
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-12-04, 14:00   

Widziałem go już kiedyś...
W tym temacie specjalizują się Malezyjczycy. Z tym, że oni od razu pakują K3-VET bo przeróbki takie same a efekt znacznie lepszy.
Nie wiem jakie koszty ale sprawa nie jest skomplikowana. Podłoga jest ta sama co w Sirionie i YRV, więc nie ma jakiejś rzeźby.
Kwestia dopasowania klocków.
Zapisz się do K3-VET club na FB. Tam można poczytać i pooglądać chociaż czytanie tylko z translatora.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2016-12-05, 19:34   

Dzięki, na razie głośno myślę tylko o takiej podmianie. Sam wolnossący to już byłby potworek.
 
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-15, 21:46   

Hehe, no to jest moje auteczko właśnie (to z linku). Sama procedura konwersji nie jest super trudna co inny kolega z forum potwierdził. Natomiast cena z ogłoszenia to i tak jest poniżej moich kosztów więc jeśli nie chodzi o to, żeby zbudować samemu to trzeba się z tym liczyć. No, chyba żeby olać nowe fanty do zawieszenia, hamulce i korozję budy. Ja chciałem mieć pewność, że jak na torze będę dohamowywał ze 160 przed winklem to nic się nie stanie dziwnego ;)
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8