Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z czujnikiem wałka rozrządu M1
Autor Wiadomość
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-13, 21:30   

Wczoraj poprawiłem masy i nie tylko w komorze silnika. Błędu czujnika to nie zlikwidowało, ale rozruch trochę poprawiło ( z 140A do 170A). Dobre i to, choć dalej rozruch idealny nie jest.
Czy ma ktoś rozpiskę na które piny do ecu wchodzi czujnik rozrządu ( w ruskiej książce nie mogę znaleźć), bo chciałbym dokładnie sprawdzić to połączenie.
Czy kończący się wariator nie powinien dawać jakiś oznak typu klekotanie.
Zastanawiam się czy nie warto sprawdzić przełącznika faz rozrządu. Teoretycznie jakby się zaciął to też chyba system by zgłupiał.
Jak zmieniano pasek to luzów na wariatorze nie zaobserwowano.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-13, 23:37   

Mam to na schemacie w kompie. Teraz jestem na wyjeździe. Sprawdzę jak wrócę.
Oczywiście to może być także sterowanie fazami.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-14, 19:32   

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jakiś czas temu chciałem udrożnić przewód gumowy idący od dekla do kolektora. Ktoś zatkał go kawałkiem gwoździa. Pytanie po co. Auto stało się bardziej elastyczne, ale obroty jałowe skoczyły na jakieś 1300, a wg. ruskiej książki powinne być 900. Czy nie trzeba ich zmniejszyć i dlaczego został zatkany wężyk.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-14, 20:13   

To nie powinno mieć wpływu na błędy czujnika. Chyba, że nie dostrzegam jakiejś zależności.
http://www.motofakty.pl/a...niana-odma.html
Podejrzewam, że samo zatkanie odmy jak i problemy z czujnikiem mogą mieć wspólną praprzyczynę ale na ten moment nic mi nie przychodzi na myśl.
Ogólnie została zatkana zapewne dlatego, że wywalało olej? Bo i po co to zatykać? Albo ktoś głupi po omacku próbował naprawiać w ten sposób nie wiedząc co robi?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-14, 21:31   

Rzeczywiście odmą trochę zrzuca oleju. Auto jeździ na krótkich odcinkach i zimą miałem problem z zamarzaniem na zagięciu węża. Później zrobiłem otwartą, ale wyrzucała olej. Obecnie dałem nowy wąż przed kolektor, nad dolotem do filtra powietrza i olej się cofa, a ja mam nadzieję, że zimą nie zamarznie. Dodatkowo zakładam, że podciśnienie z kolektora bardziej zredukuje ciśnienie w komorze silnika niż otwarta odma.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-14, 21:46   

Czegoś nie rozumiem. O jakim, zatkanym wężyku pisałeś?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-14, 22:47   

Z góry dekla, taki cienki, idzie za przepustnicą.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-15, 20:27   

Myślałem, że to odma. Załączam schemat i opis konektorów dla silnika EJ-VE:

_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-16, 16:37   

Bardzo dziękuję za schemat. Inna praca będzie.
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-24, 20:43   

Trochę długo trwało, ale dziś podszedłem do auta (Sirion 2004 ej-ve). Przewody do czujnika rozrządu sprawdziłem od ECU, łącznie z testem żarówkowym. Jest ok. Rezystancje obwodów czujników ok. Zrobiłem pomiary oscyloskopem na wtyczce ECU no i wyszły problemy. Sygnał z wałka rozrządu wygląda ok. Czysty, zaczyna od 10v i rośnie, bez śmieci. Brak jednak sygnału z czujnika wału, jedynie piki około 1v w fazie z czujnikiem rozrządu. Na stykach obwód czujnika wału mi się zamykał, ale przez czujnik do masy nie. Trochę to dziwne bo na oscylogramie widać wyraźnie składową stałą około 0,8v jakby z dzielnika od strony ECU.
Dodatkowo nie zgadza się ze schematem przedstawionym wyżej (kolory i podłączenie). Wtyczka, którą otrzymałem od Joki ma przewody białe i czerwone, u mnie brązowy i żółty. Tak jakby kolory były zamienione względem powyższego schematu. Pozycje na stykach też zamienione. Najpierw na wtyczce jest wał, później rozrząd. Taki układ jest natomiast w ruskiej książce, nie jest wprost opisane, ale można dojść na podstawie oscylogramów. Nie ma też oznaczeń kolorów.
Muszę sprawdzić czujnik wału, pytanie tylko gdzie on jest. Gdzieś pod filtrem powietrza?

 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-25, 08:20   

Może kabelki wyblakły albo mają po prostu inny odcień? Czujnik wałka wyjąłem z silnika Siriona 2004. Ale ale... Przypomniałem sobie, że kabelek z wtyczką jest od Cuore L251. Dopasowałem jakiś, który pasował. Pewnie był właśnie od czujnika wału? Podejrzewam, że czujniki mogą być identyczne. Taki sam miałem w YRV jako wejściowy obrotów skrzyni automatycznej. Przy okazji szukałem wtedy czujnika położenia wału i według rysunku z serwisówki, nie znalazłem. We wskazanym miejscu nic nie ma. Może Soiret ma lepszy rysunek i lepsze informacje w Microcat?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-25, 22:24   

Kable nie wyblakły. Obawiałem się czy ktoś czujników nie odwrócił, bo odwrotnie niż w opisie. Muszę poszukać tego czujnika.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-25, 22:55   

Ale już napisałem, że kabel ode mnie jest z Cuore L251 i może być od czujnika wału...
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-08-26, 20:52   

wg dokumentacji wtyczka wału jest cylindryczna. Ponowię pytanie. Czy ktoś wie gdzie szukać tego czujnika? Jak do niego dojść.
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-26, 21:25   

Mega to dziwne bo zawsze mi się wydawało, że w tych silnikach nie ma czujnika położenia wału, dlatego też nic nie pisałem. Obczaiłem właśnie zdjęcia z 3 aut, które miałem z tymi silnikami i na żadnym też nie widać, żeby był. Stan dekompletacji też różny.
Niemniej jednak trzeba zacząć poszukiwania od okolic termostatu ze wskazaniem na tył.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9