Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator
Autor Wiadomość
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-25, 14:19   Alternator

Witam.
W moim Cuore pada alternator. Auto nie jest moje, więc regeneracja mi się nie opłaca. Z używkami z allegro też różnie bywa.
Mam na stanie alternator po regeneracji, ale... Od Peugeota 309. :D http://allegro.pl/valeo-4...6879584431.html
Zastanawiam się, czy można to w ogóle podpasować? Na pewno trzeba zamienić koło pasowe. Pytanie, czy ktoś może określić, czy pasowałby mocowania? Czy elektryk ogarnąłby podłączenie?
Zagadnienie może troszkę głupie, ale jak mam na stanie pewny alternator, to szkoda nie skorzystać.
Pozdrawiam
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-25, 17:54   

Teoretycznie można wszystko zrobić. Od Puga na pewno jest większy a w okolicy miejsca nie za dość. Podłączenie elektryczne to najmniejszy problem ale za szycie zapłacisz więcej niż to wszystko warte.

Mam używany, oryginalny alternator od tego silnika, mogę odstąpić, dwa lata temu działał prawidłowo, od tego czasu leży na półce. Jeśli chcesz napisz na PW propozycję ceny.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-25, 20:05   

Które to Cuore? Mam do L251 po przebiegu 40 tys. km. Wygląda jak nowy i na pewno jest sprawny.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-26, 14:11   

L701. Hmm, dzięki za pomoc. EVgarage, napiszę priv. :)
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-26, 16:15   

Chyba inne złącze do instalacji chociaż silnik taki sam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-21, 23:37   

Ok, alternator wymieniony (dzieki EVgarage ;) ), ale pozostał jeden problem, który był również na starym alternatorze, także raczej to nie jego wina.
Największy problem jest gdy odpalam po parogodzinnym postoju: Alternator ma problem z załączeniem się. Świeci się kontrolka i widzę po lampkach/dmuchawie, że faktycznie tego ładowania nie ma. Defekt nasila się gdy auto ma mało prądu, co nie jest rzadkie, bo aku jest w słabej formie. Auto musi pochodzić paręnaście sekund. Wtedy jak dodam gazu, albo pozapalam i pozgaszam światła (albo jedno i drugie) -
ładowanie się pojawia. Problem jest też w ciągu dnia, gdy w trakcie odpalania zapalę światła, czasem nawet nawiew. Muszę wyłączyć odbiorniki prądu i wtedy ładowanie się pojawia. Ktoś ma jakis pomysł, co to za czort?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-09-21, 23:58   

Jeśli sam alternator jest sprawny to musi być problem ze stykiem gdzieś po drodze z alternatora do odbiorników.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
pawka 

Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 55
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-22, 00:08   

Alternator zaczyna ładować przy określonych obrotach ,może masz za niskie?Tłumaczyło by to ,że po dodaniu gazu ładuje.Jest jeszcze coś takiego jak regulator napięcia -do sprawdzenia.
_________________
Paweł
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-22, 08:05   

Ale dziwne. Obroty mogłyby być przyczyną gdyby później na biegu jałowym znów ładowanie zanikało a jak rozumiem później już jest ok?
Jeszcze warto sprawdzić te dwa przewody małe, co idą do alternatora, bez tego też nie będzie działać
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-22, 11:43   

Obroty chyba nie sa problemem - ok 950/min.
No,a regulator jest chyba wbudowany w alternator, wiec wątpię, zeby w obu alternatorach był tak dziwnie uszkodzony.
Na starym alternatorze był identyczny problem. Potem jak alternator sie zalaczyl, to na wolnych i tak prawie ładowania nie było, a kontrolka sie nie swiecila. Także dziwna sprawa. Elektykiem jestem slaby, ale cos mi się obilo o uszy pojecie "prad wzbudzania" i ze przewod od tego idzie przez kontrolke w desce?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-22, 13:34   

Nie nie, jeden cienki przewód steruje kontrolką a drugi odpowiada za wzbudzenie, dlatego trza sprawdzić
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-22, 21:24   

E, oddam do elektryka. :D Za cienki w uszach jestem na to. Dziwi mnie to, ze raz jest lepiej, a raz gorzej. Dzisiaj rano potrwalo prawie 2 minuty, nawet nagralem filmidło, potem wrzuce. Na poczatek pojade do serwisu, niech sprawdza i naladuja aku wolnym pradem. O dziwo aku jeszcze obslugowe, takze pewnie swoje lata juz ma...
 
 
pawka 

Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 55
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-22, 21:54   

I może właśnie akumulator jest przyczyną.Pożycz sprawny i spróbuj .U mnie w applausie był cienki , zimny silnik odpalał bez problemu ale wolno kręcił rozrusznik.Po nagrzaniu i krótkiej jeżdzie nie mogłem odpalić silnika i tak parokrotnie.Wymiana aku na nowy i jak ręką odjął.W czasie odpalania rano dużo prądu na rozruch i nie zdążył doładować mimo,że kontrolka gasła, stąd póżniejszy brak rozruchu .
_________________
Paweł
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-23, 08:25   

Też jest opcja. Mogę użyczyć jakby co. Ale najwcześniej w następną sobotę.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-26, 14:22   

@pawka - Auto gaszę i odpalam nawet z 50 razy dziennie, pokonując bardzo małe dystanse i nie zdarzyło mi się, żeby nie odpalił. Kontrolka jest od ładowania, więc raczej to tu leży problem.

Byłem u aku-speca. To, że Aku złom to jedno (na zgaszonym pod obciążeniem spada do 8V, przy odpalaniu 7V, prąd rozruchowy 240A, a powinno być 360A).
Ale druga sprawa, że na wolnych obrotach pod obciążeniem (światła + dmuchawa) nie ma ładowania (pewnie jakieś tam jest, ale poniżej 12,5V). Łącząc to z tym problemem na filmie podglądowym, obstawiałbym jednak szczotki alternatora, ewentualnie regulator napięcia. Na razie się tym chyba przejmować nie będę, bo nie planuję dłuższych tras. Możliwe, że Cuorka stanie się moją własnością niedługo, także wtedy może się zastanowię nad regeneracją. ;)

Filmidło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9