|
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.
|
Temperatura silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2023-05-21, 17:12 Temperatura silnika.
|
|
|
Witam.Wracajac dzisiaj do domu mrugneła kilka razy czerwona kontrolka temperatury oleju/silnika,chyba oleju.Zjechalem na pobocze,minute,dwie pochodzil wentylator,ostygło i juz bez przeszkód dojechalem do domu.Złapał temperature gdy dłuzej chodziła klima,juz wczesniej zauwazyłem ze przy włączonej klimie po zatrzymaniu wentylator dłuzej chlodzi silnik.Po wylączeniu klimy spokojnie dojechałem do domu.Płyn chlodniczy jest,termostat działa,zadnych osadów na korku oleju,nie dymi.Jedzie teraz normalnie.Co to może być? |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1944 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-05-21, 20:50
|
|
|
Trzeba podłączyć się jakimś skanerem na OBD i sprawdzić co czyta komputer. Wtedy będzie można diagnozować. To może być realne przegrzanie w wyniku zdławionego przepływu, usterki pompy lub termostatu a może usterka czujnika? Wszytko jest możliwe. Podczas pracy klimy temperatura powinna spadać a nie rosnąć, więc tym bardziej dziwne objawy. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2023-05-22, 15:46
|
|
|
Gdzie jest termostat 1 1,5.Na koncu dolnego grubego przewodu od chlodnicy? I pompa wody?Taki jeszcze objaw zauwazylem.W zbiorniczku jest plyn chlodniczy,full,a chlodnicy brakowało,dolalem na oko ponad 0,5litra. |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1944 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-05-22, 16:32
|
|
|
Zbiorniczek to tylko przelew, jak we wszystkich japońskich. Całością steruje zawór w korku chłodnicy. Jeśli płynu brakowało a zbiorniczek był pełny to co najmniej dziwne. Powinien zaciągnąć brakujący płyn przez korek. Chyba, że przyczyną ubytku jest UPG?
Nie wskażę teraz lokalizacji termostatu. Trzeba poszukać w serwisówce. Linki do serwisówek w odpowiednim dziale. Układ osprzętu jest taki sam jak w 1.3, więc można posiłkować się dowolną instrukcją od Sirion-a, YRV, Materii. Byle nie 1.0. Pompa jest na dole z tyłu od strony osprzętu napędzana paskiem. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2023-05-22, 16:54
|
|
|
Brak typowych objawów wypalenia uszczelki. |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2023-05-25, 15:20
|
|
|
Wymieniłem kompleksowo,pompę,termostat i płyn chlodniczy.Akurat te częśći nie są drogie,np pompa Continentala ok 110zł.Jutro jeszcze czujnik,zapomnialem wczesniej zamówic,ale to juz sam zrobię.I zobaczymy co bedzie....Mi pompe wymieniał kolega mechanik ale gdyby ktos chciał. samemu to da się to zrobic bez kanału.Pytanie,jak do cholerci odpiąc kostke od czujnika temp wody. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|