Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura silnika.
Autor Wiadomość
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 433
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2023-05-21, 17:12   Temperatura silnika.

Witam.Wracajac dzisiaj do domu mrugneła kilka razy czerwona kontrolka temperatury oleju/silnika,chyba oleju.Zjechalem na pobocze,minute,dwie pochodzil wentylator,ostygło i juz bez przeszkód dojechalem do domu.Złapał temperature gdy dłuzej chodziła klima,juz wczesniej zauwazyłem ze przy włączonej klimie po zatrzymaniu wentylator dłuzej chlodzi silnik.Po wylączeniu klimy spokojnie dojechałem do domu.Płyn chlodniczy jest,termostat działa,zadnych osadów na korku oleju,nie dymi.Jedzie teraz normalnie.Co to może być?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2023-05-21, 20:50   

Trzeba podłączyć się jakimś skanerem na OBD i sprawdzić co czyta komputer. Wtedy będzie można diagnozować. To może być realne przegrzanie w wyniku zdławionego przepływu, usterki pompy lub termostatu a może usterka czujnika? Wszytko jest możliwe. Podczas pracy klimy temperatura powinna spadać a nie rosnąć, więc tym bardziej dziwne objawy.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 433
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2023-05-22, 15:46   

Gdzie jest termostat 1 1,5.Na koncu dolnego grubego przewodu od chlodnicy? I pompa wody?Taki jeszcze objaw zauwazylem.W zbiorniczku jest plyn chlodniczy,full,a chlodnicy brakowało,dolalem na oko ponad 0,5litra.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2023-05-22, 16:32   

Zbiorniczek to tylko przelew, jak we wszystkich japońskich. Całością steruje zawór w korku chłodnicy. Jeśli płynu brakowało a zbiorniczek był pełny to co najmniej dziwne. Powinien zaciągnąć brakujący płyn przez korek. Chyba, że przyczyną ubytku jest UPG?
Nie wskażę teraz lokalizacji termostatu. Trzeba poszukać w serwisówce. Linki do serwisówek w odpowiednim dziale. Układ osprzętu jest taki sam jak w 1.3, więc można posiłkować się dowolną instrukcją od Sirion-a, YRV, Materii. Byle nie 1.0. Pompa jest na dole z tyłu od strony osprzętu napędzana paskiem.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 433
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2023-05-22, 16:54   

Brak typowych objawów wypalenia uszczelki.
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 433
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2023-05-25, 15:20   

Wymieniłem kompleksowo,pompę,termostat i płyn chlodniczy.Akurat te częśći nie są drogie,np pompa Continentala ok 110zł.Jutro jeszcze czujnik,zapomnialem wczesniej zamówic,ale to juz sam zrobię.I zobaczymy co bedzie....Mi pompe wymieniał kolega mechanik ale gdyby ktos chciał. samemu to da się to zrobic bez kanału.Pytanie,jak do cholerci :-D odpiąc kostke od czujnika temp wody. :-x
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10