Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sirion M3 nie odpala
Autor Wiadomość
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-31, 12:15   Sirion M3 nie odpala

Cześć Wszystkim!

Miło mi zagościć na forum Daihatsu. Stałem się posiadaczem 2 Daihatsu Curoe i Sirion.

Niestety Sirion zaniemógł. Pewnego ranka przy próbie odpalenia kręcił ale nie odpalił. Ważne jest to, że świeci się Check Engine oraz kontrolka aku i oleju.

Sprawdziłęm poziom oleju i jest ok nawet bym powiedział w maxie.
Sprawdziłem czujnik położenia wału i iskrę i wygląda, że wszystko jest w porządku.

Dzisiaj sprawdzę jeszcze czy paliwo dochodzi i spróbuje się podpiąć pod OBD żeby zczytać błędy.

Najdziwniejsze jest to, że autko normalnie jeździło i zaniemogło!

Przejechane ma 90 000 km więc jest raczej świeże i nie zakładam jakiejś grubszej usterki.


Czy ktoś ma pomysł co jeszcze wypadało by sprawdzić ? A może miał podobny problem ?

Przeszukałem forum niemniej stosując się do znalezionych rad wyeliminowałem sporo rzeczy i dalej nie mam przyczyny źródłowej problemu.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam
 
 
ARTEK 68 

Samochód: Daihatsu sirion 1.o Ml
Wiek: 55
Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 15
Skąd: Myszków
Wysłany: 2017-12-31, 12:45   

Nie zgaduj w ciemno podepnij pod OBD i sczytaj błędy wtedy wszystko będzie wiadomo.
_________________
Artek68
 
 
ARTEK 68 

Samochód: Daihatsu sirion 1.o Ml
Wiek: 55
Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 15
Skąd: Myszków
Wysłany: 2017-12-31, 12:49   

Wystarczy elm 327 na bluetooth i darmowa aplikacja na smartfona piston lub totque i wszystko ci pokaże co z autem.
_________________
Artek68
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-12-31, 13:15   

...albo chociaż wybłyskać podstawowe kody bez interface.
No i brakuje informacji jaki silnik.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-31, 13:50   

Silnik 1.3 16v w automacie.

Czekam właśnie na interfejs ELM 327 i podepdnę się to tak jak mówicie będę wszystko wiedział.

Mam kanel VAG KKl (gdyż posiadam również VW) jednak nie mogę się za jego pomocą połączyć dlatego zamówiłem ELM 327.

Co do wybłyskiwania kodów znalazłem informację że należy zrobić zwore na 2 pinach w kostce OBD, zrobiłem to zgodnie ze schematem z interentu jednak u mnie to nie zadziałało. Zaczeły migać mi wszystkie kontrolki na desce więc odpuściłem temat.

Jak już będę wiedział coś więcej to dam znać :)
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-06, 20:26   

Udało się podpiąć pod komputer. Znaleziono jeden błąd P0105 co jak sprawdzałem dotyczy czujnika ciśnienia w układzie dolotowym.

Chciałbym sprawdzić czy działa obejrzałem kilka filmików na słynnym portalu i wydaje się to rzeczą prostą do sprawdzenia. Jednak pytanie podstawowe jak go znaleźć ? Jedyne co wygląda mi na czujnik podciśnienia w układzie dolotowym to czujnik zamocowany na obudowie filtra powietrza. Z tego czujnika wychodzą dwa przewody jeden idzie do przepustnicy a drugi gdzieś indziej. Inneg na chwilę obecną nie znalazłem.

Czy ktoś ma pomysł jak zlokalizować ten czujnik ?


Z góry dziękuję za pomoc.

I wszystkiego dobrego dla wszystkich użytkowników forum w Nowym Roku.

Pozdrawiam
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-07, 09:16   

Przeglądając forum znalazłem że czujnik ciśnienia (MAP Sensor) gdy jest zepsuty to rzadko kiedy powoduje niemożliwość odpalenia pojazdu, z reguły jest falowanie obrotów i brak mocy ale auta normalnie palą.

Zastanawiam się czy nie przeskoczył mi czasem rozrząd w takim razie :(

Auto ma przejechane 91 900 km i na wiosnę miałem w planie wymienić rozrząd, ale chyba upomniał się sam o wymianę.
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 10:10   

Rozrząd na łańcuchu, trudno mi sobie wyobrazić, żęby przeskoczył łańcuch...
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-07, 10:19   

No jeżeli jest łańcucj to rzeczywiście raczej mało prawdopodobne. W takim razie pozostaje mi sprawdzić ten czujnik...
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-07, 11:47   

Takie coś znalazłem w serwisówce:

P0105/31 Manifold absolute pressure/
barometric pressure
circuit malfunction

Diagnosis contents:
When abnormality takes place in the signal
from the intake manifold pressure/intake temperature
integrated sensor (Manifold absolute
pressure sensor section) circuit:
;Malfunction of the sensor, or open wire or
short circuit in the intake manifold pressure/
intake temperature integrated sensor
(Manifold absolute pressure sensor section)
circuit.

Musisz wymontować czujnik powietrza dolotowego i sprawdzić czy jest zwarty lub ma obwód otwarty.
Jeżeli dobrze odczytuję to rezystancja czujnika zmienia się pomiędzy pinami 2-4 (patrząc na gniazdo i licząc od lewej do prawej i zatrzask od wtyczki widoczny od góry).

Jeszcze coś takiego:
Check of voltage of manifold absolute pressure/intake air temperature integral type sensor
1.Remove the manifold absolute pressure/intake air temperature integral type sensor connector.
2.With the IG switch turned "ON", measure the voltage between the following terminals given below.
(1) Between the sensor connection vehicle harness side connector 3 (VCPM) and the sensor connection
vehicle harness side connector 2 (E2PM)
SPECIFIED VALUE: 4.5 - 5.5V

Zmierz napięcie między pinami 2-3 złącza.
Sprawdź bezpieczniki i czy paliwo jest na listwie wtryskowej.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-07, 13:09   

Dzięki za pomoc. Sprawdzę to co napisałeś i dam znać.

Paliwo na wężu doprowadzającym do listwy wtryskowej jest bo sprawdzałem. Ale czy wtrysku puszczają do cylindra to już nie wiem. Moge sprawdzić czy świeca mokra jedynie.
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-07, 13:12   

Bezpieczniki wszystkie są ok!
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-09, 11:56   

Mój czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ma jedynie 3 piny jak gdyby zasilanie, masa i sygnał. Załatwiłem inny czujnik na podmiankę i zobaczę czy coś się zmieni.

Sprawdziłem czy zasilanie przychodzi w ogóle na czujnik i wygląda że tak.
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-10, 20:11   

Podmieniony czujnik ciśnienia na inny + skasowany błąd i niestety kręci dalej ale nie pali.

Błędu już więcej nie wywala pewnie dlatego że nie odpala.

Nie mam pomysłu chyba będę zmuszony oddać do mechanika :(

Sprawdziłem wężyki ciśnieniowe i podciśnieniowe i nie widzę nigdzie żadnych uszkodzeń itp.

Macie jeszcze jakieś pomysły co można by sprawdzić ?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-10, 21:36   

W takiej sytuacji trzeba sprawdzić podstawy, czyli co jest przyczyną nieodpalania. Może być albo zasilanie w paliwo albo brak zapłonu.
1. Czy pompa paliwa działa po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu?
2. Czy jest ciśnienie paliwa na listwie zasilającej (można sprawdzić nawet zwykłym manometrem do wody c.o.)? Powinno być około 3bar.
3. Czy jest iskra?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8