Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sirion M3 nie odpala
Autor Wiadomość
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-10, 22:58   

Ja bym do tego dodal:
- blokada przez immobilajzer
- jeżeli jest w sirionie (tego nie wiem) wyłącznik zderzeniowy odcinajacy paliwo.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-11, 07:56   

Zgadza się chociaż to raczej dalsze kroki po ustaleniu bezpośredniej przyczyny, paliwo czy zapłon.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 15:32   

I jeszcze jeden pomysł:
Sirion nie ma filtra paliwa. Może jakiś syf/woda dostała się do listwy wtryskowej i zatkała przepływ. Pompa może dawać ile wlezie, a wtryski będą przytkane.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-11, 22:50   

Filtr jest w zbiorniku zintegrowany z pompą.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-12, 16:03   

Po pierwsze dziękuję za pomoc!

Odpowiadając na pytania JOKI:

1) Pompa po przekręceniu kluczyka buczy jak zawsze - dodatkowo jak zdjąłem przewód zasilający listwę wtryskową to leci paliwo.

2) Spróbuję znaleźć manometr do wody i wpiąć go w układ zasilania. Rozumiem że mogę go wpiąć na wąż zasilający listę ?

3) Iskrę sprawdzałem ściągając cewkę z jednej świecy i włożyłem do niej świecę którą miałem akurat w garażu i iskra była, więc wykluczyłem sterowanie zapłonem jako przyczyna jednak nie sprawdziłem czy świece które są w głowicy mojego Siriona również dają iskrę czy nie. Założyłem poprostu, że jeżeli na cewce i innej świecy mam iskrę to raczej małoprawdopodobne że wszystkie świece na raz mi siadły i dlatego nie odpala. Ale zweryfikuję to dzisiaj.

Co do immobilajzera to nie mam błędów po podłączeniu komputera dodatkowo znika mi mrugająca kontrolka z kluczykiem po włożeniu kluczyka do stacyjki.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-12, 20:13   

Jeśli jest iskra a jest (masz rację, nie ma sensu sprawdzać wszystkich świec) i skoro jest paliwo (przydałoby się jeszcze sprawdzić cośnienie) to pozostaje rozrząd lub czujnik położenia wału.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-13, 16:30   

Czujnik położenia walu sprawdziłem poprzez podmianę na zakupiony zamiennik (fakt że tani z allegro) ale objawy te same.

Próbowałem sprawdzić przejście multimetrem przez czujnik ale wygląda jakby nie bylo przejścia. Z kolei jak podłączę piny czujnika do multimetra i sprawdzam czy pojawia sie napięcie to tak pojawia się więc wydaje się ze działa prawidłowo.

Nie mam już pojęcia o co kaman :(
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-13, 18:08   

A czy możliwe że przy padniętych 2-óch świecach nie chciałby nawet zagadać?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-13, 18:42   

Mało prawdopodobne, ja bym sprawdził kompresję
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-13, 19:18   

Rozrząd, kompresja albo jedno i drugie bo jest powiązane.
Można jeszcze spróbować na plak aby wykluczyć zapłon.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-14, 09:05   

a jeżeli rozrząd tam jest na łańcuchu to możliwe żeby coś mu się stało ? dodatkowo przestał palić z dnia na dzień ;/ do tej pory chodził jak zegarek...
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-14, 10:04   

Rozrząd przestawia się lub zrywa nagle. Także z dnia na dzień.
Zrób jednak jeszcze próbę z plakiem żeby wykluczyć zapłon lub potwierdzić problem z zasilaniem.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-14, 12:07   

Gdyby rozrząd na lancuchu się zerwał, to byś nawet nie zakrecil rozrusznikiem bo w mgnieniu oka zawory by uderzyły o tłoki. To nie w tym problem. Ja bym jeszcze sprawdzil:
- cewki zapłonowe, to że jedna działa nie oznacza, że na każdej jest iskra. Tam przecież nie ma cewki zespolonej.
- czujnik położenia walka rozrządu (przyznam, że w tym silniku nie wiem czy jest)
- w niektórych silnikach na wale głównym nie ma klina, który blokuje koło pasowe, z którego z kolei odczytywane jest położenie wału. Jeżeli to uległo przedstawieniu nawet komputer nie pokaże bledu.
- kolejna kwestia - wilgoć itp. uszkodzenie komputera.
To trzeba metodycznie, kolejno sprawdzać.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-14, 17:17   

Zgadza się. Obstawiam ogólnie coś z synchronizacją zapłonu. Cewki nawet gdyby dwie na raz padły to jeden cylinder powinien zagadać.
Czujnik położenia wałka raczej nie wpływa na zapłon.
Czy to przestawienie rozrządu, czy jakiegoś koła z wypustkami do czujnika itp. to już kwestia dalsza.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
zbimat92

Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-02, 08:52   

Po długiej przeprawie udało się odpalić Siriona. Wymieniłem świece i przeczyściłem czujniki położenia wału i wałka. Dodatkowo wymieniłem filtr powietrza.

Niestety nie jest to finalne rozwiązanie problemu gdyż auto na wolnych delikatnie faluje i chodzi co najmniej dziwnie. Dużo pali i czuć paliwo w spalinach. W komputerze błąd wypadania zapłonu na wszystkich 4 cylindrach.

Muszę sprawdzić świecę gdyż mają niby podobne oznaczenie ale jednak jedną literą się różnią więc może to one to powodują?

A może sondy lambda coś źle czytają i dlatego tak ten zapłon wygląda ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8