Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Naciąganie pasków osprzętu oraz zdejmowanie panelu ozdobnego
Autor Wiadomość
Morawsky

Samochód: M100 '01 Black Line
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-06, 11:27   Naciąganie pasków osprzętu oraz zdejmowanie panelu ozdobnego

Witajcie!

Mam dwie sprawy do rozgryzienia. Ostatnio strasznie piszczy któryś z pasków osprzętu po wymianie u mechanika, dzieje się tak przy włączonej dmuchawie oraz klimatyzacji. Jak naciągnąć taki pasek? Czy one nie mają własnych napinaczy? Silnik 1.0 z M1.
Przy okazji kolejna sprawa. Chciałbym zdjąć ozdobny panel z konsoli środkowej w swoim Sirionie. Nie wiem tylko, jak to zrobić, by czegoś nie urwać. Miał ktoś już styczność z taką interwencją?
Tu na zdjęciu jest to ten panel wokół środkowych nawiewów, radia, regulacji dmuchawy.



Z góry dziękuję ;)
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-06, 12:51   

Przechodziłem to samo w YRV 1.0. Okazało się, że piszczał pasek od napędu alternatora - przy okazji robienia sprzęgła mechanik to poprawił z kanału. Czasami pisk paska to również oznaka zużytych kół pasowych. Ale raczej stawiam na niewłaściwy naciąg. Dodam, że u siebie regulowałem pasek od klimy i drugi od pompy wspomagania, dopiero regulacja trzeciego paska od altka pomogła.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
alarmsas

Samochód: Sirion M3 Sport
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-01-06, 14:14   

Tylko i wyłącznie slaby naciąg paska alternatora, przy obciążeniu prądowym alternator stawia potężny opór i stąd piszczenie. Trzeba jednak uważać przy regulacji paska, żeby nie przesadzić, bo polecą łożyska i wówczas zrobi się większy problem- demontaż i naprawa alternatora.
 
 
Morawsky

Samochód: M100 '01 Black Line
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-06, 14:18   

Dzięki Panowie za nakierowanie, jednak chciałbym się dowiedzieć, jak regulować tutaj jego naciąg? Ma ktoś jakiś manual?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-07, 21:38   

Jeśli chodzi o panel wokół nawiewów to o ile dobrze pamiętam jest na zatrzaskach? Chyba trzeba wyrywać siłą? Kiedyś raz go zdejmowałem.
Jeśli chodzi o paski to masz jeden wielorowkowy do napędu alternatora i regulujesz jego naciąg odchylając alternator, klinowy do kompresora klimatyzacji i regulujesz odchylając kompresor i chyba wielorowkowy do napedu pompy wspomagania, który regulujesz odchylając pompę. Widać to na zdjęciu np tutaj:

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Morawsky

Samochód: M100 '01 Black Line
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-08, 21:19   

Dzięki wielkie Joki za pomoc ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8