Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubytki oleju w silniku
Autor Wiadomość
Cezar 

Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-18, 12:09   Ubytki oleju w silniku

Mam sirion 1.3 87km 2005 bierze olej wycieków brak kompresja jest mocy nie ubyło co to może być
 
 
buczan 

Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 21
Skąd: Wisła
Wysłany: 2018-02-18, 13:00   

Spróbuj przegazowac na i popatrz co z wydechu się wydobywa. Jeśli będzie kopcil to prawdopodobnie pierścienie...
Masz lpg założone ?
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 433
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-02-18, 13:16   

Mam tez ten problem,wina gazu na ktorym kiedys jezdzil.Gaz wywalony.Pilnuje stanu oleju,dobry olej 5w50 i smigam bezawaryjnie takze w dluzsze trasy/16tys km rocznie/.Ale kiedys trzeba sie bedzie tym zajac.
 
 
buczan 

Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 21
Skąd: Wisła
Wysłany: 2018-02-18, 13:26   

W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze...
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 433
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-02-18, 14:22   

buczan napisał/a:
W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze...
Niewielka to pociecha ale VW dla silnikow Fsi czy Tfsi przewiduje fabryczna norme ,o ile dobrze pamietam, 1l/1000km.A i tak silniki te norme przekraczaja.Ale to wyjatkowo nieudane silniki.
 
 
Cezar 

Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-18, 23:56   

Troszkę dymi gazu niemam oleju bierze około 1l na1000km
5w40 myślałem o uszczeniaczach zaworów co wy na to
 
 
Cezar 

Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-19, 00:03   

Jak go kupiłem to od razu wymieniłem olej poprzedni był bardzo czarny a filtr strasznie zaje... aż zaczoł się skręcać niewiem czym był wcześniej zalany ja zalałem 5w40 Castrol
 
 
buczan 

Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 21
Skąd: Wisła
Wysłany: 2018-02-19, 00:04   

W moim przypadku również moc stracił. Więc jeśli masz moc to można spróbować ale nikt Ci nie zagwarantuje że pomoże:)
 
 
Cezar 

Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-19, 00:53   

Dzięki za podpowiedzi będę dalej szukał
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-02-19, 08:36   

Silnik 1.3 nie jest raczej słynny z nietrwałości lub zapiekania pierścieni, więc nadzieja na uszczelniacze jest. Jeśli jednak po rozgrzaniu i przygazówce prawie do odcinki zaczyna dymić to na 99% kwestia pierścieni.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Cezar 

Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-19, 09:26   

Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci
 
 
Cezar 

Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-19, 09:30   

A czy ktoś zna dobrego mechanika od daihatsu który ewentualnie mógł by to naprawić (mowa o pierścieniach lub uszczelniaczach)i ile to może kosztować
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-02-19, 11:03   

Cezar napisał/a:
Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci

Przy uszczelniaczach puszcza bąka po uruchomieniu zimnego silnika. Po dłuższym postoju od razu. Bez wchodzenia na obroty. Dymienie po chwili ustaje lub się zmniejsza.
Jeśli dymienie na rozgrzanym silniku rośnie z obrotami to kwestia pierścieni.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-19, 16:32   

Przy zapieczonych pierścieniach praktycznie zawsze będzie bdb kompresja. Z doświadczenia polecam spróbować użyć valvoline maxlife 5w30 (do silników o dużym przebiegu - czerwona banka). Jak miałem YRV znacznie spadło spalanie oleju. Na mobilu 5w40 (takim był zalany jak go kupilem) brał całkiem sporo.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
Cezar 

Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-19, 20:55   

Piszesz że na 5w30 miej palił oleju niż 5 w40 przecież to ten drugi jest bardziej gęsty a w zasadzie lepki i ma wyższą tęperature spalania
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8