Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sirion II 1.3 - wymiana wahaczy (sworznie)
Autor Wiadomość
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-10, 22:47   

Przyznam się, że pisałem z pamięci bo jakiś czas temu zaglądałem z kanału pod spód Siriona i wydawało mi się, że jest to nitowane jak w wielu innych markach, np. w fordzie, gdzie tuleje + sworznie wymienia się osobno i jest to normalna procedura.
Z drugiej strony jak jest robiona regeneracja takiego wahacza w daihatsu? Przecież nowe tuleje są wprasowywane + montowany jest nowy sworzeń - wniosek nasuwa się sam. Raczej bym się zastanowił od jakiego innego auta pasuje sam sworzeń?
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
pawka 

Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-11, 12:10   

Umiar w ocenie odpowiedzi i zdrowy rozsądek!!Czy to, że producent nie przewidział naprawy skreśla jej możliwość?A może chodzi o kupowanie oryginalnych części?Swego czasu zakłady Politechniki Wrocławskiej(kształcą przyszłych inżynierów!) regenerowały właśnie m.in. wahacze ,czy narażali by się na krytykę ?Czy nowa część jest zawsze lepsza od regenerowanej?A co z tanimi częściami zamiennymi niewiadomego pochodzenia?Bywa ,że rozpadają się po bardzo krótkim użytkowaniu (wady materiałowe,kiepska jakość wykonania itp.).Troszkę inny temat-użytkuję z powodzeniem opony bieżnikowane niemieckiej firmy King Meiler .Myślę ,że nie pozwolili by sobie na brak homologacji i braku zgodności z przepisami na tamtym rynku!Podsumowując :zdrowy rozsądek i trochę uśmiechu bo zrobiła się stypa :-)
_________________
Paweł
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-06-11, 15:41   

karloss napisał/a:
jest robiona regeneracja takiego wahacza

Jest ścinany dekielek od dołu. Wyjmowany sworzeń z panewkami. Dospawana tuleja z gwintem. Wkładany jest nowy sworzeń z nową panewką. Zakręcany dekielek.
Gotowe.
Profesjonalnie i trwałe. Bardziej niż fabryczny bo z lepszych materiałów.
Nikt nie rusza konstrukcji wahacza bo jest spawana i mogłoby to być po pierwsze ryzykowne a po drugie ciężko byłoby zachować geometrię.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8