klawisz |
Autor |
Wiadomość |
compass200
Samochód: terios
Dołączył: 13 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: BEŁCHATÓW
|
Wysłany: 2016-10-20, 22:27 klawisz
|
|
|
Pytanie może dla niektórych śmieszne .
co włącza ten klawisz?
tylny napęd?
blokuje wszystkie koła tzw,żółw?
terjosa mam miesiąc ,a instrukcja po włosku.
dzięki , |
_________________ COMPASS200 |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-10-21, 16:44
|
|
|
Wcale to nie jest śmieszne ,bo zapewne wiele osób nie wie do końca do czego to służy .To blokada między osiowa elektryczna.Służy do tego ,by np. auto mogło łatwiej pokonywać np.błoto,śnieg ,słabe warunki terenowe .Tak pokrótce .Gdy tego napędu używasz wzrasta troszkę spożycie auta. Uwaga- używasz tego włącznika jak ruszasz nie podczas jazdy . |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-10-21, 17:20
|
|
|
No i na suchym a nawet mokrym lepiej nie używać. Zapewne centralnego dyfra tam nie ma? Nawet nie wiem.
Jeśli mam rację to używanie tego na asfalcie może się skończyć nawet wyjściem wału w kabinie jak mieli moi koledzy podczas jazdy Hi-lux-em bez centralnego dyfra na autostradzie.
Mieli szczęście, że ten wał ich nie pozabijał.
To się używa tylko na luźnych nawierzchniach. Na przyczepnych naprężenia w układzie napędowym są tak duże, że urywają półosie, wały, opony zjadają w kilkaset km. Nawet kierownica ze wspomaganiem ciężko chodzi... |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
compass200
Samochód: terios
Dołączył: 13 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: BEŁCHATÓW
|
Wysłany: 2016-10-21, 21:56
|
|
|
DZIĘKI ZA WYJAŚNIENIE |
_________________ COMPASS200 |
|
|
|
|
lendzik
Samochód: Terios J102 4x4
Dołączył: 15 Paź 2016 Posty: 6 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2016-10-23, 20:00
|
|
|
W broszurach jakie posiadam od mojego Teriosa opisane jest to jako "mechanische zentraldifferenzialsperre" czyli mechaniczna blokada dyferencjału centralnego.
Przykład zastosowania w praktyce:
Terios stoi z jednym podniesionym kołem (przednim) to jeśli centralny nie jest zablokowany to między pozostałe 3 koła stojące na ziemi zostanie rozdzielony moment koła wiszącego w powietrzu, czyli 0. Nie ruszy z miejsca.
Gdy zablokujemy centralny (czyli załączymy przycisk a na desce zapali się miniaturka osi), to mimo jednego uniesionego koła z przodu ruszymy z miejsca, ponieważ wypcha nas tylnia oś (oczywiście jeśli ma dobrą przyczepność)
A i ja mam pytanie. Z dodatkowych opcji podczas zakupu Teriosa widzę w broszurach pozycję " blokada tylnego dyferencjału ", czy ktoś z Was posiada taką wersję i jak to sprawdzić czy akurat kupujący nie dorzucił takiego bonusu podczas zakupu Teriosa. |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-10-24, 14:13
|
|
|
W takim razie jeśli jest centralny dyfer po załączeniu blokady ograniczenia są takie same. Nie włączajcie tego na asfalcie ani nawet szutrze!
Tylko w błocie, śniegu, sypkim piachu. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
glazoo
Samochód: Terios J1
Wiek: 45 Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 13 Skąd: Łaziska
|
Wysłany: 2017-01-14, 18:53
|
|
|
Tak jak Joki napisałeś - Terios ma stały napęd na 4 koła z centralnym dyfrem, blokowanym elektrycznie wspomnianym klawiszem. Blokady używa się tylko na luźnej nawierzchni i tylko przy jeździe na wprost (nie skręcamy kołami).
A co do pytania kolegi lendzik to z tego co się orientuję to niektóre egzemplarze miały LSD (http://www.motocaina.pl/artykul/rodzaje-napedow-w-samochodach-4x4-lsd-blokada-mostu-czesc-ii-15630.html) , natomiast pełnej blokady Teriosy nie miały (chyba że ktoś coś dołożył). |
|
|
|
|
kalnichta
Samochód: Toyta sienna 1998r
Wiek: 49 Dołączył: 16 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2017-03-25, 14:19
|
|
|
podłącze się do tematu,jako ze pilnie szukam odpowiedniego egzemplarza ,chodzi mi o wersje z dołączanym napędem,po czym mogę go odróżnić ? jak wygląda "guzik" do dołączania napędu,ostatnio oglądałem w komisie i facet właśnie mi wciskał że ten guzik omawiany powyżej jest do dołączania napędu |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-03-25, 18:39
|
|
|
kalnichta napisał/a: | podłącze się do tematu,jako ze pilnie szukam odpowiedniego egzemplarza ,chodzi mi o wersje z dołączanym napędem,po czym mogę go odróżnić ? jak wygląda "guzik" do dołączania napędu,ostatnio oglądałem w komisie i facet właśnie mi wciskał że ten guzik omawiany powyżej jest do dołączania napędu |
Ten jest od Teriosa J200 model od 2006 roku http://allegro.pl/przelac...5080791614.html
Ten jest od Teriosa J102 model od czerwca 2000 do 2005 r.
http://allegro.pl/daihats...5284128411.html
Ten przełacznik stosuje się tylko do trudnych warunków jazdy błoto , śnieg itp.Nawet trudno usłyszeć jak się załącza jest to takie delikatne pstryknięcie do którego trzeba się wsłuchać jak jest hałas w aucie lub włączone radio nic nie usłyszysz. |
|
|
|
|
kalnichta
Samochód: Toyta sienna 1998r
Wiek: 49 Dołączył: 16 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2017-03-25, 19:13
|
|
|
to są w ogóle wersje z dołączanym napędem,powiedzmy jadę po asfalcie i zjeżdżam w teren i chcę 4x4,są takie? bo w ogłoszeniach są podawane wersje z stałym napędem i dołączanym,mam namyśli teriosa 2 |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-03-25, 22:35
|
|
|
kalnichta napisał/a: | to są w ogóle wersje z dołączanym napędem,powiedzmy jadę po asfalcie i zjeżdżam w teren i chcę 4x4,są takie? bo w ogłoszeniach są podawane wersje z stałym napędem i dołączanym,mam namyśli teriosa 2 |
Z opisów u sprzedawców bardzo często są podawane błędne informacje o pojazdach. Terios ma stały napęd na cztery koła oczywiście w takiej wersji ,bo występowały także takie z napędem tylko na tył 2WD .Te w wersji 4WD nie możesz tego napędu nigdy sobie wyłączyć auto zawsze pojedzie w trakcji na 4 koła a te przełączniki służą do zblokowania całego napędu tak jak pisałem w poście ,by pokonać łatwiej trudniejszy teren . |
|
|
|
|
kalnichta
Samochód: Toyta sienna 1998r
Wiek: 49 Dołączył: 16 Mar 2017 Posty: 6 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2017-04-13, 12:06
|
|
|
to ja już zbaraniałem,właśnie przed chwilą dzwoniłem pod ogłoszenie ,sprzedający mówi mi że to właśnie ma dołączany napęd w trudnych sytuacjach a tak na "luzie" to ciągnie na jedną oś
oto ogłoszenie
https://www.otomoto.pl/of...html#xtor=SEC-8 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-04-13, 12:09
|
|
|
Raczej się myli. Ten klawisz blokuje centralny dyfer a skoro on jest to napęd jest stały. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-04-13, 18:49
|
|
|
kalnichta napisał/a: | to ja już zbaraniałem,właśnie przed chwilą dzwoniłem pod ogłoszenie ,sprzedający mówi mi że to właśnie ma dołączany napęd w trudnych sytuacjach a tak na "luzie" to ciągnie na jedną oś
oto ogłoszenie
https://www.otomoto.pl/of...html#xtor=SEC-8 |
Niech kolega zapyta dlaczego sprzedający zmienił temu autu przedni zderzak na ten sprzed liftu ,bo to auto ,które sprzedaje to model drugiej generacji ,ale już po lifcie i zderzak musi być inny a wystarczy spojrzeć na konsolę ,która jest inna w tych autach z przed liftu i po lifcie. |
|
|
|
|
Kwicol
Samochód: Terios J2 2008r. 4WD 1.3
Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 9 Skąd: Tustela
|
Wysłany: 2017-05-30, 15:31
|
|
|
Witam.
A ja mam pytanie odnośnie przycisku MODE ? Do czego służy ten przycisk,w moim modelu jest zaślepiony. |
|
|
|
|
|