Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sprzęgła L701
Autor Wiadomość
MacGregor 

Samochód: Cuore L701, Subaru Impreza
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-12, 09:22   Wymiana sprzęgła L701

Witam
Świeżo kupione Cuore 99' w którym mam do wymiany sprzęgło, przyjmę podpowiedzi ''jak nie wywarzać otwartych drzwi''. ;-)
Do praktyków , czy lepiej skrzynię wyjąć, czy może silnik?
Jakie niespodzianki mnie czekają, na co i z czym się przygotować.
Na co zwrócić uwagę, co przy okazji sprawdzić-wymienić.

Wszelkie porady mile widziane.

Pozdrawiam
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1181
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-12, 13:05   

Z tego co pamiętam to trzeba opuścić sanki i wyjąć skrzynię ale pewnie EVgarage wie lepiej?
I pewnie się zaraz zjawi?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-13, 08:05   

Tak jest. Nie ma fizycznej opcji, żeby zdemontować skrzynię z silnikiem w samochodzie. Trzeba zdemontować ramę i wyjąć cały napęd razem. Może to brzmi nieco strasznie ale nie jest wcale takie trudne. Rama trzyma się na 4 śrubkach, cięgna skrzyni biegów 2, pcphersony 4, kolumna kierownicza 1, wydech 2 (pewnie będą potrzebne nowe).
Najlepiej wyjechać na jakimś wózku przed samochodzik. Półosie mają ściskane pierścienie zabezpieczające przed wyskoczeniem więc trzeba je podważyć jakimś łomem. Do skrzyni wchodzą niecałe 2l oleju, znając życie nie był nigdy zmieniany. Wymiana sprzęgła to izi pizi poza tym, że w PL jest dziwny zwyczaj niedostarczania narzędzia do centrowania tarczy. Polecam od razu wymienić uszczelniacz wału silnika, lepszego momentu nie będzie a zapewne guma przypomina już bardziej plastik.
Moment dokręcania docisku 14,7-21,6Nm. Moment dokręcania zamachu do wału 78 +- 5,7 Nm.
A skoro skrzynia będzie już na wierzchu to polecam też wyjąć, wyczyścić i przesmarować element poruszający łożyskiem wyciskowym. Mają tendencję do klejenia się po tylu latach używania.
 
 
MacGregor 

Samochód: Cuore L701, Subaru Impreza
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-14, 07:12   

Dziękuję za odzew i instrukcje.
Silnik wyjęliśmy (+2 kolegów) bez wyjmowania ramy i skrzyni. Ale nie ma jak to mówią róży bez kolców.
Poduszka tylna już nadwątlona (nie jest porwana, ale czy ona tak się luźno porusza?) więc ażeby ją wyjąć to tu już zonk bo ni jak bez odkręcenia ramy jej się nie odkręci. :evil:
Sprzęgło nadaje się do kosza-na złom, zamówiony już nowy cały zestaw.
Oczywiście odkręcimy tą ramę, bo tak powinno być od początku, ale też i będzie wygodniej cały zespół umieścić później w "budzie".

Jeszcze odnośnie półosi:
"Półosie mają ściskane pierścienie zabezpieczające przed wyskoczeniem więc trzeba je podważyć jakimś łomem."
Gdzie one są przy przegubach wewnętrznych czy zewnętrznych?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-14, 07:56   

Na obu. Choć w tym kontekście istotne są wewnętrzne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9