Nie działa licznik - problem z pompą ABS |
Autor |
Wiadomość |
Janek65
Dołączył: 15 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Rsko
|
Wysłany: 2019-04-15, 19:01 Nie działa licznik - problem z pompą ABS
|
|
|
Witam
Potrzebuję pomocy kogoś kto napotkał problem podobny do mojego.
Mam Daihatsu terios 1,5 z 2007 r i kupując samochód w Polsce po drobnej kolizji pęknięta była wtyczka przy pompie ABS , która raz łączyła , raz nie. Dlatego wpadłem na pomysł aby wymienić wtyczkę przy pompie abs. Wszystko sprawdzone kilkakrotnie , lutowane , koszulki termokurczliwe ....i NIC. Sprawdzone ponownie miejsca pinów w jednej i drugiej wtyczce.
Od tej pory choinka na konsoli licznika i nie działa prędkościomierz.
Może ktoś miał taki problem , odwiedziłem już kilku elektryków i brak efektu.
Może ktoś miałby schemat instalacji elektryczne z pompą abs
Proszę o pomoc |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1940 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
Janek65
Dołączył: 15 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Rsko
|
Wysłany: 2019-04-15, 20:51
|
|
|
Dziękuję mam nadzieję że znajdę tu pomoc |
|
|
|
|
rez.edy
Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 107 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-04-15, 23:52
|
|
|
Kilka uwag.
Twój problem brzmi podobnie do tego:
wskaźniki wariują
Facet rozwiązał to wymieniając elektronikę pompy abs
wymiana modułu z elektroniką na pompie abs
Więc może jak nie wtyczka to pewnie przy tym pękaniu coś się zwarło wydymiło i świruje głębiej.
Teraz trochę wiedzy zdobytej doświadczalnie.
Nie wiem jaką masz skrzynię biegów manual (M/T) czy automat (A/T) i czy masz pod maską pompę D6 (występuję gdy auto ma systemy TRC, VSC, BA z EBD niezależnie czy samochód ma M/T czy A/T) - bo tu jest haczyk. Instalacji w autach z A/T brak na wtyczce przewodu z sygnałem R (pin 28 i jest on fabrycznie zaślepiony).
Pompy D6 przy obu typach skrzyń biegów mają identyczne numery części OEM ale najwyraźniej są zaprogramowane inaczej bo ciut inna kablologia do nich dochodzi.
Efekt jest taki, że pompa z M/T wstawiona do A/T domaga się tego R sygnału i po 10 sekundach jazdy powyżej 50 km/h zapalają się wszystkie kontrolki TRC i VSC i te systemy przestają działać oraz zapisuje błąd C1207.
Żeby było ciekawiej w instrukcji serwisowej której link ci podesłał Joki w rozdziale Brake Control stoi jak byk, że powinien być jeszcze kabel na pinie 30 - "ABS warning light" ale nie stwierdziłem go w żadnej z wersji które miałem w rękach.
Czy tak samo jest w bardziej rozpowszechnionych pompach D4, D5 to nie wiem ale zalecam ostrożność. |
_________________ jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T i wiele innych. |
|
|
|
|
Janek65
Dołączył: 15 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Rsko
|
Wysłany: 2019-07-07, 18:44
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję forum i temat licznika a właściwie braku wskazań .
W kupionym teriosie była pęknięta wtyczka do pompy abs D6 i pościągana opaskami i w większości działało bez problemu. Kupiłem więc wtyczkę do D6 sprawdziłem wielokrotnie i nic
Te same piny są na starej wtyczce i idą w te same piny do pompy ABS i nic.
Dziś ponownie posprawdzałem kolory przewodów z koloroami ze starej wtyczki i wszystkie wskazuje że jest ok.
ręce mi już opadły , może ktoś pomoże.
Może okok pompy jest skrzynka z przekaźnikiem do ABS może one.
Please
Może jakiś elektryk ale mieszkam w centralnej Polsce |
|
|
|
|
|