Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawianie geometrii zawieszenia
Autor Wiadomość
RoboBat 

Samochód: DAIHATSU TREVIS
Wiek: 48
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 28
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-05-22, 16:52   Ustawianie geometrii zawieszenia

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum więc jeśli na początku robię coś nie tak to liczę na wyrozumiałość i pouczenie.
Kupiłem niedawno Trevisa i zafundowałem mu nowiutkie opony bo poprzednie były zdarte po brzegach co sugerowałoby na problem ze zbieżnością. Podjechałem więc do najlepszego warsztatu w mieście w celu jej regulacji, ale tam okazało się, że maszyna do ustawiania geometrii nie ma w swojej bazie takiego modelu jak Trevis. Szybkie wygooglowanie wyrzuciło informację, że Trevis to bliźniaczy model do modelu Mira , a ten już był w bazie pod symbolem (1990-2007 L701), i na jego parametrach została mi ustawiona geomatria. Czy ktoś może potwierdzić, że dobrze zrobiłem? Nie mam do końca pewności, a nie chciałbym zedrzeć nowych opon Continental, które do najtańszych nie należały.
Aha. Mam też problem z zatrzaskiem schowka pasażera. Może ktoś wie gdzie go kupić?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
Pozdrawiam.
 
 
pawka 

Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 55
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-22, 17:31   

http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?t=22 ;-)
_________________
Paweł
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-22, 18:35   

L7 to starsza generacja Cuore/Mira. Powinieneś brać dane od Cuore L251 ale to nie są jakieś istotne różnice. Tym bardziej, że reguluje się tylko zbieżność a ta jest ustawiana tak samo we wszystkich FWD na 0 lub minimalny minus.
Zatrzask schowka:
https://sprzedajemy.pl/zatrzask-gornego-schowka-daihatsu-trevis-bialystok-2-6bea9f-nr54197277
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
RoboBat 

Samochód: DAIHATSU TREVIS
Wiek: 48
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 28
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-05-23, 08:37   

Dzięki za linka do zatrzasku. Właśnie zamawiam. A z tą zbieżnością to podjadę jeszcze raz żeby mi sprawdzili na L251. Sam jestem ciekaw czy będzie jakaś różnica.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-23, 13:30   

Nie warto. Na 99,99% jest to samo. Wieczorem sprawdzę i dam znać.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
RoboBat 

Samochód: DAIHATSU TREVIS
Wiek: 48
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 28
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-05-23, 20:59   

Byłem dziś na ponownym sprawdzeniu. Tym razem mechanik wczytał do maszyny parametry od Cuore L251. Wyszło idealnie to samo co mi dzień wcześniej ustawił, bo miałem ze sobą wydruk z poprzedniego dnia. Nic nie zapłaciłem za ponowne sprawdzenie, więc luz. Ale teraz odkryłem trochę większy problem. Obie tylne podłużnice tuż przed miejscem , gdzie osadzone są sprężyny tylnej belki to próchno. Można to gdzieś kupić? Czy jestem zdany na garażowców i ich prowizorki?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-24, 06:36   

Niestety to miejsce, gdzie często gniją. Niewidoczne zwykle przy zakupie. Pozostaje tylko spawanie. O ile jest do czego?
Tylko czy warto? Jeśli sprężyny nie wpadają w podłużnice to nie wiem czy nie lepiej nie dotykać?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
rogi 

Samochód: Trevis & MX-5 Turbo & XC70
Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-24, 15:34   

Joki napisał/a:
Niestety to miejsce, gdzie często gniją. Niewidoczne zwykle przy zakupie. Pozostaje tylko spawanie. O ile jest do czego?
Tylko czy warto? Jeśli sprężyny nie wpadają w podłużnice to nie wiem czy nie lepiej nie dotykać?


Cześć,
Jestem świeżo po zakupie Trevisa i tam też końcówki podłużnic są przeżarte. Byłem na to przygotowany ponieważ wcześniej rozmawiałem z panem z poznańskiego AGMARu. Problem bez większej trudności udało się stwierdzić wkładając rękę w nadkole a wizyta na SKP tylko to potwierdziła.

Nie wyobrażam sobie tego nie zrobić. Dostęp jest całkiem przyzwoity po tym jak obejrzałem sobie auto od spodu.

Taka niestety jest podatność japończyków. Dla odmiany w mojej mx-5 przegniły przednie końcówki podłużnic (również znana bolączka), tyle że tam trzeba było wyciągać silnik aby zrobić dojście. Teraz podłużnice mam tak pancerne, że przeżyją pewnie auto ;) W Trevisie zrobię podobnie.

Pozdrawiam
 
 
RoboBat 

Samochód: DAIHATSU TREVIS
Wiek: 48
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 28
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-05-26, 09:18   

Ja już się umówiłem w warsztacie gdzie przerabiają terenówki na wyprawówki i różne takie Zmoty. Tam się znają na spawaniu takich rzeczy. Pewnie zamówię u nich konserwację całego podwozia. Tłumik końcowy jeszcze mam do wymiany. Może ktoś polecić jakiś dobry jakościowo, niekoniecznie oryginał.
Mam jeszcze pytanie do posiadaczy trevisów. Czy pedał sprzęgła przy puszczaniu idzie od dołu gładko i równo, czy po przekroczeniu jakiegoś miejsca dostaje jakby większej siły i przyspieszając wyrzuca nogę do góry co skutkuje takim twardym załączeniem sprzęgła jakby ktoś młotkiem walnął. Bardzo denerwująca przypadłość i trzeba się bardzo skupiać przy puszczaniu, żeby nie walnęło. Sprzęgło jest nowe marki Ashika, założone przez poprzedniego właściciela (karton mam jeszcze w bagażniku). Być może jest jakaś regulacja, tej siły, o której nie wiem.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-26, 11:03   

Sprzęgło powinno chodzić równo i gładko. Miałem trzy Trevis-y.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
agmar 

Samochód: materia
Wiek: 46
Dołączyła: 30 Sty 2019
Posty: 51
Skąd: poznań
Wysłany: 2019-05-26, 13:40   

RoboBat napisał/a:
Ja już się umówiłem w warsztacie gdzie przerabiają terenówki na wyprawówki i różne takie Zmoty. Tam się znają na spawaniu takich rzeczy. Pewnie zamówię u nich konserwację całego podwozia. Tłumik końcowy jeszcze mam do wymiany. Może ktoś polecić jakiś dobry jakościowo, niekoniecznie oryginał.
Mam jeszcze pytanie do posiadaczy trevisów. Czy pedał sprzęgła przy puszczaniu idzie od dołu gładko i równo, czy po przekroczeniu jakiegoś miejsca dostaje jakby większej siły i przyspieszając wyrzuca nogę do góry co skutkuje takim twardym załączeniem sprzęgła jakby ktoś młotkiem walnął. Bardzo denerwująca przypadłość i trzeba się bardzo skupiać przy puszczaniu, żeby nie walnęło. Sprzęgło jest nowe marki Ashika, założone przez poprzedniego właściciela (karton mam jeszcze w bagażniku). Być może jest jakaś regulacja, tej siły, o której nie wiem.



Sprawdź czy linka się nie wrzyna w pancerz albo czy łapa nie zaciera się na tulejkach w obudowie skrzyni.
_________________
AGMAR-DAIHATSU
 
 
 
RoboBat 

Samochód: DAIHATSU TREVIS
Wiek: 48
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 28
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-05-26, 17:51   

Wiem, że odbiegam od tematu wątku ale jak już się rozpisaliśmy na temat mojego zakupu to już niech leci z rozpędu. A wracając do mojego sprzęgła to może mieć to związek ze sprężyną, która jest wewnątrz sprzęgła, która ma za zadanie docisnąć sprzęgło gdy puści się pedał? A tak w ogóle to po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca od wczoraj słyszę jakieś takie rzężolenie z pod maski, tak jakby coś się kręciło i obcierało. Co to może być? Sprzęgło jest nowe. Założone 2 tygodnie temu. Coś pewnie sknocone przy montażu. Będę chyba reklamował u sprzedającego bo to on zakładał. A tak na marginesie to ma ktoś może jakąś serwisówkę do Trevisa w PDFie?
 
 
agmar 

Samochód: materia
Wiek: 46
Dołączyła: 30 Sty 2019
Posty: 51
Skąd: poznań
Wysłany: 2019-05-26, 18:23   

Możliwe,że docisk pękł ale bez rozebrania to tylko wróżka może powiedzieć :)
_________________
AGMAR-DAIHATSU
 
 
 
RoboBat 

Samochód: DAIHATSU TREVIS
Wiek: 48
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 28
Skąd: Piła
Wysłany: 2020-03-11, 19:55   

Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że łożysko nie trafiało centralnie w to słoneczko co je wyciska. Było to widać po tym jak wytarty ślad w kształcie takiego kółka został na tych blaszkach. Częściowo nawet w ogóle w te blaszki nie trafiało więc wsuwały się one na obudowę łożyska i hałasowały przy wyciskaniu pedału. Sprzęgło oddane w ramach reklamacji i kupione inne, innej firmy. Pedał nadal dziwnie pracuje, ale teraz po pół roku użytkowania troszkę jakby problem zelżał. Wniosek jest prawdopodobnie taki, że wszystko musi się dotrzeć i ułożyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8