Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór właściwej reperaturki zacisku M300.
Autor Wiadomość
Yasek 

Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 120
Skąd: Harrogate
Wysłany: 2020-11-09, 01:31   

Wygląda, że nadwymiarowe są dostępne tylko na azjatyckim rynku rzemieślniczym.
Opcja z oringami to też zapewne twórczość lokalnych bladych rączek.
Kiedyś w Polsce rzemiosło też robiło wymyślne patenty, stare czasy.
Czyli temat pozostaje otwarty.
Mam dwa używane jarzma na prawą stronę, zauważyłem, że zawsze tylko jedna tuleja posiada duży luz, dokupię prowadnice z gumką, np:
https://allegro.pl/oferta/quick-brake-113-1426x-reperaturka-zacisku-ham-9896898424
https://www.ebay.co.uk/it...gUAAOSw5ulfnvnU
Napiszę jaki to dało efekt, choć nieszybko bo mamy lockdown.
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-11, 21:33   

Ja dziś wyjąłem z paczkomatu zestaw FRENKIT 808011. W piątek wymienię. Dam znać na ile pomogło. Jak pomoże chociaż na trochę to dobrze, bo u mnie to tłucze niemiłosiernie. Będzie czas na poszukanie trwalszego rozwiązania.
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-14, 22:31   

No i po zabiegu. Normalnie nie to auto :shock: Nawet jakby to pomogło na około rok to 50 zł raz na rok to dla nie ma tragedii. Robota pół godzinki.
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-15, 21:35   

Yasek napisał/a:
dokupię prowadnice z gumką, np:
https://allegro.pl/oferta/quick-brake-113-1426x-reperaturka-zacisku-ham-9896898424
https://www.ebay.co.uk/it...gUAAOSw5ulfnvnU
Napiszę jaki to dało efekt, choć nieszybko bo mamy lockdown.


Tak patrzę i te które podlinkowałeś wyglądają trochę inaczej niż te które kupiłem i te które wyjąłem. To znaczy te wyjęte są jednakowej średnicy po całości i okrągłe a te z linku widzę, że jedna inna i druga inna i w dodatku nie okrągłe.
 
 
Yasek 

Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 120
Skąd: Harrogate
Wysłany: 2020-11-16, 11:14   

Przeczytaj cały wątek, który zresztą sam założyłem.
Zrobiłeś to co ja zrobiłem wcześniej co dało efekt na kilka miesięcy w moim przypadku.
Nie chcę się powtarzać, przeczytaj uważnie cały temat bo nie ma sensu klepać temat w nieskończoność.
Zobacz jakie jeszcze prowadnice możesz spotkać w zacisku ( zaznaczyłem na zielono):



sirion_1.3 napisał/a:

To znaczy te wyjęte są jednakowej średnicy po całości i okrągłe a te z linku widzę, że jedna inna i druga inna i w dodatku nie okrągłe .


Oryginalne nie są okrągłe w całej długości, raczej nie zauważyłeś lub już były wymieniane.
Kupiłeś ten sam kit, który zastosowałem i on też ma ślizgi w części nieokrągłe (oznaczyłem na zielono na wyjętym ślizgu):



Dlatego rozważam zakup innych ślizgów niż zastane aby w końcu mieć spokój.
Może będziesz miał więcej szczęścia (mniej zużyte tuleje) i już nie wrócisz do tematu.
Powodzenia.
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-16, 13:39   

Oczywiście masz racje. One nie są okrągłe na końcach. Ja ten rysunek serwisowy zrozumiałem tak, że są dwa rodzaje stosowanych prowadników oznaczone chyba dla mnie rocznikem - 1010? Rozumiem, że były różne jarzma stosowane. Jeszcze tylko pytanie, czy oba typy prowadników mają 8 mm?
Ok, dzięki Twojej pomocy na razie mam ciszę i to jest najważniejsze. Na jak długo - zobaczymy. Ale skoro założenie nowych o tej samej średnicy wyciszyło zaciski to wydaje mi się, że to nie tuleje w jarzmach są wytłuczone tylko prowadniki się wyrabiają :?: Chociaż fakt, ja tam żadnego zużycia na starych nie widziałem. Jak znajdziesz trwalsze rozwiązanie z chęcią skorzystam ;-) .
Pozdrowienia
 
 
Yasek 

Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019
Posty: 120
Skąd: Harrogate
Wysłany: 2020-11-17, 00:36   

W pierwszym poście w założonym temacie podałem jaki rodzaj prowadnic znalazłem w moim aucie, oraz jakie można znaleźć zamienniki.

Yasek napisał/a:
3-Taki jak w moim aucie.
https://www.ebay.co.uk/it...44AAOSwT8Zc-aTV


Dokładnie takie same jak ty znalazłeś w swoim.
Dlatego pisałem, uważnie przeczytaj cały wątek.

Pytanie, czy jak wkładałeś nowe to wyczuwałeś luz osiowy ?
U mnie pomimo nowych luz był wyczuwalny, smar wypełnił ten luz i na kilka miesięcy było ok.
Jednak z czasem został wyciśnięty do uszczelniczy i luz ponownie stał się wyraźny i pojawiły się stuki.
Rozwiązania są, tylko na innym kontynencie.
Joki kilka postów wcześniej wrzucił dwa filmy - obejrzyj.
 
 
sirion_1.3 

Dołączył: 25 Paź 2020
Posty: 21
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2020-11-17, 12:16   

luz minimalny jeszcze był. Ale nie taki jak na starych. Jeśli jest tak ja mówisz, to nie wierzę, że smar aż kilka miesięcy zniweluje luz. A już na pewno nie latem. A jeśli tak to raz na kilka miesięcy wcisnąć sam smar nawet bez wymiany prowadników - da się z tym żyć ;-)
Ja się jeszcze zastanawiam - a jakby dać wytoczyć nadwymiarowy prowadnik? Tylko trafić ze średnicą.

BTW - podałeś jako pierwszy -
1. https://allegro.pl/oferta/quick-brake-113-1421x-reperaturka-zacisku-ham-9896897646
i trzeci https://allegro.pl/oferta/frenkit-prow-zaci-ham-nissan-suzuki-808011-9217141365
Ja nie wiem czy one się czymś różnią? Wizualnie nie. Numery producentów mają zamienne. Jedynie w opisie na aukcjach piszą, że ten QB jest do systemów Sumit a drugi Frenkit (którego kupiłem) do Tokico/Sumit.
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-02, 18:52   

Witam,
jestem po przeglądzie przednich zacisków w swoim Sirionie.
Potwierdzam to co wcześniej już napisano, komplet FRENKIT 808011 pasuje do Siriona II z zaciskami Tokico.
Zmierzyłem średnicę prowadnicy i wynosi ona dokładnie 7,9 mm, tyle co moje oryginalne.
Sumarycznie pozostawiałem oryginalne prowadnice, które pomimo akceptowalnego luzu po prawej stronie były w bdb stanie. Zastosowałem smar ATE BREMSZYLINDER - PASTE, który jest dość gęsty i nie spływa. Nie polecam smarów grafitowych, miedzianych itp. To się nie sprawdza.
Nawet, gdybym miał to robić raz na kilkanaście miesięcy to nie widzę problemu, cała operacja zajmuje max. 1 godzinę, łącznie z wyczyszczeniem prowadnic klocków, a sam efekt super.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9