Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[A101] Haiiro Akuma - Szary Applause zenki '91
Autor Wiadomość
DETT 


Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 32
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 88
Skąd: Miastko
Wysłany: 2016-04-24, 19:53   [A101] Haiiro Akuma - Szary Applause zenki '91

Witam się tu, jako iż to forum jest chyba jeszcze w powijakach, bo nie ma tematu typu "Witak". Brak też działu "Nasze auta/Show-off/Garaż", więc pokażę swojego Golema tu. Zauważyłem, że forum jest bardziej zorientowane na współczesne Dai. Ja zaś jestem miłośnikiem motoryzacji z lat '80-tych i '90-tych.

Do rzeczy. Zrobię tu wklejkę z poległego forum Dai-tech.pl



MODEL: Daihatsu Applause A101 '91
Zenki (przed lift)
Masa: 930kg
Kolor: W08 (formalnie szary, w niemieckich papierach widniało "zielony", patrząc przy odpowiednim oświetleniu w graficie faktycznie idzie dostrzec zielony metaliczny poblask)

SILNIK: Oryginalnie HD-E 1600 cm3, 4cyl, 16V, EFi, 66 kW / 90 KM, po drodze był wariant 77 kW / 105 KM z Białego A101
Obecnie:Silnik HC-E 1300ccm 90 KM z Charade G102. Działa, mało pali i nie czuć drastycznego spadku osiągów. Mimo, że się sprawdza uważam to za stan przejściowy.
Po wymianie uszczelki pod głowicą (głowica i kolektory z HD, wałek rozrządu i klawiatura z HC).
Przepustnica z HD-E.
Nowe: kopułka, palec, sonda lambda, czujniki temp. (do zegarów i do ECU), świece (Denso), filtr paliwa.
MAP sensor z HD-E 90 KM. ECU z HC-E.
Przewody WN VMS Silikon 10,2 mm czerwone od Hondy B16, kabel cewka-aparat Biltema Silikon 8mm.
Korek chłodnicy z Mazdy 626 0.9 kg/cm2
Skarpetki Spoon i Puma na zbiorniczkach wyrównawczych :lol:
Plan: Szukam części z HD-EG (wałek, baran, ECU), porting głowicy, HD-E Hi-Comp, chłodnica oleju.

DOLOT:
Seria, usunięty tylko rezonator
Plan: Grzybek HKS 200mm dojrzewa na półce :D

WYDECH:
Cat-Back OMP Group N przelot - tłumik środkowy i końcowy. Wyprute z Golfa III VR6. Bez końcówki.
Kolektor, katalizator i rura pod silnikiem owinięte bandażem termoizolacyjnym TurboWorks do 850st C.
Plan: Kolektor 4-2 2-1 na wzór DeTomaso, ew. 4-2-1 a'la Hurricane

PRZENIESIENIE:
Sprzęgło i docisk Exedy, tarcza na 3 sprężynach
Plan: Sprzęgło Feroza 200mm i odelżenie zamachu.

ZAWIESZENIE
Przód: gwint TA Technix od VW Golfa III, lekko przerobiony; custom camber-kity SilverProject.
Tył: sprężyny SPAX Progressive -35 mm + amory KYB Excel-G Gas OEM
Fabryczne staby przód-tył, OEM rozpórka przednich kielichów, DIY Fender Bars, DIY B-Pillar Bar.
Plan: Rozpórka kielichów tylnych, c-pillar bar, wzmocnienie wzdłużne podłogi.

HAMULCE:
Przód: Seria po regeneracji na częściach Nipparts (tarcze, klocki), nowe gumy i malowanie na niebiesko.
Tył: Seria po regeneracji, nowe gumy, klocki Nipparts, przetoczone tarcze. Zaciski malowane na niebiesko.
Odłączone serwo.
Podkładka 2mm w korektorze.
Plan: Przód - zaciski z Hondy MB6 262mm (są, czekają na regeneracje i malowanie), tarcze BMW E30 260 mm, przewody w stali; Tył - nowe tarcze; hydrauliczny ręczny.

KOŁA:
#1 Intra T-Line 15/6,5J ET 36 (OEM z Megane Ph1, EEK Brun Macoa Mettalic z palety Peugeot w półmat) p/t 195/50
#2 TecnoCast Style 10s 15/7J ET 25 (OEM z BMW E30, biały połysk, niebieskie napisy) p 205/50, t 215/45
#3 Aluett 13 705 15/7J ET30 (OEM z kalatogu dodatków A101 Kouki, clear) czekają na polerkę
#4 Weller SSF Matig 15/7 ET30 (szeroka stal sportowa dedykowana do Opla Manty, miedziany metalic) p/t 205/50
#5 Zender Star 15/7 ET33 (pochodzenie wciąż nieustalone, polerka) TYLKO 2szt. 145/65
Awaryjnie dystanse po +25mm na przód i po +30 mm na tył.
Opony to jakie się nawiną, głównie lepsze używki jak Yokohama, Toyo, Goodyear, Continental.
Nakrętki czerwone aluminunowe, długie D1 Spec; niebieskie aluminiowe, średnie Rays Style; czarne stalowe, średnie na imbus "eBay"; OEM stalowe krótkie, otwarte.
Plan: Długie niebieskie nakrętki (byle nie D1 Spec) i porządne, soczyście czerwone. Felgi: Jakieś echt JDM'y np. od Advan.

ELEKTRONIKA:
W sumie seria.
Dodatkowe wskaźniki: ciśn oleju Greddy 52mm (podśw. zielone), temp. oleju Omori 52mm (podśw. czerwone), voltomierz VDO 52mm (podśw. białe), dodatkowa temp. wody MotoMeter 52mm (brak podśw. ;) )
Plan: Ujednolicić kolorystykę dodatkowych wskaźników.

NADWOZIE:
Proste :mrgreen:
Pakiet AeroDown od firmy foha, tj. hokeje przód-tył i dokładki progów. Dostępne tylko w zachodniej Europie.
Czarne skrzydło z EPS na klapie, bez STOP'u.
Lusterka Aero.
Malowanie zaczerpnięte z motywu Panda - czarny dół z czarnym paskiem nad listwą odbojową.
Maska w czarny mat.
Żółte halogeny przeciwmgłowe (działają) w zderzaku.
Żarówki Philipps Color Vision - fioletowe, do tego fioletowe postojówki LED wyłączane manualnie.
Kilka naklejek (ori japońskie: emisja spalin, zużycie paliwa, nr tel po lawety JAF).
Pod maską zestaw naklejek do dających od +1 do +5 KM każda.
Usunięte oznaczenia marki i modelu.
Usunięta chromowana obwódka wokół okien (Shadow Line ;) )
Emblemat A i czerwone 16valve na grillu.
Wycieraczki bez stelażowe.
W razie potrzeby bagażnik dachowy OEM MontBlanc, DIY Fairing a'la Yakima.
Plan: Znaleźć gdzieś oryginalne JDM'owe logo Applausa na grill (stylizowane A), odświeżenie lakieru .

WNĘTRZE:
Fotele z Suzuki Swifta Gti na DIY szynach.
Tylna kanapa z wersji Limited (podobna do tej z Applasua II).
Kierownica... no to już zależy od mojego humoru i aktualnych potrzeb, kilka do wyboru :lol: Głównie Italvolanti i Personal, naba HBM od Toyoty lub hybryda Italvolanti/MOMO, kilka przycisków klaksonu.
Gałka biegów TRD z białego duracon'u lub skórzane Nardi Prestige.
Lewarek ręcznego uzbrojony w DriftKnob i owinięty niebieską owijką tenisową.
Nakładki na pedały Nardi Prestige z podstopnicą.
Szelki Schroth Rally3 ASM kierowca/pasażer, czarne, sztywne napinacze.
Oryginalna japońska flara ostrzegawcza z Toyoty SW20 na kick panelu pasażera.
Podświetlenie zegarów zmienione na Amber (panel nawiewów i reszta wciąż zielone).
Telefon samochodowy Nokia 6081 - działający. Hands-Free + słuchawka na kręconym kablu.
Czerwone dywaniki (na specjalne okazje ;) ).
Uchwyt na sześć kaset magnetofonowych Comfort przymocowany do tunelu środkowego.
Uchwyt na kubek w nawiewie.
Plan: Jakiś slim quick-release do kierownic, flokowanie górnej części deski, elektrycznie opuszczana szyba od str. pasażera. Czerwona wykładzina podłogowa.

AUDIO:
Radiomagnetofon Clarion CRX 701C (OEM'owa odmiana modelu ARX 3170E) (twarda mechanika, wyjście Line-Out, C-Bus, podśw. Amber)
Zmieniarka na 6CD Clarion CDC9250 + drugi magazynek
Equalizer Sanyo EQ 15310 z końcówką mocy 4x 15W (nic nie napędza aktualnie)
Wzmacniacze: Clarion 334HA 4x 30W (środek), Fisher B701 2x 33W (tył)
Głośniki: przód - OEM 13 cm (odłączone - charczą), środek - Sanyo HDS-502 2-way 17 cm, tył - kolumny Sanyo 3-way
Plan: wymienić przednie głośniki na coś lepszego, naprawić podświetlenie equalizera, bo słupki nie podskakują w rytm muzyki :lol:

Auto jest ze mną od 2007 roku. Był moim drugim autem w życiu. Pierwszy był też Applause - biały, goły i powypadkowy. Szary zdążył się przez te lata niemal zrosnąć ze mną. Nie wyobrażam sobie, że mógłbym się Go pozbyć...
Miałem jeszcze po drodze Charade G101 1.0D na dojazdy na studia. Po wykonaniu misji poszła na żyletki. Potem na daily-drivera miałem znów Charade G100 1.0 benzyna na gaźniku. Używało się ją dobrze, ale sytuacja życiowa spowodowała że musiałem się z nią rozstać. Udało mi się ją sprzedać, ale nowy właściciel miesiąc później przykleił ją do drzewa...
Jakiś czas jeździłem Fordem Focusem Mk1 mojej mamuśki, który jest dla mnie absolutnie fatalny.
Obecnie na co dzień przemieszczam się Subaru Legacy BH. Wagon z 2001, 2,5 AT na pełnym wypasie. Napęd AWD z dynamicznym rozdziałem momentu i mocy między osiami daje niesamowitą frajdę z jazdy i poczucie pewności.
Dosłownie na dniach nabyłem jeszcze Toyotę Corolle E11 wagon, żeby zajęła miejsce Focusa, bo nie chcę żeby kiedyś moja rodzicielka stanęła na środku drogi przy rozkraczonym fordziaku. ;-)

Applause jest dla mnie ujściem dla pasji. Nie jestem mechanikiem, nie mam technicznego wykształcenia. Mimo to przez lata nauczyłem się robić przy autach wszystko od wymiany kół, przez rozrządy i elektrykę aż po wymiany UPG i sprzęgieł. Dzięki temu jestem w stanie utrzymać A101 w stanie nienagannym. Zimą nie jeździ, bo chcę zachować jego blachy w dobrym zdrowiu. Plan jest taki żeby w ciągu najbliższego roku/dwu wciągnąć Go na żółte blachy. Spełnia wszelkie wymogi formalne, a przeróbki są odwracalne. Szarek na to zasługuje, bo to unikat jakich mało.
_________________
Ostatnio zmieniony przez DETT 2016-06-16, 21:26, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
DETT 


Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 32
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 88
Skąd: Miastko
Wysłany: 2016-04-24, 20:26   

Galeria:





































Z ciekawostek: Applause nie jest rebrandowaną Toyotą. Jego poprzednik Charmant był Corollą z lepszym wyposażeniem, zaś następca - Altis to "Camry dla ubogich". Applause jest konstrukcją autorską Daihatsu i jest w zasadzie Charadą na sterydach. Płyta podłogowa jest niemal identyczna, ino większa. W obrębie pierwszej generacji dostępna była wersja AWD z LSD w tylnym moście.
I coś co wiele osób przeocza - to nie jest sedan. Tylna klapa idzie w górę razem z szybą, więc to liftback, jak pierwsze Toledo czy Octavia.
Silnik (w całości aluminiowy) nie jest w swym charakterze typową japońską wiertarką. Kręcenie w okolicy czerwonego pola nie wychodzi mu na dobre - sprawdzone. :-P Jest to jednostka zaprojektowana do małej terenówki Feroza. W związku z tym jest bardzo elastyczny. Ponad 80% momentu obrotowego jest dostępne już od ok 2000 rpm.
Zawieszenie to McPerson z przdodu plus stabilizator i często fabryczna rozpórka kielichów. Tył to kolumna Chapmana na wielowachaczem ze stabilizatorem, układ bardzo podobny jak w Imprezach.
Hamulce tarczowe na wszystkich kołach, oprócz wersji gaźnikowych i AWD, które miały bębny z tyłu. Jednak tarcze z tyłu nie sprawdzają się w kwestii ręcznego - nie mam tam osobnych szczęk wewnątrz tarczy realizujących hamulec postojowy. Wszystko załatwia zacisk, przez co ciężko podcinać tył.
Applausy niestety korodują na potęge i to jest ich największy problem. Z dostępem do niektórych części też jest czasem problem. Wiele rzeczy dopasowuje z innych aut, niektóre ściągałem zza granicy.
W stanie fabrycznym jeździ raczej kiepsko. Głównie z tytułu miękkiego zawieszenia. Bo na wprost jest całkiem nieźle. Przypomina w tym nieco auta francuskie, np. R19. Dopiero po latach przeróbek i regulacji udało mi się zbalansować Go tak jak chciałem. Podstawową sprawą było zredukowanie podsterowności co osiągnąłem drastycznie obniżając i usztywniając przód. Żeby zaś tył nie wpadał w nadmierny rezonans stosuje szerszy rozstaw kół z tyłu, poprzez dystanse i/lub szersze opony dochodzące do 215. W planach są też modyfikacje aerodynamiki podwozia - płyty wygładzające podłogę i kierujące przepływem powietrza. Spojlerów typu GT-Wing jednak nie planuje. :mrgreen:
_________________
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-24, 21:18   

Witamy na forum prawdziwego miłośnika marki!
Świetny post we właściwym dziale. Rzeczywiście nie sądziłem, że są jeszcze użytkownicy starszych modeli stąd działy tylko tych spotykanych na ulicach.
Coś czuję, że trzeba będzie zrobić ankietę? Jesteśmy wszyscy otwarci na propozycje bo forum ma być dla użytkowników a nie na odwrót.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
DETT 


Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 32
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 88
Skąd: Miastko
Wysłany: 2016-04-24, 22:54   

No a My (tzn. ja i paru szaleńców mojego kalibru) na poprzednim forum Dai-tech.pl uznaliśmy, że z kolei nie ma użytkowników nowszych Dai i po macoszemu traktowaliśmy wszystko od YRV i Materii wzwyż. Koncentrowaliśmy się tam na Charadach G10, G100, G200, GranMove G300, Applausach (głównie moim :-P ) i "kurczakach". Terenowcy (od Feroz o Rocky'ich) też tam nie zaglądali. Było fajnie, wręcz kameralnie. Aktywnych userów było może tuzin. Niestety przez "problemy z komunikacją międzyludzką" na linii właściciel domeny/admin a userzy forum padło. Z dnia na dzień. Pierwotne forum z adresu forum.charade.pl obumarło stopniowo, bo tamtejszy admin też zlał temat. Problem polegał na tym, że tam admin musiał ręcznie akceptować każdego nowego użytkownika,który się rejestrował. W końcu przestał to robić, z nieustalonych po dzień dzisiejszy przyczyn, i podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu misji pod kryptonimem "Exodus". I tak powstało rzeczone wcześniej Dai-tech.pl.
Nie ma chyba potrzeby robienia ankiety. Właściciele Charad i Cuorynek mają swoje działy. Pozostałe modele to margines.
No chyba żeby stworzyć dział poświęcony antycznym Daihatsu. ;-)
Sugeruję stworzenie wątku/działu zwierającego manuale, skany prospektów, linki do filmików i inną propagandę firmy z Kyoto. Mam tego sporo na GoogleDrive.
Trzeba by to forum lepiej rozpropagować na facebookowej grupie Daihatsu-Polska. Tam dość płynnie przenikają się stara i nowa gwardia.
_________________
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-25, 10:29   

Nawet nie wiedziałem, że jest taka grupa na FB... dotąd śledzie tylko K3-VET club ale Malezja to dosyć odległy temat ;)
Coś mi się zdaje, że społeczności, o których piszesz to prawdziwi pasjonaci a my tutaj to chyba bardziej zwykli użytkownicy?
Tak czy inaczej muszę się w wolnej chwili zainteresować.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
DETT 


Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 32
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 88
Skąd: Miastko
Wysłany: 2016-04-25, 23:31   

Nazywaj to jak chcesz. Wg. mnie liczy się sam fakt chęci kontaktowania się z ludźmi, którzy mają z nami coś wspólnego - tu auto tej samej marki. Faktem jest, że trzeba mieć pasję, a nawet jakieś uczucia w stosunku do ponad dwudziestoletniego samochodu, żeby go serwisować czy ulepszać. Mnie osobiście boli jak ktoś używa Applausa w stylu "na dobicie". Wartość rynkowa starszych Daihatsu jest wręcz śmiesznie niska, więc ludzie kupują je przeważnie z przypadku, aby mieć w czym dojeżdżać do pracy, na studia czy rozwozić pizze. I tak te auta giną. Zakatowane, bez opieki, niedoceniane.
Przecież swego czasu Charade G100 GTti osiągami zamiatało pod dywan Toyote Starlet Glanza, Nissana Micre SuperTurbo czy Suzuki Swifta Gti. A mimo to nie jest tak kultowe jak rzeczone małe hatchbacki. A Applause? Praktycznością, ceną i designem rozkładał na łopatki Corolle, Sunny'ego czy 323. A czy ktokolwiek o nim dziś pamięta?
_________________
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 547
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-05-01, 14:38   

Zdaje się ,że tablice mu się żółte należą .A po malutku zmierzamy my także do takiego wieku ze swoimi autami do takiego wieku.
 
 
DETT 


Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 32
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 88
Skąd: Miastko
Wysłany: 2016-06-06, 18:36   

Żeby poruszyć nieco to forum i jednocześnie udowodnić że Haiiro nie jest tylko eksponatem wystawowym trzymanym pod kocem:

Zdecydowanie muszę poprawić aerodynamikę przodu, bo powyżej 140 zaczyna Go strasznie podrywać.
_________________
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-06-07, 08:53   

Na GPS pewnie 170 przekroczył?
Mi ostatnio Turbo coś osłabł. Zaciął się na licznikowym 180 i ani km. więcej.
:-/
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-07, 11:46   

jak to jest z tym GPSem....pokazuje mniejsza prędkośc niz zegar w samochodzie


a mam jeszcze Iveco Daily....i tam się zgadza co do kilometra
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-06-08, 08:57   

Zwykle liczniki w samochodach zawyżają. Z tych, którymi jeździłem tylko Speedster pokazuje dokładnie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-08, 09:10   

czemu tak jest, jakaś hipoteza?


to cżłowiekowi wydaje się że zapierd.... a tak naprawdę nawet 10 mniej jedzie, przy dużej prędkości
 
 
DETT 


Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 32
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 88
Skąd: Miastko
Wysłany: 2016-06-08, 18:10   

Liczniki przekłamują z założenia. Szczególnie te analogowe na linkę. Głównym powodem jest właśnie bezpieczeństwo. Stopień oszukaństwa jest wprost proporcjonalny do prędkości, tzn. im szybciej jedziesz tym bardziej licznik zawyża. Wpływa ma na to także rozmiar kół - koło mniejsze niż fabryczne będzie zawyżało. Ja mam aktualnie ciut większe więc minimalnie zaniża.
Nigdy Szarego z GPSem nie sprawdzałem. Katalogowo V-Max to 180km/h więc pewnie realnie osiągnąłem taką wartość bo dalej już nie chciał, a skrzynia zaczęła wrzeszczeć że zaraz się ewakuuje jak nie przestanę. :mrgreen:
_________________
 
 
sadiuk 

Samochód: A101,s40 t4,Justy.
Wiek: 30
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2016-06-09, 04:21   

Witam,jestem mowy na forum,zresztą pierwszy raz na jakimkolwiek.Mój applsuse jest obecnie moim trzecim po 5 latach przerwy,kupilem go przypadkiem,podczas wycieczki do Ciechocinka ;)wg.własciciela stał 1.5 roku w ogrodzie i oczywiście nie odpalił,kupilem za bezcen,wymienilem akumulator i przyjechałem bezawaryjnie 400km.Także twierdzę że bije na głowę wiele aut tamtej epoki,jak i wiele dzisiejszych...mnie urzekły rozkładana tylna kanapa,wiele razy spałem w nim kilka nocy pod rząd nie łamiąc kręgosłupa i oszczędzając i ten sposób wiele kasy na hotele.A teraz pytanie do DETT'A czy zaciski od Hondy na przód wymagają zmian w montażu,czy pasują do fabrycznych mocowań? W swoim pierwszym applausie miałem p/t założone tarcze Black diamont nacinane i klocki przód kashiyama i tył ebc green stuf.hamowanie wg.mnie nie polepszyło się a nawet zrobiło się niebezpiecznie ponieważ tył mnie wyprzedzał.Z tego co pamiętam miałem Toyo t1r przód 195/45 r15 tył 205/50 r15. I czy próbowałeś założyć koła 16? Daihatsu które posiadam jest 94' ma 77kw i 178 k przebiegu(udokumentowane grubym plikiem faktor z PL i DE) Chciałbym go odbudować i cieszyć się wiele lat bezawaryjną weekendową jazdą,jest w super stanie,środek jak nowy,oryginalne radio,pełna elektryka+szyberdach.Jedyne co muszę zrobić wg.wlasnych oględzin to wymienić amortyzatory z przodu i niestety zająć się korozją tylnych nadkoli.Sie rozpisalem,ale serce mi zabiło szybciej kiedy znalazłem Applausa na forum....to jest coś co było i i już nigdy nie wróci,teskie za tamtą motoryzacją.
_________________
Każda władza zabija wolność.
 
 
sadiuk 

Samochód: A101,s40 t4,Justy.
Wiek: 30
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2016-06-09, 04:58   

I jeszcze lekkość prowadzenia tego auta,i to kiedy ktoś przechodzi i rozmyśla co to kur... jest ;) z modyfikacji jakie robiłem w swoim pierwszym z 89' to:
- sprężyny mts -35 uważam że były tragiczne,z przodu teoretycznie uginały się na jednym zwoju.
-kolektor 4221 od hondy b16 wymagał niewielkiej przeróbki,był tani,dopasowałem flansze na cnc,wydech 2,25'z kwasiaka,koncówka fi100 :D
-wywalony rezonator,filtr k&n pięknie zmienił się dźwięk silnika zresztą był 66kw ok 250k przebiegu,obciąłem ogranicznik na przepustnicy.pokrywa zaworów pomalowana na czerwono
-wspomniane wcześniej hamulce
-felgi oz volcano r15
-zawieszenie w całości poliuretanowe Australian e-bay i poliuretany Olkusz.poduszki silnika również z poliuretanu wszystko w twardości 80sh
-był szary,maska oklejona folią carbon,dach klapa w czarnym macie
-jakies głośniki na tylnej sciaganej półce już nie pamiętam,jakis wzmacniacz.
-srodek,oklejane słupki i podsufitka czerwona ekoskórką,boczki drzwi czarną,kierownica momo,pasy shroth czerwone,(prawdopodobnie uratowały mi życie) fotele przód od fiata Stilo abarth.Był golasem nawet bez wspomagania.I odziwo bez grama rdzy,nic.Skasowała mi go zima i cudowny młody kierowca wbijający mi się w bok.Zdjecia pokolizyjne wciąż mam,zainteresowanym mogę wysłać na maila ;) drugie Daihatsu,cóż wyglądało podobnie,użyłem ocalałych części.Potem musiałem sprzedać ponieważ moja przyszła żona już nie chciała jeździć"starym brzydkim trupem " teraz przygoda zwróciła ;D
Z wad...jest mięciutkie,zderzenie z wiatrem może go pogiąć,nie życze nikomu żadnej stłuczki,za małe hamulce i wiecznie niedziałający ręczny.
_________________
Każda władza zabija wolność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9