Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[A101] Haiiro Akuma - Szary Applause zenki '91
Autor Wiadomość
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-12, 14:29   

Ooo :!: I to jest to, co mi się podoba... Też nie lubię nowszych aut.
Applause II kupiłem, po sprzedaży Volvo 240 2,4 diesel, wcześniej miałem Volvo 945 2,0 turbo :)

Teoretycznie miało być na odepchnięcie się do przyszłego roku, ale coś mi się zdaje, że zostanie na dłużej.
Potrzebuję tylko ogarniętych ludzi, którzy podpowiedzą w kilku tematach, bo o dziwo dostępność części do II jest gorsza niż do I :cry:
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2018-01-12, 23:06   

Boa1982 napisał/a:
Ooo :!: I to jest to, co mi się podoba... Też nie lubię nowszych aut.
Applause II kupiłem, po sprzedaży Volvo 240 2,4 diesel, wcześniej miałem Volvo 945 2,0 turbo :)

Teoretycznie miało być na odepchnięcie się do przyszłego roku, ale coś mi się zdaje, że zostanie na dłużej.
Potrzebuję tylko ogarniętych ludzi, którzy podpowiedzą w kilku tematach, bo o dziwo dostępność części do II jest gorsza niż do I :cry:



Hej
II jest nowsza, dlatego Cię nie lubi ;-)
gdzieś kiedyś widziałem podobny temat ( https://www.forumsamochod...ra-vt100248.htm )
Poczekaj na Dett, ma I ale może pomoże.
Trzymam kciuki !
Czy Polar 244 i Red 945 nie zaspokoiły gustu ? :-)
Wiesz coś na temat ( holenderskich łosiów ;-) ) 340, 360 ? coś ostatnio chodzą w moich snach.
 
 
 
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-13, 11:17   

Fajne auta, ale ja się nie przywiązuje do rzeczy martwych :-P
245 nie miałem w wersji Polar. To była raczej uboga wersja, bo takie najczęściej wychodziły diesle. Silnik R6 bez turbo, bez żadnych dwumas, bez DPFów, EGRów i innego badziewia... Żywcem wzięty z dostawczego VW LT 8-)
Piekne auta i na bank jeszcze kiedyś wrócę do Volvo, ale teraz chyba bym wybrał najpiękniejszą z wersji, czyli 740 w sedanie, przed liftem...

945 sprzedałem, bo trafiła się 245 w idealnym stanie, a 245 sprzedałem, bo trafił się dobry klient :mrgreen:
W tym roku może kupię jakąś perełkę, ale czas pokaże ;-)

Seria 3xx też mi chodziła długo po głowie, szczególnie, że to też ma tył napęd, ale kilku wyjadaczy mi odradziło. Niestety, ale dostępność części do tego jest chyba jeszcze gorsza niż do mojego Aplauza :lol:
A większość silników, to jakieś francuskie wynalazki :evil:
Jeśli miał bym brać, to szukał bym 360 z silnikiem B20, czy jakoś tak, czyli z popularnym już redblockiem.


Jeszcze kilka moich przemyśleń dot.:

DETT napisał/a:

Silnik (w całości aluminiowy) nie jest w swym charakterze typową japońską wiertarką. Kręcenie w okolicy czerwonego pola nie wychodzi mu na dobre - sprawdzone. :-P Jest to jednostka zaprojektowana do małej terenówki Feroza. W związku z tym jest bardzo elastyczny. Ponad 80% momentu obrotowego jest dostępne już od ok 2000 rpm.
/.../

Hamulce tarczowe na wszystkich kołach, oprócz wersji gaźnikowych i AWD, które miały bębny z tyłu. Jednak tarcze z tyłu nie sprawdzają się w kwestii ręcznego - nie mam tam osobnych szczęk wewnątrz tarczy realizujących hamulec postojowy. Wszystko załatwia zacisk, przez co ciężko podcinać tył.


Ferozy wychodziły z silnikiem 1,6, ale 8V, a nie jak w przypadku Aplauza 16V.
Czy zatem kwestia różnicy, to tylko głowica :?: Czy jest opcja bez większej rzeżby przerzucić silnik z Appka do Ferozy :?:

I jeszcze w.s. hamulców, u mnie na tyle są też bębny, a nie mam wtrysk i FWD. Czy istnieje szansa na adaptację tarcz na tył, czy może zestawy do bębnów są dość łatwo dostępne :?:
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2018-01-13, 20:14   

Dzięki z opinię.
Seria 3 jest nie za duża i nie za mała ale części..., to nie daihatsu, że będzie jeździć wiecznie bezawaryjnie :-P
Resor z tyłu jak w Poldku, to po co przepłacać :-P skoro można mieć ( rovera, hondę ) silnik 1,4 w Poldku i lepszy dostęp do części.
Myśli trzeba wystudzić albo czekać co los przyniesie...

Dett ma I i pewnie w tym temacie opisuje.
Doczytałem, jesteś z Zagłębia Daihatsu, najlepiej przejedź się na pogadankę do Agmaru. Poznań, Słoneczna 43 chyba najszybciej i najwięcej dostaniesz właśnie tam.
http://www.daihatsu-czesci.pl/

Nie zapomnij pozdrowić Panią Agnieszkę ;-)

Ferozy, chyba miały 16V, upewnij się. Z Applasów I idealnie pasował silnik do Feroz, Charad itp. stąd dalej ich wysoka cena.
Swoją drogę wstaw jakieś zdjęcie silnika z II, chyba jest więcej czujników itp, czy Ecu taki sam HD-E jak w I.
 
 
 
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-13, 20:47   

Agmar doskonale znam ;-)
W poprzednim Daiczaderze, czyli Cuore L701 pomogli mi i to nie raz :-)

Od Pani Agnieszki dowiedziałem się póki co, że po zamianie amortyzatorów od wersji I pasują również sprężyny od I. Czyli osadzenie na górze jest takie samo dla obu wersji, natomiast różni się dół, dlatego też zamieniajac amory na "jedynkowe", muszę użyć również sprężyny od tej wersji.
Po weekendzie będę miał też odpowiedź co z przodem ;-)

Co do linka o podmiane tyłu na zestaw z Forda Probe I, to moim zdaniem takie se rozwiązanie, skoro auto nagle idzie dziobem w górę... Ale dzięki za pomoc :-)


Natomiast powracająć, do Ferozy, to kolega ma takową i na bank ma wersję 8V. Trzeba też wziąć pod uwagę, że tam jest silnik ustawiony wzdłużnie (napęd na tylną oś + dopinany przód), a w Applause poprzecznie...
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2018-01-13, 21:13   

Trop do Agmaru najlepszy :-)
Silniki w Applausie i Ferozie 1,6 były takie same - 16V od 1988roku
http://allegro.pl/tlok-tl...7116784313.html
Skrzynie owszem, inne.
 
 
 
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-14, 16:56   

No to mnie kumpel w błąd wprowadził :-)
 
 
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-17, 19:19   

Charadowicz napisał/a:
Silniki w Applausie i Ferozie 1,6 były takie same - 16V od 1988roku
http://allegro.pl/tlok-tl...7116784313.html
Skrzynie owszem, inne.

Pomyślałem jeszcze o czymś... podałeś link do tłoków (dół silnika), tymczasem my mówimy o głowicy (góra silnika) ;)

Oczywiście wciąż nie wykluczam tego, że kumpel się pomylił, ale historia zna przypadki, kiedy montowano różne głowice do tego samego bloku silnika.
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2018-01-17, 23:39   

Głowice, pewnie tez były czasem inne, wszystkie miały 4 zawory i 16V niezależnie od zasilania (wtrysk 1,6i, gaźnik 1,6), poniżej w linku jest: "zastosowanie w modelach".

Tabelki, mogą się mylić, różnić.
Musisz u kolegi koniecznie odkręcić pokrywę zaworów, przekonamy się wszyscy jaką ma głowicę i z jakiego silnika.
Widziałem kiedyś ogłoszenie -swap -Ferozy z silnikiem forda 2,0 benzyna. Słyszałem, że diesle 1,9 Vw też montowali.

P.S. Przód i tył, czy opanowane zawieszenie ?
 
 
 
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-18, 09:42   

Sprawdzone :!: :lol:
Kolega ma 16V :-P

A co do zawiechy, to wczoraj przyszły sprężyny Monroe, a dziś zawias KYB :-)
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2018-01-26, 22:53   

Podziel się częściami -symbolami, czasem coś pasuje do mojej Charady z Applausa ;-) W końcu masy aut mamy podobne :-P
 
 
 
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-28, 22:02   

Charadowicz napisał/a:
Podziel się częściami -symbolami, czasem coś pasuje do mojej Charady z Applausa ;-) W końcu masy aut mamy podobne :-P


Amorki kupiłem takie :arrow: LINK nr części w KYB (z aukcji): 333172(prawy), 333173(lewy)

Natomiast sprężynki, to te :arrow: LINK
nr producenta: SP0438
 
 
DETT 


Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 90
Skąd: Miastko
Wysłany: 2018-02-18, 23:59   

Ło jakie tanie amory! Dawno nie szukałem nic do Daihatsu. Chyba fundnę swojemu staruszkowi nowy zawias na wiosnę. Ori KYB'y + springi MTS -35. Powrót do korzeni... :roll:

A wracając do głowic silników Hx. W Applausie I były dwie głowice. Big-port i Small-port. Big-port był w starszych silnikach, ale na 100% nie wiem do kiedy. Podejrzewam że do ok. '93. Potem pojawiła się głowica small-port, która bez większych zmian przeszła do Applausa II. Small-port wydaję się być bezpieczniejszą opcją do portingu i polerki kanałów. Big-port za to z pewnością da lepsze rezultaty, ale żywotność znacznie się zmniejszy. W normalnym użytku różnice są marginalne i dużo więcej da się ugrać np. modyfikacją samego tylko wałka rozrządu.
_________________
 
 
Boa1982 

Samochód: Daihastu Applause II
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-21, 12:32   

O jakiej modyfikacji piszesz :?:
Co tam można podziałać w tym kierunku :?:
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2018-02-22, 19:01   

:mrgreen: można ale raczej mało odporna jest aluminiowa jednostka na to. Bez udziwnień ponoć przy ok. 200 tyś silnik ma skłonność przegrzewania...np.
https://sprzedajemy.pl/piekne-daihatsu-applause-maly-przebieg-lpg-lodz-6bea9f-nr54756676

i nikt nie wie dlaczego tak się dzieje ;-)

silnik HD-EG De Tomaso ale czy osiągalny i w lepszym stanie niż obecny ...?
Są mody na wsadzenie silników toyoty, bardzo popularne w Pakistanie.

Sam mam w planie podmianę kolektora na 4-2-1 i dwururkę do kompletu od hondy ale boję się ruszać obecnego/odkręcać od głowicy, wszystko jest delikatne i nie wiem czy nie zepsuję z zachłanności o te 2-5 KM ;-)


Mam obecnie takie same amory -172, 173 i swoje sprężyny, tj 8,5 zwojów. Twoje są chyba 7,5 zwojów.
W zapasie mam nowe Bilstein, dedykowane 4878/9 na tył. Dedykowane KYB na mój tył to -174/175 gdzie jest różnica, nie wiem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8