Stuki na nierównościach |
Autor |
Wiadomość |
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-21, 08:22 Stuki na nierównościach
|
|
|
Witam,
ogólnie sirionik sprawuje się świetnie, ale od jakiegoś czasu nasila się odgłos stukania przy pokonywaniu nierówności np. dziur na asfalcie, ale również jest to słyszalne podczas zjazdu z progów zwalniających.
Oglądałem zawieszenie, sprawdzałem luz na swozniu wahacza poprzez ruszanie kołem na podnosniku i nic. Hałas ten dochodzi wyraźnie spod nóg kierowcy, gdzieś za grodzia silnika. Może to objaw maglownicy? Ale auto nie sciaga jadąc na wprost, kierownica nie drga w trakcie jazdy, na przeglądzie na nic nie zwrócono uwagi. Nie wiem co jeszcze może być. Rok temu wymieniłem łącznik stabilizatora ten od kierowcy i jakby tylko na chwilę było lepiej ale nie wiem czy to nie moje subiektywne odczucie. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem bo osobiście drażni mnie coś takiego:) |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-04-21, 08:40
|
|
|
Najprawdopodobniej tulejki w maglownicy się kończą? Przy elektrycznym wspomaganiu nie są smarowane i szybciej się zużywają.
Reszta jest tam w zawiasie prawie niezniszczalna. Czasem sworzeń poleci przy bardzo dużym przebiegu. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-21, 16:38
|
|
|
A czy da się to jakoś zdiagnozować? Czy masz na myśli tulejki prowadzące listwe zebata? Przyznam że ostatnio zauważyłem że na oslonach drążków kierowniczych mam trytytki a nie metalowe opaski. Może ktoś już to robił, albo wymieniał drążki? Może da się wykryć luz szarpiac na boki drazkiem?
Na pewno jest to coś gluchego-metalicznego. Jak patrzyłem na sworzen i tuleje wahacza to wyglądają dobrze. Przebieg mam raczej prawdziwy ok 140000km, bo do ponad 100tys mam wpisy w książce serwisowej. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-04-21, 20:13
|
|
|
Cytat: | A czy da się to jakoś zdiagnozować? |
Na kanał lub podnośnik. Łapiesz za drążek przy maglownicy i szarpiesz góra/dół. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-21, 21:09
|
|
|
Ok, czyli standardowa procedura jak przy wymianie drążka, sprawdzę i dam znać. Dzięki. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
nielot
Samochód: Sirion 1,3
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lut 2018 Posty: 36 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-04-26, 16:35
|
|
|
Typowa przypadłść Siriona. |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-27, 23:55
|
|
|
Sprawdziłem i jest wyczuwalny lekki luz na maglownicy, pewnie tak jak mówicie na tulei od strony kierowcy. Nie ma tragedii, na drazkach kierowniczych luzu nie ma.
Czy w maglownicy jest jakaś śruba do drobnej regulacji luzu? Mam serwisowke ale wolę spytać czy ktoś tego już nie robił? |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-04-28, 08:31
|
|
|
Cytat: | Czy w maglownicy jest jakaś śruba do drobnej regulacji luzu? |
Mam na wierzchu maglownicę od Trevis-a i żadnych śrub tam nie widzę.
Swoją z Materii oddałem do speca od maglownic. Wymienił tuleję i jest spokój co najmniej na kolejne 100tys. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-28, 16:57
|
|
|
W takim razie mam pytania:
- czy sam wyciagales cała maglownice, dużo z tym roboty? Trzeba sanki opuszczać?
- do wymiany idzie tylko jedna tuleja?
- ile kosztowała taka naprawa?
Mam plan pojeździć tym autem że 3-4.lata i nie wiem czy się za to brać czy olac, ale osobiście nie lubię jak coś wali mi w podwoziu.
Od kupna jakieś 2.5 roku tylko trochę bardziej zaczęło pukać. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-04-28, 21:00
|
|
|
Cytat: | W takim razie mam pytania: |
Oddałem całe auto na wymianę tulei. Doszedł jeszcze sworzeń wahacza, więc jeden wahacz też został wymieniony. Za wymianę tulei i wahacza dałem za dużo bo 600zł plus koszt wahacza. Da się to zrobić taniej.
Nie wiem czy maglownica była wyciągana. Nie wiem nawet czy mnie nie orżnęli.
Nie stuka. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-28, 21:47
|
|
|
No właśnie mam wątpliwości co do wymiany tulejki w maglownicy, jakoś tego nie widzę. Wg serwisówki jak byk jest śruba, sprężyna i element dociskający zębatkę:
tutaj przykład z innego daihatsu str. 20
http://www.auto-detal.ru/...170/0127_18.pdf
wg mnie można to w granicy rozsądku spróbować podregulować, robiłem coś takiego niedawno w innym aucie i pomogło.
Muszę tylko sprawdzić jak się to rozkręca.
Wstępnie sprawdziłem, że jest tam nakrętka kontrująca (cienka) i wkręcany trzpień (chyba na jakiś sześciokąt) a środku jest potem sprężyna.
Tutaj w tej aukcji widać to dobrze:
https://allegro.pl/oferta/maglownica-przekladnia-sirion-m3-justy-iv-2005-eu-9080573896
Ciekawe czy z dołu jest w miarę łatwy dostęp.
Sama maglownica jest prymitywna w budowie, spróbuję się do niej na dniach dobrać.
Tutaj pytanie: jaki nr katalogowy może mieć prowadnica w maglownicy (element dociskany przez sprężynę) tzw. "guide, rack" - w serwisówce oznaczony literą "l" a w PDF tym powyżej nr 12.
Może w Agmarze by mieli? |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
masanie
Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 23 Skąd: mazury
|
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-29, 08:51
|
|
|
Jeszcze nie próbowałem się do tego dostać. Muszę jechać na kanał do garażu mojego ojca. W serwisówce są dwie strony na temat regulacji, dobrze byłoby przy okazji wykręcić śrubę regulacyjną, wyjąć sprężynę i prowadnicę. Co się da wyczyścić i nasmarować, a potem skręcić i wyregulować.
Na pewno dam znać.
Co do poduszki amora to ja szukałbym czegoś z SKF, akurat ta firma mnie nie zawiodła. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-04-30, 14:40
|
|
|
Tak wygląda to na maglownicy. Nie ma tam żadnych śrub. Drążek wchodzi w tuleję wewnątrz maglownicy. To ona się wyciera.
Klikajcie na obrazek aby wyświetlić.
2020-04-30 14.36.24.jpg Maglownica drążek wewnętrzny w tulei. |
|
Plik ściągnięto 222 raz(y) 319,62 KB |
2020-04-30 14.36.04.jpg Maglownica prawy koniec. |
|
Plik ściągnięto 141 raz(y) 275,81 KB |
|
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-04-30, 16:07
|
|
|
To co pokazujesz to chyba końcówka prawa od strony pasażera? Śruba regulacyjna jest przy wejściu kolumny kierowniczej do maglownicy. Patrzylem na rozne zdjecia od roznych modeli daohatsu. Nią się kasuje luz oczywiście pod warunkiem że sama maglownica nie jest zupełnie rozklekotana.
Najłatwiej to sprawdzić poprzez szarpanie drążkiem kierowniczym w poprzeg, jak luz jest praktycznie niewyczuwalny a przy kręcenia kierownica na postoju lekko stuka to właśnie luz kasuje się ta śruba. Tylko na wyłączonym silniku. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
|