Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki na nierównościach
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-04-30, 17:58   

Cytat:
Śruba regulacyjna jest przy wejściu kolumny kierowniczej do maglownicy.

Ona kasuje luz na listwie zębatej względem zębatki. Na nic nie zda się przy wytarciu tulei a to ona jest przyczyną luzów na drążku.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-30, 18:17   

Oczywiście masz rację. Tylko jak pisałem wcześniej ja nie mam luzu poprzecznego przy końcu obudowy magla (przynajmniej od strony kierowcy, gdzie cała listwa zebata są najbardziej obciazone). Gdyby był luz w tych miejscach co na zdjęciach to cały magiel do regeneracji lub wymiany. Oczywiście nie mam pewności czy regulacja pomoże, spróbuje to zrobić, gdyż identyczny objaw jak pisałem wcześniej miałem w drugim aucie, do którego kupiłem nawet drążek kierowniczy żeby to wymienić bo trzymając ręką i kręcąc kierownicą czułem jakby był luz na przegubie kulowym. Jak się później okazało, po odpieciu końcówki drążka od zwrotnicy drążek i przegub kulowy były w super stanie. No to próba z regulacja na maglu. Śrubę przekrecilem o jakieś 45 stopni i nic nie stuka. Dodam, że nie było luzu poprzecznego na listwie tuż przy wyjściu z obudowy magla tam gdzie wkrecony jest drążek kierowniczy.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
nielot 

Samochód: Sirion 1,3
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 36
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-05-03, 15:38   

karloss napisał/a:
To co pokazujesz to chyba końcówka prawa od strony pasażera? Śruba regulacyjna jest przy wejściu kolumny kierowniczej do maglownicy. Patrzylem na rozne zdjecia od roznych modeli daohatsu. Nią się kasuje luz oczywiście pod warunkiem że sama maglownica nie jest zupełnie rozklekotana.
Najłatwiej to sprawdzić poprzez szarpanie drążkiem kierowniczym w poprzeg, jak luz jest praktycznie niewyczuwalny a przy kręcenia kierownica na postoju lekko stuka to właśnie luz kasuje się ta śruba. Tylko na wyłączonym silniku.
Tu masz 50 stron o naprawie przekładni.
http://www.passo.su/forum...voy-reyke-t1200
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-05-17, 17:39   

Cześć dobrałem się do tej maglownicy. Regulacja śrubą sporo wyciszyła stuki, ale wyrobione tulejki niestety dają znać dalej.

Ja robiłem tak:
-odkręciłem maglownicę przez komorę silnika używając 2, czasami 2,5 przedłóżki na dużą treszczotkę + przegłób przy nasadce 14mm.
-rozpiąłem krzyżak przez wnętrze auta
-od strony kierowcy odkręciłem mocowanie wahacza do podłóżnicy o raz mocowanie sanek. Bez opuszczenia sanek o +-5cm nie dałem rady wysunąć maglownicy.
-pobawiłem się śrubą regulacyjną,

Jest duzo lepiej, wcześniej grzechotało cały czas.
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-19, 18:25   

Czy da się dobrać do tej śruby bez zdejmowania magla?
Które tulejki masz wyrobione? Te przy drazkach kierowniczych?
Oprócz klucza płaskiego do tej śruby potrzebny jest jakiś klucz szesciokatny?
Druga sprawa czy do siriona II pasuje magiel od innego modelu daihatsu? Ktoś to przerabial?
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-05-19, 22:51   

Cytat:
czy do siriona II pasuje magiel od innego modelu daihatsu? Ktoś to przerabial?

Zapewne od Materii? To technicznie to samo auto w innej skórce. Być może da się włożyć także od L251/651 i od L276 ale pewnie z innymi drążkami bo tam jest mniejszy rozstaw kół.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-05-20, 11:39   

karloss napisał/a:
Czy da się dobrać do tej śruby bez zdejmowania magla?
Które tulejki masz wyrobione? Te przy drazkach kierowniczych?
Oprócz klucza płaskiego do tej śruby potrzebny jest jakiś klucz szesciokatny?
Druga sprawa czy do siriona II pasuje magiel od innego modelu daihatsu? Ktoś to przerabial?


Wątpie czy się da. Ona jest zakryta sankami. Robiłem wszystko z lewarka. Może z podnośnika coś więcej widac i można by inny sposób opracować.
Tulejki te w maglownicy na wyjściu.

Do tej regulacji to płaski klucz jakiś duży do nakrętki (ja kręciłem żabą) i do śruby regulacyjnej imbus 14mm chyba. Ja wziąłem śrubę od wahacza i zakontrowałem nakrętką robiąc klucz. Dokręciłem do oporu (ręką) i cofnąłem o 1/4 obrotu. Oczywiście regulacja w maksylym skręcie w lewo.
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-20, 17:04   

Dziś próbowałem dobrać się do tej śruby z kanału. No niestety. Faktycznie nie da się do niej dobrać, sanki zasłaniają. Sprawdziłem luzy podnosząc na przemian koła przednie. Poprzecznych luzow na drazkach kierowniczych nie stwierdziłem. Puka w obudowie przekładni przy wejściu kolumny kierowniczej. Mam też minimalny luz na drążku prawym. To też może pukać. Generalnie tragedii nie ma jak na 142 tyś. km.
Przy okazji obejrzałem go pod spodem, lekka korozja praktycznie tylko na wahaczach, reszta w super stanie - kiedyś ktoś położył baranka. Silnik suchy.
A co do magla to zastanowię się czy nie oddam go do regeneracji.
Ciekawe ile taka impreza będzie kosztować. Zobaczymy, ewentualnie dam sobie spokój, przewiduje jeszcze ze dwa lata pojeździć i pewnie pomyśleć o czymś nowszym.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-05-23, 08:18   

Ppwiem Ci ze za pierwszym razem bylo troche motania. Mysle ze za drugim podejsciem 20min i maglownica na wierzchu. Ta regulacja naprawde duzo pomogla.
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-23, 23:41   

masanie napisał/a:
Ppwiem Ci ze za pierwszym razem bylo troche motania. Mysle ze za drugim podejsciem 20min i maglownica na wierzchu. Ta regulacja naprawde duzo pomogla.


A powiedz, jak odkrecales mocowanie sanek to odkrecales obie śruby po prawej i lewej? Czy tylko srube od kierowcy? Robiłeś coś potem z geometrią? Nie ma problemu z tymi srubami? Zastanawiam sie czy nie spróbować regulacji ale strach żeby jakiejś śruby nie urwac:)
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-05-25, 07:39   

karloss napisał/a:
masanie napisał/a:
Ppwiem Ci ze za pierwszym razem bylo troche motania. Mysle ze za drugim podejsciem 20min i maglownica na wierzchu. Ta regulacja naprawde duzo pomogla.


A powiedz, jak odkrecales mocowanie sanek to odkrecales obie śruby po prawej i lewej? Czy tylko srube od kierowcy? Robiłeś coś potem z geometrią? Nie ma problemu z tymi srubami? Zastanawiam sie czy nie spróbować regulacji ale strach żeby jakiejś śruby nie urwac:)



Odkręcałem tylko od kierowcy mocowanie sanek i tą "blaszke" co łączy wachacz z podwoziem.
Łapką opuszczałem sanki około 4-5cm. Przyda się ktoś do pomocy (chyba że opuscisz z dwóch stron to dasz rade sam). Sruby odrkęcałem kluczem udarowym z lidla.
Kierownice musiałem potem ustawić na wprost. (żeby tego nie robić to ustaw maglownicę na maxa w prawo, zablokuj kierownicę i dopiero rozpinaj krzyżak).
Geometrii nie ruszałem bo w sumie nic tu się nie zmieniło.
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 21:36   

Dzięki za cenne wskazówki.
Zastanawiam się jeszcze czy ewentualnie warto się pchać w nowe zamienniki tych maglownic, jakiej sa jakości? Macie na ten temat jakieś zdanie?
Tak się zastanawiam jak mam się za to brać to albo pełna regeneracja albo wstawić nowy zamiennik który jak ma wytrzymać nawet 30 tyś. km to moja żona za 10 lat osiagnie taki przebieg:)
Sama regulacja śruby będzie na chwilę.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-05-28, 10:51   

karloss napisał/a:
Dzięki za cenne wskazówki.
Zastanawiam się jeszcze czy ewentualnie warto się pchać w nowe zamienniki tych maglownic, jakiej sa jakości? Macie na ten temat jakieś zdanie?
Tak się zastanawiam jak mam się za to brać to albo pełna regeneracja albo wstawić nowy zamiennik który jak ma wytrzymać nawet 30 tyś. km to moja żona za 10 lat osiagnie taki przebieg:)
Sama regulacja śruby będzie na chwilę.



Jakbyś regenerowal to daj znać gdzie, co zrobili i ile kosztowało.
Jak kupisz nową to też pokaż co kupiłeś:)
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-30, 15:25   

Zapadła decyzja - w przyszłym tygodniu wymieniam magiel na nowy zamiennik. Ceny regeneracji oscylują w okolicy 400-500 zł, więc całkiem sporo.
Przed robotą mam kilka pytań:

1. ustawiam kierownicę max w prawo i blokuję

2. odkręcam po dwie śruby od góry, z komory silnika stojąc z przodu auta:
śruby maglownicy po lewej
śruby maglownicy po prawej

3. odpinam krzyżak i tutaj mam pytanie, czy chodzi o krzyżak na kolumnie kierowniczej od strony komory silnika pod gumową osłoną? Zaznaczyłem na powyższym zdjęciu i na poniższym rysunku z serwisówki.
śruba przekładni / krzyżaka

4. odkręcam śrubę/y od sanek i czy chodziło również o śrubę - tą od wahacza, zaznaczoną na poniższym rysunku z serwisówki?
śruby sanek

Z której strony najwygodniej jest wyciągać magiel? Od kierowcy?

Przy okazji wymieniam końcówki drążków kierowniczych. Mam nadzieję, że jakiś niespodzianek nie będzie po drodze.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-05-31, 17:11   

karloss napisał/a:
Zapadła decyzja - w przyszłym tygodniu wymieniam magiel na nowy zamiennik. Ceny regeneracji oscylują w okolicy 400-500 zł, więc całkiem sporo.
Przed robotą mam kilka pytań:

1. ustawiam kierownicę max w prawo i blokuję

2. odkręcam po dwie śruby od góry, z komory silnika stojąc z przodu auta:
śruby maglownicy po lewej
śruby maglownicy po prawej

3. odpinam krzyżak i tutaj mam pytanie, czy chodzi o krzyżak na kolumnie kierowniczej od strony komory silnika pod gumową osłoną? Zaznaczyłem na powyższym zdjęciu i na poniższym rysunku z serwisówki.
śruba przekładni / krzyżaka

4. odkręcam śrubę/y od sanek i czy chodziło również o śrubę - tą od wahacza, zaznaczoną na poniższym rysunku z serwisówki?
śruby sanek

Z której strony najwygodniej jest wyciągać magiel? Od kierowcy?

Przy okazji wymieniam końcówki drążków kierowniczych. Mam nadzieję, że jakiś niespodzianek nie będzie po drodze.

1 kiere zablokuj jak juz poluzujesz srube krzyzaka bo nie wiadomo w jakim bedzie polozeniu, czy wlozysz klucz.
2 tak
3 tak to ta sruba. Odkrecasz od wewnatrz auta bo za pedalami ta guma jest przylapana obejma na 3 srubki.
4 tak to te sruby. Jak je odkrecisz tylko od kierowcy to trzeba brecha odgiac (opuscic) sanki tak o okolo 5cm. Mozna podwazyc i wlozyc jakis klocek w miejce tej sruby sanek po lewej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8