Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Możliwość tankowania E10
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
  Wysłany: 2023-12-31, 10:36   Możliwość tankowania E10

Ponieważ sprawa staje się od jutra bardzo aktualna postanowiłem zebrać dostępne informacje na temat możliwości tankowania E10 do Daihatsu.
Najwięcej pewnych informacji można znaleźć na niemieckiej stronie Daihatsu poświęconej paliwu E10:
https://www.daihatsu.de/e-10/
Wynika z niej, a właściwie z dokumentu w pdf zawartego na niej, że fabrycznie do tankowania E10 przystosowane są:
CHARADE NSP VNKKH**** wszystkie wyprodukowane od marca 2011
SIRION M3 JDAM3**** wszystkie wyprodukowane od września 2004
MATERIA M4 JDAM4** wszystkie wyprodukowane od września 2006
TERIOS J2 JDAJ2*** wszystkie wyprodukowane od stycznia 2006
CUORE L276 od numeru VIN JDAL276S001105700, wyprodukowane od kwietnia 2008
COPEN L881 od numeru VIN JDAL881K000004707, wyprodukowane od kwietnia 2008
TREVIS L651 od numeru VIN JDAL651S000009008, wyprodukowane od maja 2008

Tankowanie E10 do pozostałych modeli według producenta grozi rozszczelnieniem zbiornika lub układu paliwowego. Tyle w teorii. Wielu specjalistów ma jednak na ten temat inne zdanie. Np:
https://youtu.be/EOJoNlEVNyo?si=y5wDnqkalsDX9TMg

Daihatsu w tym dokumencie pdf pisze też, że są dostępne zestawy do konwersji starszych modeli. Myślę, że to pole do popisu m.in. dla Agmar-u. Podejrzewam, że chodzi o zestaw uszczelek i/lub przewodów paliwowych.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-31, 12:43   

To by było super. W modelach z wtryskiem to przecież będą pewnie 2 wężyki i kilka o ringów?
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Kfostek 

Samochód: terios J102
Wiek: 54
Dołączył: 01 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2023-12-31, 14:01   

No to zagwozdka. Kolega w innym poście pisze, że k3ve to to samo co silnik toyoty jakiś tam. A w tym pdf stoi, że wszystkie toyoty od 98 roku mogą. Z logicznej dedukcji wynika, że toyota cami też, bo tam tylko jakiś avensis jest wyłączony. Nazwijcie mnie foliarzem, ale według ,mnie to ściema i spisek. Dziękuję.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1944
Skąd: Białystok
Wysłany: 2023-12-31, 14:20   

Kfostek napisał/a:
No to zagwozdka. Kolega w innym poście pisze, że k3ve to to samo co silnik toyoty jakiś tam. A w tym pdf stoi, że wszystkie toyoty od 98 roku mogą. Z logicznej dedukcji wynika, że toyota cami też, bo tam tylko jakiś avensis jest wyłączony. Nazwijcie mnie foliarzem, ale według ,mnie to ściema i spisek. Dziękuję.

Nie silnik jest problemem przy E10 tylko instalacja paliwowa.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9