Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty
Autor Wiadomość
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-01, 11:51   Falujące obroty

Witam wszystkich użytkowników forum.
Mam problem z Daihatsu YRV 1.3 4wd 2001r.
Problem pojawił się około 2 miesiące temu - świecący CheckEngine i zdecydowanie zbyt duże spalanie. Komputer wykrył błąd sondy Lambda - kupiłem i wymieniłem, spalanie tak jakby się odrobinę zmniejszyło, jednak wciąż jest zdecydowanie za duże. Do tego doszło falowanie obrotów na biegu jałowym - na benzynie 1100 - 1500, na LPG czasami nawet i do 2000. Oddałem teraz do mechanika, ale właśnie dostałem tel. że nie wie co tam jest nie tak. Może Wy pomożecie?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-01, 15:33   

Za falowanie obrotów może być odpowiedzialny silnik krokowy.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 116
Skąd: Głowno
Wysłany: 2019-03-01, 16:54   

Zdarzały się chwilowe falowania nawet do 3500 ale same przechodziły.
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 116
Skąd: Głowno
Wysłany: 2019-03-01, 16:55   

Zbyt duże spalanie to na jakim poziomie?
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-18, 19:25   

Przeczyściłem przepustnicę i silnik krokowy - pomogło na jakiś tydzień, wczoraj obroty na jałowym szaleją jak nie wiem co. W takim wypadku podejrzewam, że silnik krokowy jest całkiem do wymiany. Pytanie, gdzie można dostać taki?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-18, 20:58   

Używanych, kompletnych przepustnic za grosze jest bez liku ma Allegro/OLX.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-16, 10:26   

Kompletna przepustnica wymieniona, lecz problemów ciąg dalszy.
Na zimnym silniku obroty są okej, silnik chodzi raczej cicho, natomiast jak się rozgrzeje to obroty wzrastają do na luzie do ok. 1600-1900, silnik też przy tym zaczyna głośno chodzić. Są spadki mocy - np. ruszam i jak wrzucę na dwójkę to przez chwilę tak jakby nie miał siły jechać. Komputer wywala błąd zmiennych faz rozrządu. Wydaje mi się, że czujnik zmiennych faz rozrządu jest uszkodzony mechanicznie - brakuje wtyczki, jest tak jakby urwany.
Teraz pytanie - skąd najlepiej wziąć taki czujnik? Na allegro nie widzę do YRV. Czy będzie pasować z innego modelu Daihatsu? Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-16, 11:13   

Cytat:
Wydaje mi się, że czujnik zmiennych faz rozrządu jest uszkodzony mechanicznie - brakuje wtyczki, jest tak jakby urwany.
Teraz pytanie - skąd najlepiej wziąć taki czujnik? Na allegro nie widzę do YRV. Czy będzie pasować z innego modelu Daihatsu? Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Dopiero teraz o tym piszesz?
Czujnik jest do zdobycia. Występuje pewnie w wielu autach i to zapewne typowy czujnik produkcji Mitsubishi tak jak pozostałe? Sprzedawałem jeden z demontażu koledze z forum w ub. roku ale on chyba miał drugi i kupił na zapas a wiem, że u niego przyczyna była inna?
W ostateczności można ściągnąć z amayama.com jeśli Soiret ustali numer katalogowy?
Przeczytaj co jest wytłoczone na czujniku. Malutkimi literkami jest numer.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-16, 12:45   

Wrzucam zdjęcia:
https://www.dropbox.com/s...121036.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/excf9uaizbo6t7n/IMG_20190416_121042.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...121111.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...121052.jpg?dl=0
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-16, 17:16   

To zawór zmiennych faz a nie czujnik faz. Tam nie ma żadnej wtyczki tylko przewód olejowy z okolic filtra oleju.
Czujnik jest w obudowie paska rozrządu.
To czego brakuje?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-16, 19:20   

Tak, chodziło mi o zawór nie o czujnik, mój błąd.
Proszę zobaczyć, tutaj na praktycznie identycznei wyglądającym zaworze z Yarisa jest jeszcze czarne gniazdo:
https://allegro.pl/oferta/zawor-zmiennych-faz-rozrzadu-toyota-yaris-1-3-1-5-7245819680?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=YmE1NTc3ZDktMmQ3MC00NTg4LTg1YWEtYTNhOTJmY2E4YWM2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=502b4d7d-caab-430c-88e5-2bb449c86282
, które powinno być w miejscu zaznaczonym kółkiem:
https://www.dropbox.com/s...121052.jpg?dl=0

Więc przewód jest niepodłączony, bo nie ma do czego go podłączyć w zaworze. Pytanie skąd wziąc taki zawór do YRV 1.3 87km? Czy może będzie pasował od innego modelu Daihatsu albo może nawet ten od Yarisa?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-16, 20:29   

seventh napisał/a:
Pytanie skąd wziąc taki zawór do YRV 1.3 87km? Czy może będzie pasował od innego modelu Daihatsu albo może nawet ten od Yarisa?

Sądziłem, że to 1.0 EJ-VE? Przegapiłem info w pierwszym poście. Skoro to K3-VE to oczywiście, zawór z Yarisa 1.3 2SZ-FE powinien pasować bo to ten sam silnik. Może się tylko okazać, że np. wtyczka jest inna, więc to trzeba zweryfikować.
Na Twoim miejscu poczekałbym jednak na Sioret-a żeby sprawdził właściwy numer katalogowy albo proś go na PW. Pewnie ma już dosyć sprawdzania w Microcat ale próbuj.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-19, 16:50   

Ogarnąłem sobie od znajomego taki zawór do Yarisa i generalnie wygląda na to, że jest identyczny. Problemem jest to, że nie mogę zlokalizować kabla do podłączenia tego zaworu, do czego on powinien być konkretnie podpięty?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1236
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-19, 23:47   

seventh napisał/a:
do czego on powinien być konkretnie podpięty?

Zaznaczyłem na zielono co trzeba. To chyba ten zawór?

K3VEelectical1.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 191,75 KB

K3VEelectrical2.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 194,37 KB

_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-20, 09:48   

Dzięki za schematy, jak ogarnę się ze świątecznymi przygotowaniami to będe szukał. Zauważyłem jedną różnicę w zaworze który jest u mnie, a tym toyotowskim: mianowicie te wcięcia są jakby na odwrót, czyli po tej stronie gdzie w oryginalnym są 3 w toyotowskim są 2, i na odwrót - czyli jakby mocowanie jest z drugiej strony. Czy to ma jakieś znaczenie, czy niezależenie od tego jak to się wsadzi będzie okej?

Foto: https://www.dropbox.com/s...210423.jpg?dl=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 11