Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty biegu jałowego
Autor Wiadomość
autogaz

Samochód: Daihatsu Materia Black Edition
Dołączył: 08 Sie 2023
Posty: 39
Skąd: Kielce
Wysłany: 2024-12-19, 21:21   Obroty biegu jałowego

Witam wszystkich, Daihatsu Materia 1.5 rok 2010...auto stało od czerwca u lakiernika, było odpalone sporadycznie i teraz po odpaleniu trzyma obroty 2000 na biegu jałowym, ma tak cały czas nawet jak się rozgrzeje, czasami po dłuższej pracy zaczyna na chwilę opadać z tych obrotów i za chwilę ponownie się podnosi. Przepustnica umyta na zimnym i nic...jakiś silnik krokowy tam występuje ?
Dodam , że akumulator kilka razy się rozładowął podczas tego postoju..jakieś podpowiedzi?

z góry dzięki za info
 
 
autogaz

Samochód: Daihatsu Materia Black Edition
Dołączył: 08 Sie 2023
Posty: 39
Skąd: Kielce
Wysłany: 2024-12-29, 13:17   

Szanowni ... ktoś coś podpowie ? czy poza czujnikiem temperatury płynu chłodzącego coś jeszcze steruje ssaniem ??? silnik rozgrzany na biegu jałowym podciśnienie w kolektorze ssącym około 0.30 kPa, czyli norma, korekty długie na poziomie - 45 % , a krótkie około - 10 % czyli bardzo źle !! silnik cały czas jest przelewany paliwem i to bardzo mocno...generalnie jest mega bogata mieszanka..co się mogło zdarzyć przez ten czas kiedy auto stał ...jedyna przyczyna jaka mi przychodzi do głowy to to, że stał długi czas z podpiętym lecz całkowicie rozładowanym akumulatorem i tak się zastanawia czy mogło to narobić bałąganu w ECU samochodu :?: :?:
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1973
Skąd: Białystok
Wysłany: 2024-12-29, 23:19   

A jeździłeś w ogóle nim trochę? ECU po takim postoju musi zebrać nowe dane pomiarowe i na nowo nauczyć się silnika.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
autogaz

Samochód: Daihatsu Materia Black Edition
Dołączył: 08 Sie 2023
Posty: 39
Skąd: Kielce
Wysłany: 2024-12-31, 15:44   

Joki napisał/a:
A jeździłeś w ogóle nim trochę? ECU po takim postoju musi zebrać nowe dane pomiarowe i na nowo nauczyć się silnika.

nie jezdziłem, ale dzisiaj coś wyłapałem... poukładam sobie to w całość i napiszę co i jak wraz ze zdjęciami :)
 
 
autogaz

Samochód: Daihatsu Materia Black Edition
Dołączył: 08 Sie 2023
Posty: 39
Skąd: Kielce
Wysłany: 2025-01-01, 12:11   

... a więc wczoraj zrobiłem próbę i zatkałem całkowicie dolot powietrza do filtra powietrza i auto tak jak miało duże obroty tak nic się nie zmieniło pomimo całkowitego zamknięcia dopływu powietrza do filtra , sonda stoi na dole , korekty w bardzo dużym minusie ( długa - 45%, krótka -15% ) - wniosek gdzieś przez przepustnicę dostaje się dużo powietrza . I tak..w górnej części przepustnicy na jej tylnej ściance jest spory otwór który jest dolotem powietrza regulowanym przez silnik krokowy zwany regulatorem biegu jałowego ...po przytkaniu palcem tego otworu obroty spadają do normalnych obrotów biegu jałowego , sonda lambda zaczyna pracować od dołu do góry sinusoidalnie , a korekty zbliżają się do 0 , czyli wszystko wraca do normy ...Wydaje mi się , prawidłowo działający regulator na zimnym silniku ma dopuścić sporo powietrza czego efektem są podniesione obroty silnika , ale jak tylko temperatura silnika zaczyna rosnąć tak ten regulator ma za zadanie zamknąć dopływ powietrza przez wyżej wspomniany otwór w górnej części przepustnicy tym samym wyłączyć ssanie, a co za tym idzie opuścić obroty do normalnych obrotów biegu jałowego... obawiam się, że zwykły zbieg okoliczności - auto długo stało i regulator biegu jałowego się zablokował w pozycji otwartej - zepsuł się ....
...taką mam teorię ...
Mam klienta , któremu sprzedałem siriona 1.3 i poproszę go o możliwość podmiany przepustnicy celem sprawdzenie moich podejrzeń :lol:
 
 
Mały v8 

Samochód: Materia
Dołączył: 03 Gru 2023
Posty: 43
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2025-01-01, 22:10   

Weź to złóż i normalnie pojeździj. Kiedyś też jakieś audi V6 odpalałem na za małym napięciu akumulatora,tez zaczął fisiować krokowy, przepustnica, niby nie było błędów ale głupiał, i po kilkunastu odpaleniach i jakiś 100 kilometrach dopiero się zaadoptował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 9