 |
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.
|
EJ-VE głośna praca silnika (wariator?) |
Autor |
Wiadomość |
Blitzen123
Samochód: Daihatsu Cuore 2003 1.0
Dołączył: 30 Wrz 2022 Posty: 1 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2022-09-30, 15:55 EJ-VE głośna praca silnika (wariator?)
|
|
|
Witam serdecznie,
Niedawno kupiłem Daihatsu Cuore 1.0 2003r. Silnik EJ-VE automat z filtrem powietrza nad silnikiem. Silnik chodzi praktycznie jak diesel, klepie strasznie czy zimny czy ciepły. Poza tym nie ma żadnych większych wibracji, ma moc w całym zakresie obrotów. Zalany 10w40 (planuje płukankę i użycie 5w30)
Myślałem, że mogą to być szklanki lecz bardzo miła Pani z agmar od razu zwróciła uwagę na wariator (koło zmiennych faz rozrządu) i teraz pytanie.
Jeśli okaże się, że wariator jest do wymiany:
-Kupić używany bez luzu
-Kupić nowy ~120 dolarów z przesyłką do PL (niewiadomo jak z dostępnością)
Przy okazji, czy znacie może kogoś w okolicach Katowic co zdiagnozowałby problem? Wiem, że opis to wróżenie trochę z fusów, ale może wiecie z doświadczenia co może go trapić?
Poniżej film ukazujący problem:
https://www.youtube.com/shorts/MoPn62MDmO4 |
|
|
|
 |
Joki
Administrator

Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1976 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2022-10-01, 20:39
|
|
|
Jedyne co mogę napisać na ten temat to, że chodzi może być na rzeczy. Kiedyś, ktoś z forum kupił ode mnie wałki razem z wariatorem że sprawnego silnika ponieważ okazało się, że u niego ktoś do EJ-VE zamontował walki z EJ-DE, przez co generowane były błędy z systemu zmiennych faz. Okazało się, że po wymianie wałków silnik zaczął pracować znacznie głośniej i klekotać jak Diesel chociaż wariator był na 100 procent sprawny.
Nie wiem jak się sprawa skończyła ale to potwierdza tylko, że położenie wałków może mieć wpływ na to zjawisko. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
 |
Barista
Samochód: Bmw e61
Wiek: 48 Dołączył: 21 Gru 2019 Posty: 8 Skąd: Elbląg, Nagold
|
Wysłany: 2023-06-12, 12:15
|
|
|
Witam, mam podobny problem z L276 , tyle ze tu nie ma klekotu Diesla, a objaw jest taki ze jadąc autostrada np na 4 tym biegu auto traci moc i szarpie, dodaje gazu a auto nie ma mocy , nie przyspiesza.
Dzwonilem do Pani Agnieszki z Agmar Serwis a ona ze brak mocy najczesciej spowodowany jest wadliwa swieca /swiecami zaplonowymi lub cewki zaplonowe sa do wymiany. Turecki handlarz, co ciekawe tez twierdzi ze to cewki.
Jest to moje drugie Daihatsu Cuore L276 w tamtym mialem podobny problm ale go nie diagnozowalem , auto sprzedlem.
Pytanie do was forumowiczow , czy wymiana cewek i swiec powinna zalatwic sprawe?!
Dodam jeszcze ze swieci sie kontrolka Check engine ale bledy z OBDII pokazuje trzy błędy U0156 U0121 U0001 , jak w zamieszczonym foto C:\Users\krzys\Downloads\1686564090979 (1).jpg tyle co to ma wspolnego z cewkami lub swiecami zaplonowymi?
Zostaje mi oddac auto lub z nim zostac o ile wymieni komplet swiec i cewek na nowy. Wklei bym zdjecia ale cos nie moge...
Co począć??? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|