To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Wahacze do m301

JarosZdg - 2021-05-22, 00:12
Temat postu: Wahacze do m301
Witam szanownych forumowiczów, mam pytanko odnośnie wahaczy do siriona II, montował ktoś może wahacze Yamato? A jeśli tak to jak je oceniacie?.
Jestem rozdarty między regenerowanymi z agmaru a nowymi z Yamato, mogę je dostać za około 190zl sztuka i nie mogę się zdecydować :mrgreen: może ktoś mądrzejszy coś podpowie :-P
Na logikę to jednak nowy wahacz powinien być lepszy bo jego konstrukcja nie jest wypracowana a jednak regenerowane mają nowe tuleje i sworznie ale konstrukcja metalowa swoje już w tylek dostala :roll:

Joki - 2021-05-22, 08:30

Mam w Materii nowy Moog od 7tys. km. Pewnie to ten sam Chińczyk co ten Yamato? Wolałbym chyba regenerowany oryginał ale mechanik postawił mnie przed faktem dokonanym, więc dałem już spokój. Na razie działa ale co to jest 7tys. km?
mersiant - 2022-08-11, 15:57

Joki napisał/a:
Mam w Materii nowy Moog od 7tys. km. Pewnie to ten sam Chińczyk co ten Yamato? Wolałbym chyba regenerowany oryginał ale mechanik postawił mnie przed faktem dokonanym, więc dałem już spokój. Na razie działa ale co to jest 7tys. km?

Trochę czasu minęło od tego posta więc podejrzewam, że trochę więcej niz 7kkm zrobiłeś już. Jak te wahacze jeszcze całe? Moje regenerowane w agmarze po 20kkm padły i szukam czegoś nowego

Joki - 2022-08-11, 16:14

Napisałem już to samo na FB. Zaraz potem sprzedałem autko i nie wiem co dalej.
CooMen - 2022-08-12, 16:47

Hej
Opisałem w dziale Materii , to ten sam wahacz.

http://www.regeneracja.bytom.pl/

Moim zdaniem regenerowany, mam prawy z Yamato już drugi.
Lewy regenerowany trwalszy.

Pozdrawiam

nielot - 2022-08-16, 07:22

Chcę przypomnieć że regeneracja elementów zawieszenie i układu kierowniczego jest prawnie zabroniona. Na czym polega ta regeneracja ? Prasowanie starej końcówki? Wycięcie starej i dospawanie nowej ?Dospawanie gwintowanej tulejki z tzw. kamieniem i dociskanie ? Ciekaw jestem co SKP mówi jak taką przeróbkę zobaczy....
Joki - 2022-08-16, 17:12

nielot napisał/a:
Chcę przypomnieć że regeneracja elementów zawieszenie i układu kierowniczego jest prawnie zabroniona. Na czym polega ta regeneracja ? Prasowanie starej końcówki? Wycięcie starej i dospawanie nowej ?Dospawanie gwintowanej tulejki z tzw. kamieniem i dociskanie ? Ciekaw jestem co SKP mówi jak taką przeróbkę zobaczy....

Zgadza się, to niedozwolone. Kiedyś raz musiałem to zrobić w Trevis-ie. Facet, który zajmuje się tym od 35 lat, odciął po obwodzie denko sworznia. Wstawił nowe gniazdo i dokręcane denko z regulacją docisku. Wydawało się to dosyć bezpieczne. Sworzeń nie ma szans wyjść. Co najwyżej w drugą stronę jeśli gwint denka puści ale wtedy zatrzyma się na piaście.

nielot - 2022-08-17, 08:18

Takie metody się stosowało w latach 80-90-tych kiedy nic nie było a jak było to kosztowało. Sworzeń pozostaje stary, miski też. "Treblinka ćwierć calowa" ;-) czyli obudowa sworznia jest spawana, co z kształtem? Te czasy się skończyły i są części. No chyba że cofnie nas w czasie to będziemy kombinować .
Joki - 2022-08-17, 19:57

Osobiście nie mam nic przeciwko kombinowaniu. Nawet je polecam pod warunkiem, że jest robione solidnie. Mój, naprawiamy wahacz wytrzymał dłużej niż nowy zamiennik. Nadal jeździ bez luzów u kolejnego użytkownika chociaż minęło już trochę czasu i km. Co nie zmienia faktu, że to jest prawnie niedozwolona praktyka.
JarosZdg - 2022-08-18, 23:44

Widzę że temat się rozbujał :mrgreen:
Jak to komuś pomoże w decyzji to ja kupiłem 2 wahacze yamato, zrobiłem na nich już z 6tysiaków i mogę powiedzieć tylko tyle że auto jeździ i nic nie stuka. Niestety w styczniu po około 3tysiakach zaczęły w wilgotne dni niesamowicie skrzypiec sworznie przy skrętach kół ale to tak że aż w aucie z zamkniętymi szybami uszy bolały. Mechaniory mi dorzuciły smaru (bo na gwara :mrgreen: ncji) i w sumie mam spokój.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group