To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Terios - Olej w mostach

niki68 - 2017-11-22, 00:00
Temat postu: Olej w mostach
Jak w temacie. Wymieniał ktoś? Gdzieś czytałem, że jak nie ciekną to lepiej nie ruszać. Korek spustowy widziałem, że jest odkręcalny, a wlewowy? Są tam jakieś elementy uszczelniające?
Przebieg 150 tys. Wymienić, czy dać sobie spokój?

soiret - 2017-11-22, 17:35
Temat postu: Re: Olej w mostach
niki68 napisał/a:
Jak w temacie. Wymieniał ktoś? Gdzieś czytałem, że jak nie ciekną to lepiej nie ruszać. Korek spustowy widziałem, że jest odkręcalny, a wlewowy? Są tam jakieś elementy uszczelniające?
Przebieg 150 tys. Wymienić, czy dać sobie spokój?


Nie bardzo kumam kto tak koledze wciskał takie kity ,że lepiej nie ruszać .Zdaje się ,że to auto używane to niestety przed zakupem chyba odłożyłeś z 1 tys. na niezbędne wymiany oleju w 2 mostach ,skrzyni ,płyn chłodniczy i płyn wspomagania, filtr powietrza ,oleju i p. pyłkowy. W mostach jest łeb na śruby na klucz oczkowy jak i w misce olejowej.Jak sam się nie przekonasz czy jest tam olej i jaki jego stan wizualny to masz raczej wtedy pewność ,że auto pojeździ.

niki68 - 2017-11-22, 21:41
Temat postu: Wymiany pozakupowe
Oczywiście zrobiłem prawie wszystko co trzeba :-)
Wymieniony olej w silniku.
Wymienione świece irydowe.
Wymieniony (dolany) olej do reduktora i tylnego mostu. Olej był w bardzo dobrym stanie, poziom na 90 %. Mechanik stwierdził, że wystarczy dolewka.
Wymieniony pasek wielorowkowy. Wymieniony płyn w chłodnicy. Sprawdzony olej w skrzyni.
Wymieniony filtr powietrza.
Został na wiosnę przegląd klimy i filtr kabinowy i wymiana oleju w skrzyni, płyn wspomagania.
Do rozwiązania został tylko skorodowany gwint na śrubę holowniczą. Tu mam zamiar kupić większy rozmiar śruby i nagwintować.
Od chłopaków z ekipy terenowej wiem, że za te śruby mam nie próbować wyciągania autka z błota bo ciągnący straci przednią szybę.
Jak radziłeś mam śmigać tak, aby się nie zakopać.
Na obecną chwilę autko spala 12 l gazu. Jazda mieszana + dwa wypady w teren na jeden zbiornik gazu. Jestem bardzo zadowolony.
Odpukać i szerokości :-)

Cezar - 2018-01-19, 16:29

Ja wymieniłem mechanizm przód 0.45l 75w90 skrzynia 2.2l 75w80 dyfer TYŁ 1.8l 75w90 ls według tego co czytałem to powinno się wymieniać co 90 tyś
Peniek - 2022-07-02, 18:13

Cześć.
Mam pytanie odnośnie uszczelek/podkładek od śrub spustowych i kontrolnych.
Czy trzeba je wymienić na nowe, czy te stare będą szczelne?
Szykuje się do wymiany oleju w napędach. Serwisówka mówi, że trzeba wymienić na nowe.
A jak to jest w rzeczywistości? Trzeba, czy nie?
Jakiej wielkości klucz będzie potrzebny (przedni i tylni dyfer + skrzynia rozdzielcza)?
Pozdrawiam

Joki - 2022-07-03, 08:06

Nigdy nie wymieniałem tych uszczelek i nigdy nie ciekło ani nawet się nie pociło.
Peniek - 2022-09-24, 20:36

Dzięki Joki za info.
Ufff.
Już po wymianie. Lekko nie było.
Dla informacji, bo wczesniej nie mogłem tego znaleźć.
Do wymiany potrzebny jest klucz 24 (oczkowy i nasadkę) i 14.
Do zdjęcia osłony po silnikiem potrzeba 10.
Do tylnego mostu weszło 2 litry i chyba jeszcze brakuje. Muszę później skontrolować.
Skrzynia rozdzielcza (w automacie) też wchłonęła prawie 2 litry.
Najwięcej problemów było z przednim dyfrem. Śrubę kontrolną można odkręcić tylko płaskim kluczem.
Spustowa jest z kolei 14stka.
Jaki macie patent na wlanie do przedniego dyfra oleju? Jakąś pompką?
Auto ma teraz 68 tyś. Magnesy całe były zawalone opiłkami.
Także, jak się ktoś zastanawia, czy wymienić olej w napedach, to niech się nie zastanawia, tylko wymienia.
Jak macie jakieś pytania, to pytajcie, chętnie podzielę się doświadczeniami z wymiany.
I zauważalnie niektóre szumy się wyciszyły (nie wiem, czy to zasługa nowego oleju, czy "witamin").

TJDaihatsu - 2023-06-28, 22:03

Witam, czy macie może momenty dokręcenia śrub oraz kilka zdjęć z miejsc wlewania oleju?
Jaki olej powinien być wlany do mostu?
Dodam, że mam Terios 2006 J2 1.5 4x4.

Peniek - 2023-06-29, 18:45

Jak dobrze pamiętam, to olej do mostów jest 80w90.
Moment dokręcania korków coś koło 60 (dokładnie nie pamietam). Ja dokręciłem na czucie.
W instrukcji są pokazane korki kontrolne, ale nie mam jej pod ręką ( dopiero w zapiątek będę mógł coś wysłać).
Do wlania oleju do przedniego mostu załatw sobie jakąś pompkę, bo z butelki to męczarnia.

TJDaihatsu - 2023-07-04, 08:08

Dzięki
przemas - 2023-07-09, 22:30

Zamierzam zmienić olej we wszystkich przekładniach i czy wlanie do każdego miejsca (przód, tył, skrzynia, rozdzielacz?) 80w90 jest ok?
Peniek - 2023-07-10, 11:10

Nie wiem, jak jest w J1, ale w J2 w skrzyni rozdzielczej jest olej 75w80, 85 lub 90.
Zobacz w instrukcji obsługi, jest tam tabela z wymaganymi olejami.

przemas - 2023-07-10, 20:33

Peniek napisał/a:
Nie wiem, jak jest w J1, ale w J2 w skrzyni rozdzielczej jest olej 75w80, 85 lub 90.
Zobacz w instrukcji obsługi, jest tam tabela z wymaganymi olejami.


Dane odnośnie oleju wziąłem z https://autosotua.com/oleje-przekladniowe/daihatsu/terios.html

Peniek - 2023-07-10, 22:12

To co napisałem, to są zalecenia producenta. Nie mogę dołączać zdjęć, tak to bym wstawił tu zdjęcie z książki obsługi auta.
Zobacz sobie w innych "dobierarkach" olei, bo w tej, co ja używam, też jest zalecany do skrzyni rozdzielczej 75w...

peterpan - 2023-08-31, 19:26

Wymieniałem wkrótce po zakupie auta. Na szczęście mam kolegę specjalizującego się w autach 4x4, znalazł, wymienił i jeszcze dodał jakiś uszlachetniacz z molibdenem. Co ciekawe, z tego co mówił to w mosty weszło nieco więcej oleju niż zgodnie z instrukcją.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group