To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Ubytki oleju w silniku

Cezar - 2018-02-18, 12:09
Temat postu: Ubytki oleju w silniku
Mam sirion 1.3 87km 2005 bierze olej wycieków brak kompresja jest mocy nie ubyło co to może być
buczan - 2018-02-18, 13:00

Spróbuj przegazowac na i popatrz co z wydechu się wydobywa. Jeśli będzie kopcil to prawdopodobnie pierścienie...
Masz lpg założone ?

Krzysiek. - 2018-02-18, 13:16

Mam tez ten problem,wina gazu na ktorym kiedys jezdzil.Gaz wywalony.Pilnuje stanu oleju,dobry olej 5w50 i smigam bezawaryjnie takze w dluzsze trasy/16tys km rocznie/.Ale kiedys trzeba sie bedzie tym zajac.
buczan - 2018-02-18, 13:26

W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze...
Krzysiek. - 2018-02-18, 14:22

buczan napisał/a:
W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze...
Niewielka to pociecha ale VW dla silnikow Fsi czy Tfsi przewiduje fabryczna norme ,o ile dobrze pamietam, 1l/1000km.A i tak silniki te norme przekraczaja.Ale to wyjatkowo nieudane silniki.
Cezar - 2018-02-18, 23:56

Troszkę dymi gazu niemam oleju bierze około 1l na1000km
5w40 myślałem o uszczeniaczach zaworów co wy na to

Cezar - 2018-02-19, 00:03

Jak go kupiłem to od razu wymieniłem olej poprzedni był bardzo czarny a filtr strasznie zaje... aż zaczoł się skręcać niewiem czym był wcześniej zalany ja zalałem 5w40 Castrol
buczan - 2018-02-19, 00:04

W moim przypadku również moc stracił. Więc jeśli masz moc to można spróbować ale nikt Ci nie zagwarantuje że pomoże:)
Cezar - 2018-02-19, 00:53

Dzięki za podpowiedzi będę dalej szukał
Joki - 2018-02-19, 08:36

Silnik 1.3 nie jest raczej słynny z nietrwałości lub zapiekania pierścieni, więc nadzieja na uszczelniacze jest. Jeśli jednak po rozgrzaniu i przygazówce prawie do odcinki zaczyna dymić to na 99% kwestia pierścieni.
Cezar - 2018-02-19, 09:26

Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci
Cezar - 2018-02-19, 09:30

A czy ktoś zna dobrego mechanika od daihatsu który ewentualnie mógł by to naprawić (mowa o pierścieniach lub uszczelniaczach)i ile to może kosztować
Joki - 2018-02-19, 11:03

Cezar napisał/a:
Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci

Przy uszczelniaczach puszcza bąka po uruchomieniu zimnego silnika. Po dłuższym postoju od razu. Bez wchodzenia na obroty. Dymienie po chwili ustaje lub się zmniejsza.
Jeśli dymienie na rozgrzanym silniku rośnie z obrotami to kwestia pierścieni.

karloss - 2018-02-19, 16:32

Przy zapieczonych pierścieniach praktycznie zawsze będzie bdb kompresja. Z doświadczenia polecam spróbować użyć valvoline maxlife 5w30 (do silników o dużym przebiegu - czerwona banka). Jak miałem YRV znacznie spadło spalanie oleju. Na mobilu 5w40 (takim był zalany jak go kupilem) brał całkiem sporo.
Cezar - 2018-02-19, 20:55

Piszesz że na 5w30 miej palił oleju niż 5 w40 przecież to ten drugi jest bardziej gęsty a w zasadzie lepki i ma wyższą tęperature spalania


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group