Sirion - Ubytki oleju w silniku
Cezar - 2018-02-18, 12:09 Temat postu: Ubytki oleju w silniku Mam sirion 1.3 87km 2005 bierze olej wycieków brak kompresja jest mocy nie ubyło co to może być
buczan - 2018-02-18, 13:00
Spróbuj przegazowac na i popatrz co z wydechu się wydobywa. Jeśli będzie kopcil to prawdopodobnie pierścienie...
Masz lpg założone ?
Krzysiek. - 2018-02-18, 13:16
Mam tez ten problem,wina gazu na ktorym kiedys jezdzil.Gaz wywalony.Pilnuje stanu oleju,dobry olej 5w50 i smigam bezawaryjnie takze w dluzsze trasy/16tys km rocznie/.Ale kiedys trzeba sie bedzie tym zajac.
buczan - 2018-02-18, 13:26
W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze...
Krzysiek. - 2018-02-18, 14:22
buczan napisał/a: | W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze... | Niewielka to pociecha ale VW dla silnikow Fsi czy Tfsi przewiduje fabryczna norme ,o ile dobrze pamietam, 1l/1000km.A i tak silniki te norme przekraczaja.Ale to wyjatkowo nieudane silniki.
Cezar - 2018-02-18, 23:56
Troszkę dymi gazu niemam oleju bierze około 1l na1000km
5w40 myślałem o uszczeniaczach zaworów co wy na to
Cezar - 2018-02-19, 00:03
Jak go kupiłem to od razu wymieniłem olej poprzedni był bardzo czarny a filtr strasznie zaje... aż zaczoł się skręcać niewiem czym był wcześniej zalany ja zalałem 5w40 Castrol
buczan - 2018-02-19, 00:04
W moim przypadku również moc stracił. Więc jeśli masz moc to można spróbować ale nikt Ci nie zagwarantuje że pomoże:)
Cezar - 2018-02-19, 00:53
Dzięki za podpowiedzi będę dalej szukał
Joki - 2018-02-19, 08:36
Silnik 1.3 nie jest raczej słynny z nietrwałości lub zapiekania pierścieni, więc nadzieja na uszczelniacze jest. Jeśli jednak po rozgrzaniu i przygazówce prawie do odcinki zaczyna dymić to na 99% kwestia pierścieni.
Cezar - 2018-02-19, 09:26
Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci
Cezar - 2018-02-19, 09:30
A czy ktoś zna dobrego mechanika od daihatsu który ewentualnie mógł by to naprawić (mowa o pierścieniach lub uszczelniaczach)i ile to może kosztować
Joki - 2018-02-19, 11:03
Cezar napisał/a: | Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci |
Przy uszczelniaczach puszcza bąka po uruchomieniu zimnego silnika. Po dłuższym postoju od razu. Bez wchodzenia na obroty. Dymienie po chwili ustaje lub się zmniejsza.
Jeśli dymienie na rozgrzanym silniku rośnie z obrotami to kwestia pierścieni.
karloss - 2018-02-19, 16:32
Przy zapieczonych pierścieniach praktycznie zawsze będzie bdb kompresja. Z doświadczenia polecam spróbować użyć valvoline maxlife 5w30 (do silników o dużym przebiegu - czerwona banka). Jak miałem YRV znacznie spadło spalanie oleju. Na mobilu 5w40 (takim był zalany jak go kupilem) brał całkiem sporo.
Cezar - 2018-02-19, 20:55
Piszesz że na 5w30 miej palił oleju niż 5 w40 przecież to ten drugi jest bardziej gęsty a w zasadzie lepki i ma wyższą tęperature spalania
|
|
|