To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Ubytki oleju w silniku

karloss - 2018-02-19, 21:04

Mój błąd, dokładnie był to mobil 10w40.
Ja piszę z praktyki. Bardziej gesty olej nie uzdrowi silnika, takie bajki to mogą handlarze stosowac.
Ewidentnie ten valvoline ma jakby lepsze parametry dot. pracy w wyższej temperaturze. Osobiście sceptycznie do takich rzeczy podchodzę, ale sprawdzilem to na dystansie ponad 8 tys.km. Przy mobilu spalanie było na poziomie 0.3-0.35, przy tym valvoline spadło do 0.2 l/1000km więc można uznać że w akceptowalnej normie.

Cezar - 2018-02-19, 22:05

"Joki"Właśnie jest Tak jak piszesz rano jak odpalam to idzie chmurka powoli po kilku minutach przestaje dymić ale po pełnym rozgrzanym jak go przygazuję ostro to też kopc
Cezar - 2018-02-19, 22:11

Carloss idąc w tym kierunku to spróbuje zaeksperymętować z Castrol 10w60 jest bardzo lepkie i przeznaczony do silników mocno katowanych zobaczymy co będzie się działo czytałem już kilka artykułów w których proponowali zalać taki olej zamiast doktora podobno pomaga
karloss - 2018-02-19, 22:59

Ja bym tego nie robił tak gęstym olejem. Pamiętaj, że niektóre silniki mają dość wąskie kanały olejowe, wtedy możesz tylko sobie pogorszyć. Niestety castrol to tylko brand, więc nie oczekuj wiele. Podobne przypadki byly/są w silnikach forda - duratecach. Pierścienie zapiekaja się i silnik bierze nawet. 1-1.5 litra na tysiąc km. Rozwiązania są dwa: remont lub podmiana słupka silnika, pod warunkiem, że wymontuja go Tobie z jezdzacego (nawet rozbitego) auta.
Cezar - 2018-02-20, 07:25

Myślałem o remącie ale do tego potrzeba dobrego fachowca nie znasz czasami jakiegoś
nielot - 2018-02-27, 21:30

Jako że dopiero się na forum zapisałem i sobie przeglądam posty to jak Wszyscy piszą o olejach to nie zwracacie uwagi na to że silnik K3 wymaga oleju lekko bieżnego. 5w30 nie wystarczy, musi być 5w30 A1A5 to jest bardzo ważne.7 lat temu jak kupiłem Siriona to popełniałem ten sam błąd, palił olej, rozrząd hałasował aż pomogło forum rosyjskie Toyoty Passo (to samo co Sirion) bo nie było forum Daihatsu naszego. Temat zniknął po wlaniu oleju takiego jaki jest wymagany. Jeżdżę na AmsOil 5W30 A1, ale jeżeli sprawy z silnikiem zaszły za daleko to niestety nic nie pomoże. Ustalić tylko czy silnik bierze uszczelniaczami zaworów czy cylinder-pierścień-tłok jest padnięty. A to nie jest trudne.
rafix - 2018-03-13, 22:44

Słuchajcie a jak w Sirionie olej będzie poniżej minimum to świeci się jakaś kontrolka ostrzegawcza - informacyjna ?
Krzysiek. - 2018-03-14, 07:12

Kontrolka oleju mruga a pozniej swieci na stale.Ale jak juz sie zaswieci to juz stan jest tak niski ze nawet na bagnecie nie ma oleju. Lepiej do tego nie dopuszczac.
Krzysiek. - 2018-03-14, 07:51

I jeszcze....Gdy odpalasz silnik kontrolka oleju powinna od razu zgasnac,jezeli zamruga kilka razy i zgasnie to znak ze olej sie konczy.
Cezar - 2018-03-14, 20:58

[
Wysłany: 2018-02-27, 20:30
Jako że dopiero się na forum zapisałem i sobie przeglądam posty to jak Wszyscy piszą o olejach to nie zwracacie uwagi na to że silnik K3 wymaga oleju lekko bieżnego. 5w30 nie wystarczy, musi być 5w30 A1A5 to jest bardzo ważne.7 lat temu jak kupiłem Siriona to popełniałem ten sam błąd, palił olej, rozrząd hałasował aż pomogło forum rosyjskie Toyoty Passo (to samo co Sirion) bo nie było forum Daihatsu naszego. Temat zniknął po wlaniu oleju takiego jaki jest wymagany. Jeżdżę na AmsOil 5W30 A1, ale jeżeli sprawy z silnikiem zaszły za daleko to niestety nic nie pomoże. Ustalić tylko czy silnik bierze uszczelniaczami zaworów czy cylinderb]

:-/ nielot[/b], jak nie jest to trudne to podpowiedz jak to zdiagnozować poza tym nawet toyota dopuszcza użycie oleju 10w 40 do odpowiednika silnika montowanego w yarisie

Joki - 2018-03-15, 17:18

Cezar napisał/a:
5w30 nie wystarczy, musi być 5w30 A1A5

Skąd takie info? Wszelkie serwisówki od roku 2000 do 2010 mówią 0W20 lub 5W30 API SG lub wyższe. Nie wspominają w ogóle o klasyfikacji ACEA.

Cezar - 2018-03-15, 19:12

Mam niemiecką instrukcje w której jest napisane że klasyfikacja API SH lub wyższą a obok znajduje się tabela oleju z od 0w20 do 10w 50 w zależności od temperatury powietrza od -29do38ºc a odnośnie serwisu to toyota chodzeń Warszawa tam mówili o tym że zamiennie dopuszcza się oleju 10w40
nielot - 2018-03-16, 09:34

Joki napisał/a:
Skąd takie info? Wszelkie serwisówki od roku 2000 do 2010 mówią 0W20 lub 5W30 API SG lub wyższe. Nie wspominają w ogóle o klasyfikacji ACEA.
No właśnie a wystarczy podglądnąć rynek japoński i amerykański a także nasz rynek olejów dedykowanych do Toyoty.Można lać i 10W40 ale piszemy o głośnej pracy rozrządu i zużyciu oleju.Klasyfikacja ACEA mówi w mowie potocznej o oleju odpowiedniego do"pasowania" silnika i no i jeszcze HTHS . Toyota Passo to to samo co nasz Sirion, a w Japonii i USA nikt nie wleje oleju 10W40. Dla znających język rosyjski polecam to forum http://www.passo.su/forums/
nielot - 2018-03-16, 09:44

Cezar napisał/a:
jak nie jest to trudne to podpowiedz jak to zdiagnozować poza tym nawet toyota dopuszcza użycie oleju 10w 40 do odpowiednika silnika montowanego w yarisie
Dopuszcza ale nie zaleca :) Już wyjaśniam jak spróbować diagnozować którędy "pali" olej , czy są to uszczelniacze zaworów.Po dłuższej pracy na biegu jałowym, kiedy przepustnica jest zamknięta , mamy duże podciśnienie w kolektorze ssącym i silnik ssie przez uszczelniacze trzonków zaworów. po dodaniu gazu, zadymi przez chwilę bo spali olej który był w kolektorze ssącym.A w czasie jazdy przy nagrzanym silniku, przyśpieszamy a następnie zdejmujemy nogę z gazu i hamujemy silnikiem (przepustnica w kolektorze jest zamknięta) a następnie dajemy gaz i pojawi się dym. Ale tego sami nie sprawdzimy, ktoś musi jechać za nami.Nie jest to może precyzyjna metoda ale daje możliwość stopniowej selekcji problemu.Ciśnienie w cylindrach, próba olejowa też coś może dać ale często silnik pali olej i ma dobre ciśnienie sprężania.
nielot - 2018-03-16, 09:49

2 ENGINE OIL
2-1 REPLACEMENT
WARNING
• Never carry out the operation while the engine and engine oil are still hot, for there are hazard
potentials for getting scald.
2-1-1 ARTICLES TO BE PREPARED
Lubricant,adhesive,others
2-1-2 REPLACING PROCEDURE
1.Remove the oil filler cap.
2.Drain the engine oil by removing the drain plug of the oil pan.
3.Install the drain plug with a new gasket interposed.
TIGHTENING TORQUE: 29.5&5.9N;m{301&60kgf;cm}
4.Fill engine oil.
NOTE
• About 3.6 %. (With oil filter)
LUBRICANT: Engine oil 5W–20(API Grade SG or higher)
Engine oil 5W–30(API Grade SG or higher)
5.Install the oil filler cap.
6.Ensure that there is no oil leakage by operating the engine for three minutes or more.
7.Check the oil level.
Refer to Page B1-20.
Engine oil 5W(20(API Grade SG or higher),Engine oil 5W(30(API Grade SG or higher)
B5–14 A tak mówi oryginalna serwisowa instrukcja silnika K3 Nie widzę tam 10W40!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group