To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Terios - Nie działa licznik - problem z pompą ABS

Janek65 - 2019-04-15, 19:01
Temat postu: Nie działa licznik - problem z pompą ABS
Witam
Potrzebuję pomocy kogoś kto napotkał problem podobny do mojego.
Mam Daihatsu terios 1,5 z 2007 r i kupując samochód w Polsce po drobnej kolizji pęknięta była wtyczka przy pompie ABS , która raz łączyła , raz nie. Dlatego wpadłem na pomysł aby wymienić wtyczkę przy pompie abs. Wszystko sprawdzone kilkakrotnie , lutowane , koszulki termokurczliwe ....i NIC. Sprawdzone ponownie miejsca pinów w jednej i drugiej wtyczce.
Od tej pory choinka na konsoli licznika i nie działa prędkościomierz.
Może ktoś miał taki problem , odwiedziłem już kilku elektryków i brak efektu.
Może ktoś miałby schemat instalacji elektryczne z pompą abs
Proszę o pomoc

Joki - 2019-04-15, 19:27

Tu masz wszystko:
https://m.car-service-manuals.com/catalog/daihatsu/terios-ii-j200-j210-j211

Janek65 - 2019-04-15, 20:51

Dziękuję mam nadzieję że znajdę tu pomoc
rez.edy - 2019-04-15, 23:52

Kilka uwag.
Twój problem brzmi podobnie do tego:
wskaźniki wariują
Facet rozwiązał to wymieniając elektronikę pompy abs
wymiana modułu z elektroniką na pompie abs

Więc może jak nie wtyczka to pewnie przy tym pękaniu coś się zwarło wydymiło i świruje głębiej.

Teraz trochę wiedzy zdobytej doświadczalnie.

Nie wiem jaką masz skrzynię biegów manual (M/T) czy automat (A/T) i czy masz pod maską pompę D6 (występuję gdy auto ma systemy TRC, VSC, BA z EBD niezależnie czy samochód ma M/T czy A/T) - bo tu jest haczyk. Instalacji w autach z A/T brak na wtyczce przewodu z sygnałem R (pin 28 i jest on fabrycznie zaślepiony).

Pompy D6 przy obu typach skrzyń biegów mają identyczne numery części OEM ale najwyraźniej są zaprogramowane inaczej bo ciut inna kablologia do nich dochodzi.
Efekt jest taki, że pompa z M/T wstawiona do A/T domaga się tego R sygnału i po 10 sekundach jazdy powyżej 50 km/h zapalają się wszystkie kontrolki TRC i VSC i te systemy przestają działać oraz zapisuje błąd C1207.

Żeby było ciekawiej w instrukcji serwisowej której link ci podesłał Joki w rozdziale Brake Control stoi jak byk, że powinien być jeszcze kabel na pinie 30 - "ABS warning light" ale nie stwierdziłem go w żadnej z wersji które miałem w rękach.

Czy tak samo jest w bardziej rozpowszechnionych pompach D4, D5 to nie wiem ale zalecam ostrożność.

Janek65 - 2019-07-07, 18:44

Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję forum i temat licznika a właściwie braku wskazań .
W kupionym teriosie była pęknięta wtyczka do pompy abs D6 i pościągana opaskami i w większości działało bez problemu. Kupiłem więc wtyczkę do D6 sprawdziłem wielokrotnie i nic
Te same piny są na starej wtyczce i idą w te same piny do pompy ABS i nic.
Dziś ponownie posprawdzałem kolory przewodów z koloroami ze starej wtyczki i wszystkie wskazuje że jest ok.
ręce mi już opadły , może ktoś pomoże.
Może okok pompy jest skrzynka z przekaźnikiem do ABS może one.
Please
Może jakiś elektryk ale mieszkam w centralnej Polsce



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group