To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Pozostałe modele - [A101] Haiiro Akuma - Szary Applause zenki '91

sadiuk - 2016-06-12, 19:14

Gumy/poliuretany do A101 na tylny stabilizator pasują od Subaru JustyII.
Darek - 2016-06-12, 22:39

raczej od Daihatsu Sirion II
Charadowicz - 2016-06-15, 21:53
Temat postu: Re: [A101] Haiiro Akuma - Szary Applause zenki '91
DETT napisał/a:
najchętniej to SWAP na coś od Toyoty z żeliwnym blokiem, może być 4E-FE nawet ;).



Nawet kosztem partactwa pakistańskiego ? :-P

DETT - 2016-06-16, 21:24

@ sadiuk
Bardzo mi miło, że jest ktoś jeszcze kto szczerze jara się A101.
Spanie na tylnej kanapie też przerabiałem, fajny patent. ;)

Co do hebli od Hondy - nie jest to P&P. Trzeba podszlifować mocowania na zwrotnicy i nawiercić nowe otwory pod jarzma zacisku. Dlatego jeszcze tego nie zrobiłem, choć mam komplet zapasowych zwrotnic. Tylko wolałbym w nich wymienić od razu łożyska i szpilki na dłuższe, żeby tak wszystko za jednym zamachem. Oprócz tego potrzebne są tarcze przednie od BMW E30. Wg. Kamila ta tacza jest grubsza na płaszczyźnie montażu i sama z siebie wypycha koło na zewnątrz, więc notabene zmniejsza ET i szlag trafia wartości fabryczne. Jak znajdę na złomie jakieś E30 to wezmę tarcze na przymiarkę żeby to dokładnie wyliczyć, bo nie chcę żeby mi felgi wystawały poza błotniki. ;-)

Ja na swoim Szarym mam z przodu komplet tarcze/klocki Nipparts. Mają ponad 7 lat i ani razu ich nie wymieniałem. Klocki wogóle nie pylą. Miewam białe felgi i tylne są brudniejsze. Świetny konfig wg. mnie, bo oprócz niezniszczalności i czystości są też skuteczne. A mam odłączone serwo. Oprócz tego włożona podkładka w regulator siły hamowania, żeby tył mocniej hamował.

Opona 195/45/15 jest ciut za niska. Powinno być 195/50/15 albo 215/45/15. Osobiści najczęściej stosuje opony 205/50/15 - kaliber z jakiegoś Volvo. Niestety o 215/45/15 jest bardzo ciężko - nowe kosztują krocie, a używek prawie nie ma bo mało aut miało taki rozmiar.

Co ciekawe nigdy 16-stek nie miałem do Dai'a. Ale ostatnio wpadły mi w ręce felgi BSA Racing 17", chyba z Opla. Pasowało, ino tył na wybojach obcierał okrutnie, ale to dla tego, że opona była za wysoka. Poza tym wyglądało to trochę buracko z tym mikroskopijnym zaciskiem na przedniej tarczy. :mrgreen:
Zresztą zobacz sam:


Ja mojego wypuściłem z garażu może cztery razy w tym roku kalendarzowym.

Przez gwint jest twardy jak deska, układ kierowniczy reaguje na bicie mojego serca, a na hamulcu trzeba stanąć żeby zaczął działać. Jest to fajne, ale przez jakieś 20 minut. Potem zaczynam tęsknić już Subaru.

Mimo kanapowego zawieszenia (pneumatyka) prowadzi się lepiej od Applausa, kierować można nonszalancko jedną ręką mając drugą wywieszoną przez okno, a hamulce są płynne i delikatne. Do tego komfort automatu, klimy, woń skóry i bulgot boksera... Nie żeby Szary brzmiał źle - nie, brzmi mocno, męsko, nie do końca japońsko. Ale łoskot przelotowych tłumików jest na dłuższą metę męczący.

Lekkość bierze się właśnie z jego kruchości. Coś za coś. Albo jeździ się ważącym 1,5 tony pancernikiem, albo lighweght'ową skorupką. ;-)

Uwielbiam Go właśnie za tą egzotyczność. Chrzanić Porsche czy Lambo - każde dziecko je rozpozna. A TO? Ludzie którzy zaczynali handlować samochodami w latach '80-tych i robią to do dziś pytali się mnie co to za marka. Kiedyś wkręciłem komuś, że to specjalna wersja Subaru Imprezy używana w Japonii przez policję jako wóz tajniacki. Odchudzony i ze zmienionym przodem żeby można go było łatwo opancerzyć. Muszę znowu na kimś to wypróbować. :mrgreen:

A jak możesz to wyślij mi zdjęcia swojego, chętnie popatrze. asmd@poczta.fm


@ Charadowicz
Zaraz skasuje te bezeceństwa. :mrgreen: Ma być w końcu zabytkiem, więc takie numery nie przejdą.

Charadowicz - 2016-06-17, 22:20

Myślę, że jak zamontuje u siebie taki silnik, to żółte blachy przejdą w niepamięć :mrgreen:

Na tych "17" tkach wygląda jak dobry płaski SUV ;-)
Obecny trend, duże felgi, duże tarcze ale i ...duża masa auta.
U mnie szanuje 14 a nawet 13 :-)

sadiuk - 2016-06-30, 14:01

A wiadomo wam może gdzie i czy w ogóle można dostać reperaturki tylnych błotnikow?
@DETT z kąd wziąłeś te dokładki zderzaków? ;p

DETT - 2016-06-30, 23:24

sadiuk napisał/a:
A wiadomo wam może gdzie i czy w ogóle można dostać reperaturki tylnych błotnikow?
@DETT z kąd wziąłeś te dokładki zderzaków? ;p

Nigdy nie zetknąłem się z reparaturkami. Tylko całe panele tylnej ćwiartki.

Dokładki to pakiet AeroDown od firmy foha. Opcja katalogowa dostępna w zachodniej Europie. Nawet w Japonii tego nie mieli. 8-)
Polowałem na nie jakieś trzy lata, jeszcze jak miałem Białego. I pokazał się pewnego dnia Applause na części gdzieś pod Bydgoszczą. Pojechałem Charadą 1.0D na miejsce i udało mi się je wyszabrować za przyzwoitą cenę. I jeszcze nabę Momo miałem z tamtego auta.

Przy okazji nadmienię, że na niemieckim forum Daihatsu ludzie montowali z powodzeniem dokładki od VW Jetty/Vento. Pewnie od Golfa 3 też podejdzie.

Na marginesie, ten Twój Granat to fajny. Skóry miodzio-lodzio. Ale klimy nie masz, a wskazówki zegarów nie są pomarańczowe więc to nie jest wersja Comfort "z urodzenia". Ale i tak fajny bajer.

pawka - 2017-07-06, 18:48

Zobaczcie co znalazłem : http://www.forum-auto.com...ujet667-350.htm .Zabudowa w małych ilościach gdzieś w Belgii..
DETT - 2017-07-09, 23:27

Były nawet dwa warianty tego patentu. Ten na zdjęciu, które pokazałeś ma klapę otwieraną jak w normalnym kombi, zawiasy są na krawędzi nowego dachu, a cała nadstawka jest przymocowana na stałe. Drugi wariant polegał na podmianie klapy, tak że cała nadstawka szła do góry na zawiasach oryginalnej klapy. Dodawano do tego dużo mocniejsze teleskopy.

Jak uda mi się wskrzesić stary komputer to poszukam na nim innych zdjęć tech abominacji. ;-)

pawka - 2017-07-10, 19:54

Oj fajnie by było ! Swoją drogą podniesiona klapa w drugiej wersji trochę głupawo musiała wyglądać ... :-)
DETT - 2017-08-20, 17:26

Skoro już tu zaszedłem, to zrobię mały up.

Od października zaszłego roku Appi stał w ciepłym, suchym garażu. W kwietniu wypuściłem Go z gawry na chwilę:

Okazało się, że hamulce ledwo działają, a gwint się zastał i strzela sprężyna przy skręcaniu. Nie zrobił nawet kilometra. Z powrotem do garażu i na kobyłki. Wymontowałem zawieszenie, i zacząłem się przymierzać do regeneracji hebli. I na tym stanęło:

Po dziś dzień tak wisi. Ale co ma wisieć nie utonie, więc lepsze to niż oddanie go w ręce kogoś obcego lub co gorsza rzeźnika-złomiarza.

Dzięki wskazówkom Byrd'a udało mi się wykupić bardzo tanio OC na niego. Ma już skończone 25 lat w końcu i coś się za to należy, nie? To taki okres przejściowy przed wejściem w świat "żółtych blach".


pawka, byłeś zainteresowany kwestiami nadbudówki kombi do A101. Udało mi się coś niecoś odzyskać ze starego kompa. Mam to na pewno z niemieckiego forum Daihatsu, ale nie mogę znaleźć źródła. W dziale "Applause" nikt tam nic nie napisał od 2013 roku...

To co pokazałeś to ta (wg. mnie) ładniejsza wersja:



Wielu szczegółów nie znam, ale widać że jest to dość poważna modyfikacja blacharska. Wykorzystano tylko mały wycinek oryginalnej klapy, tą część z napisem "APPLAUSE". Cała nadbudówka nachodzi daleko na dach, do wysokości słupka B. Tylna klapa otwiera się jak każdym normalnym kombi. Tylna szyba wygląda na prosty custom, ale może też być zapożyczona z Toyoty Corolli 4WD/Tercel. Wiem też z tajnego źródła, że taki Applause jeździ (jeździł?) po Szczecinie.

Druga opcja, to wariant dość dziwaczny. To zamiennik oryginalnej klapy symulujący funkcjonalność kombiaka:

Otwiera się to to tak jak oryginalną klapę, całe to idzie do góry. Zasadniczo jest to oryginalna klapa z dolepionymi słupkami D. Cały oryginalny szkielet jest zachowany, podobnie jak tylna blenda i zamek. Nadbudówka wykonana jest z włókna szklanego, a szyby są z pleksi albo poliwęglanu. Dość lekkie, ale i tak konieczne były silniejsze teleskopy.

Tu więcej zdjęć z relacji jednego z użytkowników niemieckiego forum, który próbował zainstalować ową nadbudówkę w swoim A101. Finału nie znam, bo wysiadłem z tego pociągu i przestałem śledzić to forum.













Jak dobrze pamiętam, to ten człowiek kupił to gdzieś jako nieużywana nówkę. Narzekał jednak na lipne spasowanie. Może wynikało to z faktu, że ten materiał z czasem się odkształca i jest generalnie dość kapryśny.

No i na koniec, znalazłem kiedyś w necie takie foto:

Nie wiem nawet czy to real czy VT. Zdaję się jednak, że do VT nikt by nie wstawił gazowlotka. :-P Applause z tylnymi lampami jakby od Starlety? Gdzieś je widziałem, ale nie chce mi się drążyć tematu. :roll:

pawka - 2017-08-23, 10:46

Dzięki serdeczne ,miło popatrzeć!Ten ostatni najfajniej wygląda.Dziwne że słupek pomiędzy szybą a klapą jest prostokątny.Jak z fabryki!
Charadowicz - 2017-09-06, 22:29

" Oprócz tego włożona podkładka w regulator siły hamowania, żeby tył mocniej hamował."

Gdzieś był taki patent z podkładką, pomożesz ?

DETT - 2017-09-11, 22:02

To patent ze starego forum dai-tech.pl
Musiałbym poszukać rysunków technicznych. Bo wszystkie, które wytoczył dla mnie kolega już porozdawałem. Ale poszperam jeszcze w garażu.

Charadowicz - 2017-09-15, 19:53

ok
Na OLx jest Appli z 1997 roku, jest jakiś patent na tylne resorowanie, sprężyny i amory od Probe I
Na tym samym portalu, z Bydgoszczy, może mógłby być pop puchową kołdrę i żółte blachy ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group