Elektryczny Sirion M1 |
Autor |
Wiadomość |
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-08, 09:16
|
|
|
po jakiej stawce liczysz prąd?
ile ma trwac ładowanie aku?
Opłacałoby się przejśc na taryfę nocną....
taki silnik jest żywotny?
mój brat wkłada do auta na przedłużaczu zwykły nadmuchowy grzejniczek, nastawia zegar na kilka minut, i to wystarczy, żeby w aucie było ciepło, w sumie niewielkim kosztem |
|
|
|
|
Charadowicz
Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 165 Skąd: Dąbrowa G
|
Wysłany: 2017-03-08, 09:36
|
|
|
W nowszych autach więcej musi zostać dodatkowego montowanego wyposażenia ( ABS, poduszki itp. )
Ciepły garaż, miałem na myśli brak utraty sprawności akumulatorów, z szalejącą rdzą po karoserii oczywiście jest racja.
Co do silnika, chyba znikome przeglądy, podobnie jak w domowym odkurzaczu.
Bardziej sprawność akumulatorów, te starzeją się szybciej i chyba nie są tanie.
Nawet przy dziennej taryfie wychodzą grosze ... w kosztach.
Aby legalnie.., musi być tylko zmiana silnika wbita w dowód ? |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-08, 12:26
|
|
|
Oczywiście, dane w dokumentach muszą się zgadzać.
Silnik jest całkowicie bezobsługowy, ma jedną ruchomą część więc ryzyko awarii jest znikome. Są też zabezpieczenia termiczne i nadprądowe dla kontrolera i silnika.
Sprawność akumulatoró litowych na zimnie nie spada tak drastycznie jak ołowiowych ale nie powinny być ładowane na mrozie zatem będą wyposażone w osobne, nieduże podgrzewanie.
Za 1kWh płacę około 50gr, na pokonanie 100km bez szaleństw powinno wystarczyć 15kWh energii + straty na ładowarce itp itd i wychodzi koło 8pln. Nawet jakby miało być 10 to i tak niedorzecznie tanio.
Gdyby mieć osobny licznik do ładowania to rzeczywiście głęboki sens miałaby taryfa nocna i wówczas byłoby jeszcze mniej |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-11, 10:23
|
|
|
To jadę dalej ze zdjęciami projektu;
Oryginalny licznik przystosowany do nowych okoliczności - Amperomierz, prędkościomierz i wskaźnik naładowania
Lotka klapy bagażnika, boczne listwy progowe, zmodyfikowany zderzak tylny i naprawiony zderzak przedni
Elektryczna pompa podciśnienia do wspomagania układu hamulcowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego i parametryczny wyłącznik do pompy
|
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-11, 10:31
|
|
|
Elektroniczny pedał gazu i pedał hamulca jak w automacie
Silnik połączony z przekładnią
Próbne spasowanie napędu na ramie
|
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
Charadowicz
Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 165 Skąd: Dąbrowa G
|
Wysłany: 2017-03-11, 22:32
|
|
|
Fajnie, wkrótce wyjedzie z garażu |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-12, 21:59
|
|
|
Obecnie prace są nieco bardziej zaawansowane więc mam nadzieję, że rzeczywiście wkrótce uda się wyjechać. Na etapie z powyższych zdjęć jeszcze dużo pracy...
Pewnie w nast łikęd opublikuję coś więcej ;) |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
Charadowicz
Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 165 Skąd: Dąbrowa G
|
Wysłany: 2017-03-14, 10:05
|
|
|
Czy mógłbyś przybliżyć koszty samych dodatkowych akcesoriów niezbędnych do budowy, włącznie z akumulatorami ? |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Charadowicz
Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 165 Skąd: Dąbrowa G
|
Wysłany: 2017-03-15, 20:33
|
|
|
rozumiem, bez Piątki nie ma co startować w projekt. |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-18, 10:42
|
|
|
Próbne spasowanie uchwytów silnika
Napęd zamontowany w samochodzie
W owym czasie planowałem zamontować akumulatory tylko z tyłu samochodu więc jest bardzo dużo miejsca pod maską i kontroler mógł być wyeksponowany |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-18, 10:48
|
|
|
Ostatecznie kupiłem większy zestaw akumulatorów i plan musiał ulec zmianie
Koncepcja przedniego pakietu
I koncepcja tylnego w stylu samochodu Flinstonów
|
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-03-18, 13:01
|
|
|
Słusznie z tymi akumulatorami. Rozkład masy będzie przyzwoity.
Z tymi tylko na tyle jeździłoby się jak Skoda 105.
;) |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-18, 14:25
|
|
|
Tak źle by chyba nie było, silnik lekki nie jest a i akcesora swoje ważą. Niemniej jednak db się złożyło ;) |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
|