Wybór właściwej reperaturki zacisku M300. |
Autor |
Wiadomość |
Yasek
Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019 Posty: 120 Skąd: Harrogate
|
|
|
|
|
sirion_1.3
Dołączył: 25 Paź 2020 Posty: 21 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2020-11-11, 21:33
|
|
|
Ja dziś wyjąłem z paczkomatu zestaw FRENKIT 808011. W piątek wymienię. Dam znać na ile pomogło. Jak pomoże chociaż na trochę to dobrze, bo u mnie to tłucze niemiłosiernie. Będzie czas na poszukanie trwalszego rozwiązania. |
|
|
|
|
sirion_1.3
Dołączył: 25 Paź 2020 Posty: 21 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2020-11-14, 22:31
|
|
|
No i po zabiegu. Normalnie nie to auto Nawet jakby to pomogło na około rok to 50 zł raz na rok to dla nie ma tragedii. Robota pół godzinki. |
|
|
|
|
sirion_1.3
Dołączył: 25 Paź 2020 Posty: 21 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2020-11-15, 21:35
|
|
|
Tak patrzę i te które podlinkowałeś wyglądają trochę inaczej niż te które kupiłem i te które wyjąłem. To znaczy te wyjęte są jednakowej średnicy po całości i okrągłe a te z linku widzę, że jedna inna i druga inna i w dodatku nie okrągłe. |
|
|
|
|
Yasek
Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019 Posty: 120 Skąd: Harrogate
|
Wysłany: 2020-11-16, 11:14
|
|
|
Przeczytaj cały wątek, który zresztą sam założyłem.
Zrobiłeś to co ja zrobiłem wcześniej co dało efekt na kilka miesięcy w moim przypadku.
Nie chcę się powtarzać, przeczytaj uważnie cały temat bo nie ma sensu klepać temat w nieskończoność.
Zobacz jakie jeszcze prowadnice możesz spotkać w zacisku ( zaznaczyłem na zielono):
sirion_1.3 napisał/a: |
To znaczy te wyjęte są jednakowej średnicy po całości i okrągłe a te z linku widzę, że jedna inna i druga inna i w dodatku nie okrągłe . |
Oryginalne nie są okrągłe w całej długości, raczej nie zauważyłeś lub już były wymieniane.
Kupiłeś ten sam kit, który zastosowałem i on też ma ślizgi w części nieokrągłe (oznaczyłem na zielono na wyjętym ślizgu):
Dlatego rozważam zakup innych ślizgów niż zastane aby w końcu mieć spokój.
Może będziesz miał więcej szczęścia (mniej zużyte tuleje) i już nie wrócisz do tematu.
Powodzenia. |
|
|
|
|
sirion_1.3
Dołączył: 25 Paź 2020 Posty: 21 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2020-11-16, 13:39
|
|
|
Oczywiście masz racje. One nie są okrągłe na końcach. Ja ten rysunek serwisowy zrozumiałem tak, że są dwa rodzaje stosowanych prowadników oznaczone chyba dla mnie rocznikem - 1010? Rozumiem, że były różne jarzma stosowane. Jeszcze tylko pytanie, czy oba typy prowadników mają 8 mm?
Ok, dzięki Twojej pomocy na razie mam ciszę i to jest najważniejsze. Na jak długo - zobaczymy. Ale skoro założenie nowych o tej samej średnicy wyciszyło zaciski to wydaje mi się, że to nie tuleje w jarzmach są wytłuczone tylko prowadniki się wyrabiają Chociaż fakt, ja tam żadnego zużycia na starych nie widziałem. Jak znajdziesz trwalsze rozwiązanie z chęcią skorzystam .
Pozdrowienia |
|
|
|
|
Yasek
Samochód: Sirion M3 1L,Charade G100 1L
Dołączył: 22 Mar 2019 Posty: 120 Skąd: Harrogate
|
Wysłany: 2020-11-17, 00:36
|
|
|
W pierwszym poście w założonym temacie podałem jaki rodzaj prowadnic znalazłem w moim aucie, oraz jakie można znaleźć zamienniki.
Dokładnie takie same jak ty znalazłeś w swoim.
Dlatego pisałem, uważnie przeczytaj cały wątek.
Pytanie, czy jak wkładałeś nowe to wyczuwałeś luz osiowy ?
U mnie pomimo nowych luz był wyczuwalny, smar wypełnił ten luz i na kilka miesięcy było ok.
Jednak z czasem został wyciśnięty do uszczelniczy i luz ponownie stał się wyraźny i pojawiły się stuki.
Rozwiązania są, tylko na innym kontynencie.
Joki kilka postów wcześniej wrzucił dwa filmy - obejrzyj. |
|
|
|
|
sirion_1.3
Dołączył: 25 Paź 2020 Posty: 21 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2020-11-17, 12:16
|
|
|
luz minimalny jeszcze był. Ale nie taki jak na starych. Jeśli jest tak ja mówisz, to nie wierzę, że smar aż kilka miesięcy zniweluje luz. A już na pewno nie latem. A jeśli tak to raz na kilka miesięcy wcisnąć sam smar nawet bez wymiany prowadników - da się z tym żyć
Ja się jeszcze zastanawiam - a jakby dać wytoczyć nadwymiarowy prowadnik? Tylko trafić ze średnicą.
BTW - podałeś jako pierwszy -
1. https://allegro.pl/oferta/quick-brake-113-1421x-reperaturka-zacisku-ham-9896897646
i trzeci https://allegro.pl/oferta/frenkit-prow-zaci-ham-nissan-suzuki-808011-9217141365
Ja nie wiem czy one się czymś różnią? Wizualnie nie. Numery producentów mają zamienne. Jedynie w opisie na aukcjach piszą, że ten QB jest do systemów Sumit a drugi Frenkit (którego kupiłem) do Tokico/Sumit. |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-04-02, 18:52
|
|
|
Witam,
jestem po przeglądzie przednich zacisków w swoim Sirionie.
Potwierdzam to co wcześniej już napisano, komplet FRENKIT 808011 pasuje do Siriona II z zaciskami Tokico.
Zmierzyłem średnicę prowadnicy i wynosi ona dokładnie 7,9 mm, tyle co moje oryginalne.
Sumarycznie pozostawiałem oryginalne prowadnice, które pomimo akceptowalnego luzu po prawej stronie były w bdb stanie. Zastosowałem smar ATE BREMSZYLINDER - PASTE, który jest dość gęsty i nie spływa. Nie polecam smarów grafitowych, miedzianych itp. To się nie sprawdza.
Nawet, gdybym miał to robić raz na kilkanaście miesięcy to nie widzę problemu, cała operacja zajmuje max. 1 godzinę, łącznie z wyczyszczeniem prowadnic klocków, a sam efekt super. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
|