Możliwość tankowania E10 |
Autor |
Wiadomość |
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-12-31, 10:36 Możliwość tankowania E10
|
|
|
Ponieważ sprawa staje się od jutra bardzo aktualna postanowiłem zebrać dostępne informacje na temat możliwości tankowania E10 do Daihatsu.
Najwięcej pewnych informacji można znaleźć na niemieckiej stronie Daihatsu poświęconej paliwu E10:
https://www.daihatsu.de/e-10/
Wynika z niej, a właściwie z dokumentu w pdf zawartego na niej, że fabrycznie do tankowania E10 przystosowane są:
CHARADE NSP VNKKH**** wszystkie wyprodukowane od marca 2011
SIRION M3 JDAM3**** wszystkie wyprodukowane od września 2004
MATERIA M4 JDAM4** wszystkie wyprodukowane od września 2006
TERIOS J2 JDAJ2*** wszystkie wyprodukowane od stycznia 2006
CUORE L276 od numeru VIN JDAL276S001105700, wyprodukowane od kwietnia 2008
COPEN L881 od numeru VIN JDAL881K000004707, wyprodukowane od kwietnia 2008
TREVIS L651 od numeru VIN JDAL651S000009008, wyprodukowane od maja 2008
Tankowanie E10 do pozostałych modeli według producenta grozi rozszczelnieniem zbiornika lub układu paliwowego. Tyle w teorii. Wielu specjalistów ma jednak na ten temat inne zdanie. Np:
https://youtu.be/EOJoNlEVNyo?si=y5wDnqkalsDX9TMg
Daihatsu w tym dokumencie pdf pisze też, że są dostępne zestawy do konwersji starszych modeli. Myślę, że to pole do popisu m.in. dla Agmar-u. Podejrzewam, że chodzi o zestaw uszczelek i/lub przewodów paliwowych. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2023-12-31, 12:43
|
|
|
To by było super. W modelach z wtryskiem to przecież będą pewnie 2 wężyki i kilka o ringów? |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
Kfostek
Samochód: terios J102
Wiek: 54 Dołączył: 01 Mar 2020 Posty: 7 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2023-12-31, 14:01
|
|
|
No to zagwozdka. Kolega w innym poście pisze, że k3ve to to samo co silnik toyoty jakiś tam. A w tym pdf stoi, że wszystkie toyoty od 98 roku mogą. Z logicznej dedukcji wynika, że toyota cami też, bo tam tylko jakiś avensis jest wyłączony. Nazwijcie mnie foliarzem, ale według ,mnie to ściema i spisek. Dziękuję. |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-12-31, 14:20
|
|
|
Kfostek napisał/a: | No to zagwozdka. Kolega w innym poście pisze, że k3ve to to samo co silnik toyoty jakiś tam. A w tym pdf stoi, że wszystkie toyoty od 98 roku mogą. Z logicznej dedukcji wynika, że toyota cami też, bo tam tylko jakiś avensis jest wyłączony. Nazwijcie mnie foliarzem, ale według ,mnie to ściema i spisek. Dziękuję. |
Nie silnik jest problemem przy E10 tylko instalacja paliwowa. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
|