|
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.
|
L7 (L701) Podstawowe info |
Autor |
Wiadomość |
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1947 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-09-19, 12:00 L7 (L701) Podstawowe info
|
|
|
W tym miejscu chciałbym wyjaśnić kilka bzdur, które lansują sprzedawcy aut, próbując zachęcić do kupna nietypowego modelu.
Akurat Cuore jest jednym z najpopularniejszych i w miarę znanym modele w Polsce, niemniej jednak jest to wiedza pobieżna, zasłyszana gdzieś, bez konkretów.
Model ten znany jest pod kodem producenta jako seria L700. W wyszukiwarkach części zwykle oznaczanym skrótowo jako L7 albo L701 (bo egzemplarze serii 701 najczęściej są spotykane w EU). Była produkowana także seria 710/711, która miała napęd na cztery koła.
Autko bazuje na tej samej płycie podłogowej co Sirion M1 i YRV, więc wiele elementów zawieszenia i napędu jest takich samych lub bardzo podobnych.
Zawieszenie przednie jest wyjątkowo nieskomplikowane. Proste wahacze, w które bezpośrednio wchodzi stabilizator (tylko przez tuleje metalowo-gumowe). Jeden punkt podparcia w podłużnicy, jeden w piaście. Żadnych łączników itp. Stabilizator pełni jednocześnie funkcję ustalająca położenie wahaczy w płaszczyźnie pionowej. Dlatego wahacze nie muszą być trójkątne.
W Europie L7 ma zwykle ten sam silnik 1.0, serii EJ co w Move, Sirionie M1, YRV. Występował on w dwóch odmianach. EJ-DE (starsza wersja) i EJ-VE (nowsza wersja ze zmiennymi fazami rozrządu). Obie wersje mają rozrząd na pasku zębatym. Ten sam silnik można tez znaleźć w nowszej generacji Cuore L251 i bazującym na niej Trevis-ie L651. Tam jednak jest już kolektor plastikowy i nieco zmodyfikowana głowica.
UWAGA! Silnik ten nie ma nic wspólnego z silnikami stosowanymi w Toyocie Yaris, Aygo itp! To zupełnie inna, starsza konstrukcja. Sprzedawcy zwykle kłamią w ogłoszeniach aby zachęcić potencjalnego nabywcę. W ogóle w L7 nie ma chyba prawie żadnej części wspólnej z jakimkolwiek, innym modelem Toyoty? Może jakiś drobiazg typu pompa wody czy jakieś czujniki ale nic poza tym!
Ręczna skrzynia biegów montowana w Cuore L7 to M5H, taka sama jak w wielu innych modelach Daihatsu. Skrzynie M5H różnią się wersją do konkretnego modelu w zależności od konfiguracji przełożeń.
Cuore L7 można spotkać w wersji trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej. Najbardziej ubogie wersje mają dwie poduszki powietrzne i nic poza tym. Nie znajdziemy w nich nawet ABS-u czy wspomagania kierownicy. Najbogatsze mają klimatyzację manualną, 4 poduszki, ABS, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, obrotomierz, elektryczne szyby i lusterka, światła przeciwmgielne. I to by było na tyle.
Zdarzają się także egzemplarze z klasyczną, automatyczną skrzynia biegów (4 biegi) produkcji Aisin Warner.
Na rynku można spotkać wersje z silnikiem 1.3 ale to są prywatne przebudowy bo model ten nie był produkowany z tym silnikiem.
Autka mechanicznie są wyjątkowo bezawaryjne. Zadbane są nie do zdarcia.
Słabym punktem są blachy podatne na korozję, podobnie jak w innych modelach Toyoty czy Mazdy z tych roczników.
Zużycie paliwa waha się od 3,5 do 5l. w zależności od trasy i stylu jazdy.
Autko jest zaskakująco dynamiczne, szczególnie w dolnym zakresie obrotów. Przy wyższych obrotach, mimo zmiennych faz rozrządu, traci werwę.
Samochód prowadzi się bardzo neutralnie. Podsterowność typowa dla przednionapędówek jest prawie nieodczuwalna a nieobciążony tył bywa lekko nadsterowny.
Polecam autko do miasta ponieważ jest bardzo zwinne, ma bardzo mały promień skrętu, jest wąskie przez co wciska się w każda lukę natomiast małe silniczek i małe, 12-calowe kółka sprawiają, że podróżowanie na trasie i nierównych drogach bywa uciążliwe. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karmi
Samochód: cuore
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-10-04, 10:18
|
|
|
cześć,
mam automatyczną skrzynie biegów i są w niej tylko 3 biegi do przodu
pozdrawiam |
|
|
|
|
serduszko
Samochód: Cuore L251, Outback 3.6
Dołączył: 19 Mar 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-11-22, 01:40
|
|
|
Czy w tym modelu L701 jest złącze OBD? |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1947 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-11-22, 17:51
|
|
|
serduszko napisał/a: | Czy w tym modelu L701 jest złącze OBD? |
Złącze jest ale w tym, który miałem (1999) skaner OBDII się nie łączył. Ponoć przed Y2k było OBDI? To mogłoby wyjaśniać przyczynę. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1947 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-11-23, 17:07
|
|
|
EVgarage napisał/a: | Potwierdzam. Skaner łączy się od silnika EJ-VE czyli chyba od 01. roku. |
Co ciekawe w moim był EJ-VE. Musiała być zmiana standardu interface około 2000 roku, niezależnie od silnika. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|