Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M1 Sirion kilka slów o nim.
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-20, 12:09   M1 Sirion kilka slów o nim.

Sirion pierwszej generacji to lekkie autko segmentu B, które pozytywnie zaskakuje.


Był wyposażany w dwa silniki. Słabszy 1.0 EJ-DE 989cm3, 54KM lub mocniejszy, w wersji Sport - 1.3 K3-VE2 1298cm3 102KM. W wersji 4x4 można także spotkać zwykły K3-VE. Jeśli chodzi o silniki to odsyłam do moich postów na ich temat. Silnik serii EJ, silnik serii K3.
Jak zwykle mam tylko jedną uwagę. Silnik litrowy nie ma nic wspólnego z silnikami Toyoty! To własna konstrukcja Daihatsu! Niestety sprzedawcy często wprowadzają w błąd informują potencjalnych nabywców, że to konstrukcja Toyoty spotykana m.in. w Yarisie.
Jest to prawdą tylko dla silnika 1.3 chociaż tez nie do końca bo w Toyocie stosowany był 2SZ-FE, który jest bliźniakiem zwykłej wersji K3-VE 87KM. Ta zastosowana w Sirionie M1 ma inna głowicę.
Zużycie paliwa z silnikiem 1.0 waha się od 4 do 5,5l/100km. w zależności od stylu jazdy i profilu trasy. Silnik 1.3 zużywa około 5 do 7l./100km.
Sirion M1 jest dostępny z ręczną skrzynią biegów serii M5H lub czterobiegowym, klasycznym automatem Aisin Warner A4LB-1.
Zawieszenie przednie takie same jak w Cuore L7 i YRV. Proste wahacze ze stabilizatorem ustalającym także położenie wahacza w płaszczyźnie pionowej. Z tyłu zastosowano sztywna belkę. Przy okazji dodam, że całe kolumny McPherson-a, razem ze sprężynami są wymienne między Sirionem M1 a YRV. Trzeba tylko pamiętać, żeby były od tej samej wersji silnikowej, ponieważ inne kolumny są w 1.0 a inne w 1.3. W ogóle mnóstwo elementów jest wymiennych między tymi autami. Oba zbudowane są na tej samej podłodze. Różnią się tylko kształtem skorupy zewnętrznej i wystrojem a także rozwiązaniami wnętrza. Chyba jedynym, niezamiennym elementem mechanicznym jest silnik tylnej wycieraczki? Dotyczy to zarówno przekładni jak i samego silniczka.
Sirion M1, podobnie jak Cuore L7 i YRV był też dostępny z napędem na cztery koła, przenoszonym na tył za pomocą dodatkowej przekładni rozdzielczej zamontowanej przy skrzyni biegów i sprzęgła wielopłytkowego, zlokalizowanego przed tylnym dyferencjałem.
Auto jest wyjątkowo bezawaryjne. Trzeba tylko regularnie kontrolować poziom oleju w silniku 1.0 aby nie doprowadzić do jego przegrzania.
Tak jak inne modele Daihatsu i Toyoty jest dosyć podatny na korozję. Głównie w okolicach progów przy styku z tylnymi błotnikami a także na styku błotników ze zderzakami.
Sirion M1 był produkowany w kilku wersjach. Najbiedniejsza nie miała nawet ABS, wspomagania kierownicy czy obrotomierza a wyposażenie kończyło się na dwóch poduszkach powietrznych. Bogatsze miały pełną elektrykę (wszystkie szyby, lusterka), hydrauliczne wspomaganie kierownicy, klimatyzację manualną, ABS i cztery poduszki powietrzne, światła przeciwmgielne.
Na przełomie 2002i 2003 roku auto przeszło facelifting, w czasie którego zmieniono kształt przodu auta, deskę rozdzielczą i materiały wnętrza:


Mniej więcej w tym samym czasie silnik EJ-DE zamieniono na nowszy EJ-VE, ze zmiennymi fazami rozrządu chociaż można spotkać go już także w egzemplarzach przedliftowych.
Samochód zaskakuje bardzo małym promieniem skrętu, lekkością i bardzo neutralnym prowadzeniem. Podsterowność prawie się nie zdarza a bywa, że nieobciążony tył jest lekko nadsterowny. Większość dostępnych na rynku egzemplarzy poliftowych jest bogato wyposażonych.
UWAGA! Sirion M2 poza silnikiem 1.3 nie ma nic wspólnego z innymi modelami Toyoty! Sprzedawcy często piszą nieprawdę w ogłoszeniach!
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 548
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-10-23, 23:16   Re: M1 Sirion kilka slów o nim.

Nie wiem czy ktoś ze mną się zgodzi ,ale dla mnie auto czeskiej firmy ,którą włada Volkswagen chodzi mi o Fabie 2 ,której Skoda już nie produkuje ,bo jest nowszy model.Dla mnie łudząco podobna do Siriona pierwszej generacji po lifcie .Chodzi mi wizerunek auta na zewnątrz .Linie auta są dość podobne .
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-10-24, 09:09   

To prawda. Często, gęsto kiedy gdzieś podjeżdżałem ludzie pytali mnie czy to nowy model Skody.
;-)
Z reszta uważam, że Skoda regularnie czerpie z Daihatsu. Popatrzcie na Roomster-a, którego linia boczna to YRV albo CitiGo, która jest pomniejszonym niemal Sirionem M3.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 548
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-10-25, 13:16   Porównanie

Nie pomyślałem ,że YRV to także mały wzorek do stworzenia Roomstera ,ale CitiGO bardziej kojarzy mi się z L251 Cuore szczególnie wersja 3 drzwiowa .
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-10-26, 08:27   

Linia boczna Roomster-a to właściwie YRV. A już temat drzwi kierowcy żywcem przeniesiony.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Xor 

Samochód: Sirion M111S
Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-12-30, 17:33   

Warto jeszcze wspomnieć o japońskiej wersji usportowionej Siriona, która niestety (jak zwykle to bywa z jp) nie była sprzedawana w europie, a konkretnie chodzi o Storie X4.



Wyposażona była w turbodoładowany silnik JC-DET o pojemności 713ccm charakteryzujący się katalogową mocą 120KM. W praktyce jednak większość egzemplarzy opuszczała fabrykę z mocą wyższą od deklarowanej nawet o kilkadziesiąt koni. Pojemność 713ccm podyktowana była dostosowaniem auta do ówczesnych przepisów rajdowych w klasie A do 1.0l (silnik turbodoładowany otrzymywał mnożnik bazowej pojemności x 1.4).



Storia X4 wyposażona była oczywiście w napęd na 4 koła i 2 aktywne dyferencjały.
Z wyposażenia znikneła klimatyzacja, elektrycznie otwierane szyby i inne udogodnienia, wszystko po to żeby zredukować masę. Całość ważyła w granicach 850kg.
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-09, 16:25   Re: Porównanie

soiret napisał/a:
[url=http://images76.foto...med.jpg]Obrazek[/URL] Nie pomyślałem ,że YRV to także mały wzorek do stworzenia Roomstera ,ale CitiGO bardziej kojarzy mi się z L251 Cuore szczególnie wersja 3 drzwiowa .



dokładnie takie auta, dokładnie oba czerwone i oba stoją na moim podwórku ;-)


jednakże Roomster jest większy, ma bagażnik wieeeelki
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 548
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-10, 13:49   Re: Porównanie

Ale te foty skleiłem z dwóch różnych stron ,które były w necie . A może uda się koledze fajne ujęcia zrobić obu tych aut ,które masz na podwórku może np. z bocznego profilu.
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-12, 21:48   

postaram sie w łykend zrobić foty.....teraz wracamy z żoną oboje późno i jest ciemno
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-28, 20:38   

w końcu udało mi się zrobić fotki

ROOMSTER vs YRV


nie wiem jak tu wkleić zdjęcia


wydaje mi się, że jednak różnice są spore
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-02-29, 18:55   

No dobra, ściągnęli linię i drzwi przednie.
;)
Zdjęcia wklejasz jak na każdym forum. Link do zdjęcia na sieci między tagami: "img /img" kwadratowych nawiasach. Z resztą jest przycisk: "Img" nad polem edycji, który automatycznie wstawia tagi. Wystarczy wkleić link. Do tych zdjęć, które wstawiłeś niestety się nie da, bo chyba jest zabezpieczony przed hotlinkowaniem?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 548
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-02-29, 22:14   

Jest troszkę podobieństwa z bocznego profilu .Ale ten model to chyba młodsza po lifcie Roomster . Fajne ujęcia kolega zrobił .
 
 
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-03-01, 15:29   

dzięki ;-)
czekałem, aż oba będą czyste ;-)


Roomster jest stary, 2008r


podejrzewam, że sporo ludzi, którzy mnie znają , myśli, że mam jeden samochód....bo w sumie bryła podobna, kolor zbliżony ;-)
 
 
b78

Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-02-23, 22:28   

Witam,
Przeczytałem wątek, ale chciałem się upewnić czy przedni błotnik od siriona z 2001r będzie pasował do siriona z 1999/2000r ?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 202
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-04, 11:48   

będzie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 8